بررسی سئوی سایت های معروف و بزرگ

بررسی سئوی سایت های معروف و بزرگ

آیا فکر می کنید سایت های معروف به خاطر سئوی قویشان معروف شده اند؟آیا شما سئوکار سایت معروفی هستید و تصور می کنید کار بسیار سختی را به انجام رسانده اید؟ آیا فکر می کنید اگر سئوی سایت شما مانند سایت های معروفی که الگو قرار داده اید، قوی شود، مانند آنها می توانید به کسب درآمد بپردازید و پول پارو کنید؟ تا به حال چه تصوری راجع به سئوی سایت های معروف داشتید؟

اگر پاسخ شما آری است سخت در اشتباهید!

پس بیایید به بررسی سئوی سایت های معروف و بزرگ که می شناسیم، بپردازیم.

چه سایتی از نظر شما معروف هست؟تابناک؟بیتوته؟دیجی کالا؟ ویکی پدیا ؟ فروشگاه اینترنتی ۵۰۴۰ ؟ شبکه اجتماعی فیس نما؟ سایت نیازمندی ایستگاه؟ سایت اپراتور ها(رایتل و ایرانسل و …) ؟

این سایت ها همگی دارای تبلیغات گسترده محیطی و اینترنتی بوده و یا هستند! (بجز ایستگاه که از نظر من تنها قدیمی و اول بودن در حوزه سایت های نیازمندی موجب معروف شدن آن شده است). نام این سایت ها در زبان هاست! اشتباه است اگر فکر کنید سئو یعنی فروش و درآمد خوب! این سایت ها همگی دست برتر سئو  یعنی برندینگ را به اتمام رسانده اند. برند آنها ورد زبان ها شده است .تبلیغات تلویزیونی، محیطی و اینترنتی آنها و یا قدیمی و اولی بودن آنها موجب شده است که به سایت های بزرگ و معروفی تبدیل شوند.

وقتی سایتی در اذهان عمومی شناخته شود، دیگر نقش سئو خیلی کمرنگ می شود! در این حالت ممکن است صاحب این سایت ها خیلی از موارد سئو را نیز رعایت نکنند اما همچنان بالا بمانند (که معمولاً افراد و شرکت هایی که تبلیغات این چنینی می کنند اصول اولیه سئو را فراموش نمی کنند) .

نام برند این سایت ها در گوگل جستجو می شود! این اتفاقی است که برای هر سایتی و سایت شما نیز نمی افتد! چه کسی نام تجاری شما را جستجو می کند؟بیش از ۹۹ درصد مواقع، تنها نیاز کاربر و موضوع در گوگل جستجو می شود.کسی که به دنبال موبایل سامسونگ galaxy s5 است، این مدل را جستجو می کند. نه نام یک فروشگاه اینترنتی موبایل را! اما برای این سایت های معروف، خود نامشان جستجو می شود. به جای موبایل، کلمه دیجی کالا جستجو می شود! گوگل نیز به خوبی متوجه می شود که وقتی برند یک سایت جستجو می شود، این سایت دارای محبوبیت بالایی است و قدرت بسیار زیادی از نظر سئو به آن سایت می بخشد! طبیعی هم هست! وقتی یک وب سایت، به این شدت هزینه می کند، و زحمت می کشد، عادلانه نیست که گوگل آن را فراموش کند! گوگل همیشه تبلیغات هدفمند و غیر مزاحم را دوست دارد و برای سایت هایی که این گونه تبلیغ می کنند بهای زیادی قائل می شود.

این سایت ها در وبلاگ ها،سایت های خبری، آموزشی و … به طور طبیعی لینک و معرفی می شوند. لذا link building  آنها به صورت خودکار توسط دیگران به صورت کاملاً طبیعی انجام می شود و قدرت بسیار زیادی پیدا می کنند و در نتیجه Trust rank آنها به دلیل ماهیت کلاه سفید بودن سئوی آنها (برندینگ، دست برتر سئو) افزایش می یابد. محتوای آنها نیز توسط نیروهای مستقر در این سایت، تکمیل می شود و رعایت اصول پایه سئوی آنها توسط تیم فنی آنها انجام می شود. این سایت ها، جز توجه به اصول اولیه سئو و فاکتور های on page seo ، نیازی به سئو توسط تیم فنی یا سئوکار خود ندارند!

سایتی مثل ویکی پدیا نیز بسیار قدیمی می باشد و کل مردم جهان، آن را تکمیل کرده اند و همچنان می کنند. از آنجا که این سایت پیشکسوت و قدیمی است و محتوای آن طی سال ها تکمیل شده است و همچنان تکمیل می شود، این سایت قدرت فراوانی گرفته است. اگر شما هم اکنون یک سایت با همان محتوای ویکی پدیا (غیر تکراری و ناب) ایجاد کنید و روی سئوی آن هم کار کنید، هیچ وقت ویکی پدیا نمی شوید! چرا که همیشه پیشکسوت بودن و اعتبار چند ساله، از مهم ترین فاکتورهای سئو بوده و همچنان هست.

بنابراین تصور نکنید، این سایت ها برای سئوی خود کار خاصی کرده اند یا سئوکار خیلی خوبی داشته اند. اگر هم داشته اند، عامل اصلی سئوی موفق آنها، تبلیغات و جا افتادن نام آنهاست.

منبع: سئو روز

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *