شیوه نامه جذب آگهی مدارک مفقودی در شبکه پذیرش آگهی

شیوه نامه جذب آگهی مدارک مفقودی در شبکه پذیرش آگهی

انواع مدارکی که امکان مفقودی دارند :
شامل: کارت ملی، شناسنامه، کارت خودرو، بیمه نامه خودرو، برگ سبز خودرو، پروانه وکالت، گواهی اشتغال به کار، انواع گواهینامه، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، گواهی اشتغال به تحصیل، مهر شرکت، سند منزل و…

نحوه جذب آگهی مفقودی

الف: جذب آگهی مفقودی با هدف صدور المثنی:
طبق قوانین پلیس راهور، چاپ آگهی های مفقود شده خودرو در روزنامه کثیر الانتشار الزامی است. در واقع فرد مفقود کننده مدرک، با ارائه روزنامه به راهنمایی و رانندگی می‌تواند نسبت به صدور المثنی اقدام نماید. مشخصات مدارک مفقودی طبق فرم ارائه شده از مشتریان دریافت و در فرم ها ثبت می‌شود. این مدارک شامل برگ سبز، سندخودرو و برگه کمپانی است بعد از تکمیل فرم توسط متصدی مربوطه در دفتر شبکه پذیرش آگهی هزینه اعلام شده دریافت خواهد شد . پس از چاپ آگهی مفقودی اسناد خودرو؛ مفقود کننده می بایست روزنامه ای که در آن متن آگهی به چاپ رسیده است را به مراکز صدور المثنی ارجاع دهد و نسبت به دریافت المثنی خود اقدام لازم را انجام دهد.

ب: جذب آگهی مفقودی با هدف پیشگیری از سوء استفاده مدارک مفقود شده:
همه مدارک در معرض سوء استفاده است؛ موارد سوء استفاده از آن شامل:
قاچاق کالا، ثبت نام یارانه ها، خروج غیر قانونی از مرز، خرید و فروش خودرو، پاس کردن چک با کارت ملی، آزاد کردن زندانی با استفاده از اسناد، خرید و فروش سیم کارت و مزاحمت به نام فرد دارنده سیمکارت و…. می‌باشد.
درج تاریخ مفقود شدن مدرک در روزنامه سند محکمی برای مراجع قضایی و قانونی است چرا که اگر از مدرک مفقود شده در طی زمانی که در تلاش برای صدور المثنی است سوء استفاده ای شود، می‌تواند با ارائه آن روزنامه به مراکز قانونی تا حد زیادی از اتهامات وارده خود را مبرا ساخته و ادعایش را در زمینه سوء استفاده های وارد شده به اثبات برساند.

 

نمونه آگهی مدارک گمشده خودرو در روزنامه

مفقودی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

به این خبر امتیاز دهید

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *