راهکارهایی برای بهبود کمپین های دیجیتال مارکتینگ

راهکارهایی برای بهبود کمپین های دیجیتال مارکتینگ

بهبود کمپین های دیجیتال مارکتینگ امروزه برای صاحبان کسب و کار و حرفه های مختلف امری ضروری است. زیرا بازاریابی دیجیتال در آینده موفق ترین نوع بازاریابی خواهد بود.

بازاریابی در طول اعصار تاریخ روندهای مختلفی را تجربه کرده است و در هر دوره از تاریخ مفاهیم خاصی مانند فروش، رابطه و… را معادل مفهومی برای بازاریابی دانسته اند، اما همانگونه که مفاهیم ذاتی بازاریابی دچار تغییر و تحول می شوند رسانه های بازاریابی نیز دچار تغییراتی می گردند، آمار ها نشان می دهد رسانه های سنتی مانند تلویزیون و رادیو امروزه مخاطبان کمتری دارند و تبلیغات محیطی نیز مانند گذشته مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

دلیل این امر را فناوری اطلاعات و توسعه استفاده از ابزارهایی مانند اینترنت و موبایل جست و جو کردیم و نتایج حاصله نشان داد که افراد عمده زمان خود را در رسانه های دیجیتال مانند شبکه های اجتماعی صرف می کنند، توسعه تکنولوژیک و فراگیر شدن اینترنت اشیا در سال های آتی نیز به این روند کمک خواهد کرد، در واقع می توان گفت که بازاریابی دیجیتال آینده بازاریابی را شامل می شود، از این رو شرکت ها و مشاوران کسب و کار باید از نظر اطلاعات و مهارت ها خود را تقویت کنند تا در آینده بازاریابی دچار مشکل نشوند، در این تحلیل برای ارتقا و بهبود کمپین های دیجیتال مارکتینگ راهکارهایی ارائه شده است.

راهکارهای بهبود کمپین های دیجیتال مارکتینگ

۱-دامنه کلمات کلیدی خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی بیشتر باعث ایجاد شبکه های مفهومی گسترده تری درباره برند شما می شود و در گزارش ها، هشتگ ها و متون بیشتری می توان برند شما را مطرح کرد که این مهم باعث بهبود بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو خواهد شد.

۲-بهینه سازی موتورهای جست و جو را جدی بگیرید و فرآیند نظارتی دقیقی برای آن تعریف کنید.

از آنجایی که محتوا سازی برای رسانه های متعدد صورت می گیرد ولی در وب سایت ها تجمیع می گردد باید آمار بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید، از این رو تاکتیک های سئو در آینده بازاریابی تاثیرگذار خواهند بود.

۳-تحقیقات مشتریان

با استفاده از روش های تحقیقاتی مشتریان خود را بهتر بشناسید، از روش های نوین تر استفاده کنید، سعی کنید علاوه بر تحلیل مشتریان رفتار آنها را پیش بینی کنید، از ابزارهای به روز مانند فراداده ها و روش های داده کاوی خودکار بهره ببرید.

۴-کنترل و نظارت

سیستم گزارش دهی خود را مبتنی بر اتوماسیون و تحلیل خودکار قرار دهید و سعی کنید از گزارش هایی از جنس داشبوردهای مدیریتی خلاقانه و شخصی سازی شده استفاده کنید.

۵-کمپین های هدف گیری مجدد راه اندازی کنید

با اجرای کمپین های متعدد با هدف فروش، تعامل ، خلاقیت و جذب افراد سعی در شناسایی بهتر مخاطبان و ارتقا کسب و کار خود داشته باشید. به جای برگزاری یک کمپین طولانی و هدف یکتا، چند کمپین با اهداف متعدد و بازه های زمانی کوتاه تر برگزار کنید.

۶-از روش های آزمایشی تبلیغات استفاده کنید

تبلیغات در فضای دیجیتال را به حالت تست های متعدد قرار دهید و از هزینه کردن برای آزمایش تبلیغات نترسید و سعی کنید با آزمایش تبلیغات بهترین تبلیغ و رسانه را انتخاب کنید.

۷-حضور فعال در شبکه های اجتماعی داشته باشید

لازم است در تمامی شبکه های اجتماعی صفحات فعال داشته باشید و فعالیت در آنها را متوقف نکنید، فراموش نکنید شبکه های اجتماعی بیشترین زمان را در فعالیت روزمره افراد به خود اختصاص خواهند داد.

۸-در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

صفحات پرمخاطب در شبکه های اجتماعی را شناسایی کنید و در آنها تبلیغ کنید، اینفلوئنسر مارکتینگ را فراموش نکنید و استفاده مستمر از افراد موثر اجتماعی داشته باشید، با استفاده از تاثیرگذاران اجتماعی شبکه سازی کسب و کار را انجام دهید، زمان های طلایی برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی و قالب های جذب کننده دید را شناسایی و استفاده کنید.

۹-ایمیل مارکتینگ را متوقف نکنید

شاید ایمیل های تبلیغاتی توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته شود ولی از آنجا که ارسال ایمیل هزینه زمانی و مالی زیادی ندارد استفاده از آن را متوقف نکنید و مشتریان کم جذب شده از این طریق را نیز غنیمت شمارید.

۱۰-نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را شناسایی کنید

از مشاورین کسب و کار و  بازاریابی در جهت طراحی مناسب وب سایت استفاده کنید و ظاهر وب سایت خود را در بازه های ۲-۴ ساله تغییر دهید و به روز کنید.

۱۱-صفحات فرود(LANDING PAGE) خود را تا جایی که ممکن است بهینه سازی کنید

فراموش نکنید افراد در برخوردهای اولیه به مخاطب خود چه وب سایت باشد چه انسان، برچسبی ذهنی می زندد و عوض کردن برچسب ذهنی اولیه بسیار مشکل است ، لذا سعی کنید که صفحات فرود که اولین برخورد شما با مشتریان را تشکیل می دهند را تا حد ممکن زیبا و جذاب کنید.

۱۲-نسخه موبایل وب سایت خود را قدرتمندتر از نسخه های دیگر طراحی و پیاده سازی کنید

توجه کنید که موبایل وسیله است که در اختیار همگان قرار دارد و  بیشترین بازدید از سایت توسط موبایل صورت می گیرد و از این رو رسانه ای که بیشتریان مخاطب را دارد باید بهتر و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۱۳-هزینه های نگهداری سیستم های تکنولوژیک خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

از تکنولوژی های فضای ابری استفاده کنید و تا حد ممکن و تا جایی که امنیت شرکت مورد تهدید قرار نگیرد اقدام به برون سپاری کنید تا هزینه های کمتری پرداخت کنید، منابع انسانی خود را با دقت و وسواس هرچه تمام تر انتخاب کنید.

۱۴- خلاقیت را در اولویت قرار دهید.

فراموش نکنید برای متمایز سازی شرکت تمایز در تبلیغات یکی از فاکتورهای مهم است، خلاقیت در کسب و کار و تبلیغات را جدی بگیرید، رویدادهای اجتماعی را مرتباً با دقت برسی کنید و برای خلاقیت از آنها استفاده کنید، برای تولید محتوای خود از مضامین مشخص و شناخته شده استفاده کنید و روی همان مضامین تمرکز کنید.

۱۵-برای آینده محتوای خود برنامه ریزی کنید

سعی کنید محتوای تبلیغاتی را یک ماه قبل از ارائه تولید کنید و در مدت زمان باقیمانده به خلاقیت در مورد تبلیغات بپردازید.

۱۶-تبلیغات در بازی های دیجیتال را به شکل های مختلف پیاده سازی کنید

بازی های دیجیتال شاید پرمخاطب ترین رسانه دیجیتال نباشند ولی مخاطبان آنها بیشترین تمرکز را  دارند، از این رو سعی کنید از تمرکز مخاطبان بیشتریان بهره را ببرید.

منبع: کافه بازاریابی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *