جلوگیری از اتلاف پول در تبلیغات آنلاین

جلوگیری از اتلاف پول در تبلیغات آنلاین

چگونه می توان یک استراتژی بازاریابی داده محور با مرکزیت مشتری را برای جلوگیری از اتلاف پول در تبلیغات آنلاین ایجاد کرد تا هزینه، به ازای هر کسب وکار کاهش یافته و بتوان مزیت رقابتی را به دست آورد.

 کریس جی اسنوک

فیلم سینمایی «گزارش اقلیت» در سال ۲۰۰۲ آینده ای را نشان می دهد که در آن پلیس قبل از اینکه مردم جنایاتی را مرتکب شوند، می داند که آنها چه جنایاتی را انجام خواهند داد. بدین ترتیب می توانند مجرمان را قبل اینکه حتی فرصتی برای انجام خلاف های شان داشته باشند، دستگیر کنند. کل ایده حول این مسئله می چرخد که قبل از انتخاب کردن، انتخاب مردم پیش بینی شود. اگر بازاریابی شما به همین صورت عمل می کرد، خیلی خوب نبود؟ اگر می توانستید تا اندازه ای چیزی را که کاربران تحلیل می کنند، بخوانید (گرافیک جالب) و بفهمید که در آینده مایل به جست وجوی چه چیزی هستند، قبل از اینکه بخواهند واقعا آن را انجام دهند، خیلی عالی نبود؟

این مفهومی در پشت تبلیغات آنلاین هدفمند است و برای کارآفرینانی که می خواهند به روز باشند و با موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال را اداره و پول های محدود خود را کمی بیشتر در دنیای رقابتی تبلیغات دیجیتال خرج کنند، ضرورتی و اساسی است.

هری مکینز، مدیرعامل شرکتClickagy، شرکتی که به عنوان موتور برای مشتریان سرمایه گذاری شرکت Fortune 1000 عمل می کند که خواستار اطلاعات ویژه و دقیقی هستند؛ می گوید:« میانگین کمپین تبلیغاتی آنلاین پس از اجرای یک راهبرد هدفمند، ۷۳درصد افزایش می یابد.»

من از هری پرسیدم که چگونه شرکت های میانه بازار یا شرکت های کوچک تر و با رشد سریع می توانند از همان استراتژی شرکت های بزرگ استفاده کنند. او چهار مرحله زیر را به عنوان راهی برای تنظیم بازار و به دست آوردن مزیت رقابتی ارائه کرد.

۱- داده محور باشید و مشتری برای تان مرکزیت داشته باشد

این به معنی جمع آوری تمام نکات داده ای موجود در مورد محتوایی است که مردم به صورت آنلاین مصرف می کنند (مطالبی که می خوانند، ویدئوهایی که می بینند یا آهنگ هایی که گوش می دهند)، درحالی که هم زمان می توان فهمید اکثر ما از این حقیقت که هر حرکت مان تماشا می شود، نگران و عصبانی می شویم. به عنوان بازاریابان باید به خاطر داشته باشیم که انسان ها چیزها را خریداری می کنند و هر استراتژی یا مجموعه استراتژی مدیریت داده که استفاده می کنیم، باید از برای ایجاد رابطه مان با مشتریان مان یا چشم اندازهای انسانی بیشتر به کار رود.

درک آنچه مردم در حال تعامل با آن هستند و دستگاه هایی که باعث این تعامل می شوند، ما را در ایجاد ارتباطات مناسب تر، به موقع تر و مؤثرتر با مشتریان کمک خواهد کرد. باید اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به طور مستقیم توسط شما یا یک شرکت منبع داده جمع آوری شده است. زیرا توزیع کننده های داده ای زیادی وجود دارد که به سادگی بر قیمت ها افزوده و اقلام قابل تحویل را ضعیف می کنند، بنابراین داده های شان قدیمی و غیرقابل اعتماد است. یک علامت قرمز و خطر معمول وجود دارد، اگر پلتفرم داده شان همراه با نام دامنه شان برندسازی نشده باشد.

۲- سازمان یافته و همدل باشید

یک جلسه بگذارید و نقشه همدلی را با همکاران تان بکشید تا رویکرد خودتان را هماهنگ کرده و به شخصیت های مشتریان تان بالقوه تان نگاهی انداخته و بفهمید که چگونه فکر می کنند، احساس می کنند، می گویند و انجام می دهند. این کار را از طریق رویدادهایی که می گذارند، اخباری که می بینند یا لحظاتی از عمرشان که به طور بالقوه بر کسب وکار شما تأثیرگذارند، انجام  دهید.

سطل های زمینه هایی مانند مردم، برندها، مکان ها، رویدادها، موضوعات، محصولات و دیگر مفاهیمی که به راه حل های شما مربوط است، نصب کنید و طبق آن داده ها را تحلیل و بررسی کنید. این به شما دقیقا می گوید که مشتری علاقه مند به چه چیزی است و چگونه می توانید با آنها در مورد آن چیز به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید.

در هنگام ساخت لیست مخاطبان از هر مدل سازی اجتناب کنید. گاهی اوقات ممکن است وسوسه آمیز باشد که داده ها را استخراج کنیم و مفروضات گسترده ای را براساس یک نمونه کوچک انجام دهیم، اما این کار را انجام ندهید. برای اطمینان از اینکه کمپین شما بهترین نتیجه را دارد، داده ها را به صورت دیجیتالی از رفتارهای وب واقعی بگیرید، این گونه داده ها تازه هستند.

۳- مایل به تبلیغ، آزمودن و اصلاح باشید

یک کمپین ایجاد و آن را با یک روش چند متغیره تست کنید. از داده های بالا به منظور تبلیغ  آنلاین برای مشتریان براساس علایق، شخصیت ها و اهداف شان در فهرست های منحصربه فرد خود، استفاده کنید. درنتیجه، پیام های تبلیغاتی شما برای پاسخگویی به نیازهای منحصربه فردشان طراحی خواهد شد.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که براساس رفتار خام مردم و بدون ایجاد پیش فرض در مورد تصمیمات شان، تبلیغات انجام می دهید. به عنوان مثال، فقط به این دلیل که کسی از  «weather. com» بازدید کرده است، به این معنی نیست که علاقه مند یادگیری در مورد توفان های اخیر است. همراه با کلمات کلیدی با منبع پردازش زبان طبیعی، به تنوع سطح صفحه نیاز دارید تا از دستیابی به افراد درست در زمان درست اطمینان حاصل کنید.

۴- به منظور تشویق کمپین، سیراب نشوید

کمپین های خود را براساس نتایج و بازخورد در زمان واقعی تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر متوجه شدید به جای اینکه مخاطبان تان علاقه مند فناوری اپل باشند، بیشتر افرادی هستند که دستورالعمل پخت پای سیب را جست وجو می کنند، باید بین نشانه های غلط تمایز ایجاد و هدفمندی تبلیغ را اصلاح کنید.

جایزه: استفاده از یکپارچگی ها با DSP و DMP خودتان به منظور تحریک ROI

برای سرمایه گذاری ها، هدف گیری باید تا آنجا که علم اجازه می دهد، دقیق باشد. برای این منظور فناوری هایی مانند پلتفرم های تقاضای جانبی  (DSP) و پلتفرم های مدیریت داده  (DMP) می توانند با خودکارسازی و بهینه سازی بیشتر فرآیندها، منجر به تبلیغات دیجیتالی سطح بالایی شوند.

DSP ها به شما اجازه می دهند تا در مزایده تبلیغات زمان واقعی شرکت کنید و بدین صورت می توانند سریعا تبلیغات محدوده ای از سایت ها را بخرید که براساس داده هایی مانند رفتارشان در اینترنت  (رفتار مرورگری)، کاربران خاصی را هدف گرفته اند.

DMPها به عنوان انبارهایی که داده ها را از تمام کمپین های تبلیغاتی خود جمع آوری و ذخیره می کنند، به کار می رود و در طول زمان به تجزیه وتحلیل و شخصی سازی آگهی ها کمک می کند.

منبع: فرصت امروز

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *