آیا شرکت شما واقعاً به بصری سازی داده نیاز دارد؟

آیا شرکت شما واقعاً به بصری سازی داده نیاز دارد؟

بصری سازی داده برای همه مفید نیست؛ زیرا می‌­تواند هزینه‌­بر باشد، بویژه اگر شامل مقادیر زیادی از اطلاعات و الگوریتم­‌های پیچیده یا همراه با تجربیات تعاملی عمیق باشد. با این شرایط چگونه می‌توان تصمیم گرفت که یک شرکت آیا باید در این مورد سرمایه­‌گذاری کند یا خیر؟

در این مقاله کوتاه معیاری مهم برای پاسخ به این سوال که آیا شرکت شما واقعاً به بصری سازی داده نیاز دارد؟ مطرح می‌شود.

خدمات و محصولات شما جزء کدام دسته است؟ ساده یا پیچیده؟

اگر شما خدمات یا محصولات ساده را برای نیازمندی‌های غیرپیچیده و ساده بفروشید، بصری سازی داده ها احتمالا ارزش هزینه‌ی صرف شده را نخواهد داشت. برای مثال، مصرف‌کننده­‌ی محصولات یک شرکت نوشابه‌سازی به گرافیک‌­های تعاملی برای توضیح محصولات خود نیاز ندارند. این ­گونه محصولات، خود کمابیش حرف خود را می‌­زنند و به سادگی ویژگی‌های خود را بیان می‌کنند.

از طرف دیگر، اگر سازمان شما خدمات و محصولات پیچیده‌ای را برای نیازمندی‌های بغرنج و پیچیده می‌‌فروشد، باید بصری سازی داده را با اشتیاق و با آغوش باز بپذیرید. شرکت­‌های خدمات مالی و همچنین شرکت­‌هایی مانند جنرال‌­الکتریک، بخش مهمی از وب‌سایت خود را (برای مشتری‌ها) به بصری‌سازی اطلاعاتشان اختصاص داده‌­اند.

در واقع کار اصلی بصری سازی داده، ساده‌سازی درک داده‌ها و اطلاعات مختلف است

توضیح یک ایده­ یا راهکار پیچیده نیازمند آن است که اطلاعات، جزئیات و نکاتی دقیق را به مخاطبان ارائه کنیم. علاوه بر این باید برای مخاطبان آزادی عمل قائل باشیم تا خود بتوانند مساله را تجزیه و تحلیل کنند. یکی از بهترین راهکارها در ارائه‌ی چنین ایده‌هایی «بصری سازی تعاملی» است. لذا سازمان‌هایی که محصولات، خدمات و راهکارهای پیچیده ارائه می‌دهند، باید به کاربران خود اجازه­‌ی بررسی اطلاعات را بدهند، تا بتوانند با آن راهکارها ارتباط عمیق‌تری ایجاد نمایند.

بصری‌سازی اطلاعات به مخاطبان کمک می‌کنند تا مسائل پیچیده را سریعتر و بهتر بفهمند.

مزایای بصری سازی داده

بصری سازی داده می‌­تواند مزایای زیادی داشته باشد، که بعضی از آن‌­ها به ظاهر کوچک، اما بسیار موثر هستند.

به عنوان مثال یکی از بزرگترین مزایای بصری سازی، اختیار دادن به مشتری‌­ها برای تخمین میزان ارزش یک راه‌­حل پیچیده برای کم کردن هزینه‌های آن­‌ها است. برای توضیح این منظور یک مثال ارائه می‌شود:

در سال ۲۰۱۰، BGG و انجمن اقتصادی جهانی، تصمیم گرفتند که مزایای اقتصادی برنامه­‌های سلامت کارکنان را برای شرکت‌ها تبیین کنند. آن‌­ها نمودارهایی با قابلیت‌های تعاملی را ایجاد کردند که به مدیر­عامل شرکت‌ها اجازه می‌­داد در حدود ۹۰ ثانیه، با استفاده از اطلاعات اقتصادی برنامه‌های سلامت کارکنان شرکت‌های دیگر محاسبه کنند. در این ارائه، نمودارهایی تعاملی نشان می‌دادند که اگر آن‌ها از برنامه‌های سلامت استفاده کنند، در پایان سال پنجم، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی گسترده‌ای کرده‌اند.

این راهکار بسیار موفق بوده است و شرکت‌ها با تخمین میزان صرفه‌جویی‌ها در هزینه‌های خود با استفاده از برنامه سلامت (آن هم تنها در ۹۰ ثانیه) تصمیم گرفتند که از این برنامه‌ی پیشنهادی استفاده کنند.

کاربردهای دیگر بصری سازی داده

مساله‌ی دیگری که بصری سازی داده می‌­تواند به آن کمک کند، دسته‌بندی مشتریان است.

اگر شما بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، احتمالا زمان، نیروی انسانی یا فضای انجام آن را نداشته باشید. در مقابل با ارائه‌ی نمودارهایی با قابلیت‌های تعاملی می‌توان دسته‌بندی‌های مناسبی از مشتریان ارائه داد. بررسی‌ها نشان می‌­دهد که بازدیدکنندگان از این سبک از بصری سازی تمایل دارند زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهند و با مطالب بیشتری کار می‌­کنند.

بصری‌سازی اطلاعات در دسته‌بندی مشتریان به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند.

بصری سازی داده ها همچنین می‌­تواند به سازمان­‌هایی که محصولات یا خدمات آن‌­ها، مراحل متعددی را برای اجرا طی می‌کند، کمک کند.

برای مثال، شرکت «Robert Wood Johnson»، اخیرا از یک چالش بصری سازی داده‌ها حمایت کرده که در آن از داوطلبان می‌­خواهند اطلاعات هزینه‌­های بیمارستان را، به منظور ایجاد شفافیت در یک بازار فروش شدیداً غیرشفاف، بصری سازی کنند.

گزارشی که این اطلاعات را خلاصه می­‌کند، باید بر­روی میانگین‌­های آماری تمرکز کرده و حداکثر یک یا دو مثال را در این زمینه بیان کند. اما در بصری سازی تعاملی، شما می‌­توانید یکی از ۳۰۰ ناحیه­‌ی کشور را انتخاب کنید، و میانگین هزینه­‌ها و هزینه­‌های بیمارستانی را برای ۱۰۰ موقعیت، بررسی کنید. به عبارت دیگر، شما می‌­توانید به­ سرعت و به­ آسانی، بیش از ۱۶۵۰۰۰ ردیف از اطلاعات را برای یافتن بهترین مکان از نظر هزینه و کیفیت، برای انجام یک کار در بیش از ۳۰۰ بیمارستان در کل کشور، جستجو کنید.

جمع‌بندی

در پایان تاکید می‌شود:

شرکت­‌هایی که خدمات و محصولات پیچیده‌­ای را برای نیازمندی‌ها و مسائل پیچیده ارائه می‌دهند، باید بصری سازی اطلاعات را با آغوش باز بپذیرند. حرفه‌ای­‌های بازاریابی و فروش، باید سریع تصمیم بگیرند که آیا شرکت­‌های آن­‌ها به این مورد نیاز دارند یا خیر؟ زیرا منحنی یادگیری شیب تندی دارد و حرفه‌­ای شدن در آن موضوع، نیازمند زمان، مهارت و هزینه است.

منبع: اینفو نگاره

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *