تأثير بازار اندرويد بر افزايش مشتريان شركت ها

تأثیر بازار اندروید بر افزایش مشتریان شرکت ها

ظهور فناوری های جدید و افزایش استارت آپ ها باعث شده اینترنت و به طور مشخص شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در اقتصاد یک شرکت ایفا کند. این موضوع باعث میل بنگاه های اقتصادی به سمت استفاده از ظرفیت اپلیکیشن های اندرویدی برای توسعه کسب وکار شده است. مدیر بازاریابی مایکت (یکی از شرکت های فعال در زمینه بازارهای اندرویدی) با بیان این که این سیستم عامل یکی از پرطرفدارترین بازارهای اپلیکیشن های اندرویدی است، گفت: مایکت امکان دانلود و نصب انواع اپلیکیشن های داخلی، خارجی و پولی را برای کاربران خود فراهم کرده است. سپهر خادم بزرگ ترین چالش این اپلیکیشن ها را جذب کاربر برای آنها دانست و افزود: یکی از راهکارهای جذب کاربر، انتشار اپلیکیشن در چندین «مارکت اندرویدی» است تا بتوان جامعه بزرگ تری از کاربران اندرویدی ایرانی را پوشش داد.

    خادم با اشاره به این که اصلی ترین چالش این کار آماده سازی نسخه برای هر بازار اندرویدی است، ادامه داد: از آنجا که مایکت و اکثر مارکت های اندرویدی داخلی مشابه رقیب خارجی خود (گوگل پلی) توسعه پیدا کرده اند، آماده سازی نسخه برای مایکت، مشابه «گوگل پلی» بوده و تنها کافی است تغییرات جزئی در اپلیکیشن ایجاد شود. وی گفت: خطر دیده نشدن اپلیکیشن هایی که تنها در یک بازار اندرویدی منتشر می شوند، بیشتر است و در چنین شرایطی انتشار برنامه در بازارهای اندرویدی دیگر این فرصت را فراهم می کند تا کاربران آن راحت تر اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند.

    خادم با بیان این که در خارج از کشور برای سیستم عامل اندروید بازارهای اندرویدی دیگری غیر از «گوگل پلی» وجود دارد، افزود: تحقیقات نشان می دهد اپلیکیشن های پرفروش، در بازارهای اپلیکیشنی بیشتری حضور داشته اند. وی با بیان اینکه دانلود و نصب ارگانیک از بازارهای اندرویدی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است، بیان کرد: شرکت های دارای اپلیکیشن، هزینه های فراوانی را روی برندسازی انجام می دهند و اثر این اقدامات روی تعداد مشتری است که اپلیکیشن را نصب می کنند. بنابراین عدم انتشار اپلیکیشن روی یک بازار اندرویدی به معنی از دست دادن مشتری و افزایش هزینه جذب هر مشتری است و این مطلب تأثیر بازار اندروید بر افزایش مشتریان شرکت ها را می رساند.

منبع: دنیای اقتصاد

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *