بازاریابی معکوس ( Reverse Marketing ) چیست؟

بازاریابی معکوس ( Reverse Marketing ) چیست؟

در بازاریابی معکوس ( Reverse Marketing ) بجای این که شرکت به دنبال به دست آوردن مشتری باشد، مشتری در پی به دست آوردن محصولات و خدمات یک شرکت است.

هنگام مطالعه و بررسی انواع روش های بازاریابی، می توان دریافت که روش های مختلف بازاریابی، بر اساس روش های یافتن بازارهای جدید، روش های جدید متقاعد کردن مشتریان، مکان های جدید برای عرضه محصولات، به عنوان یک بازار جدید و غیره تقسیم بندی می شوند. متخصصان، اساتید و فعالان در عرصه بازاریابی در جهان و ایران انواع بازاریابی را به دسته های و روش های مختلفی تقسیم بندی کرده اند.

ما در این مقاله به بررسی یکی از روش های بازاریابی با عنوان بازاریابی معکوس ( Reverse Marketing ) خواهیم پرداخت.
در بازاریابی معکوس ، ایده این است که کاری کنیم تا مشتری به دنبال کسب و کار ها بگردد به جای آن‌که بازاریابان به دنبال مشتری بروند. معمولا، این کار از طریق روش‌های سنتی تبلیغات صورت می‌پذیرد، مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات مجله‌‌های چاپی، و رسانه‌های آنلاین. در حالی که بازاریابی سنتی اساساً به یافتن مجموعه‌ی درستی از مشتریان توسط فروشنده و هدف قرار دادن آنها می‌پردازد، بازاریابی معکوس بر نزدیک شدن مشتریان به فروشندگان بالقوه ای که ممکن است بتوانند محصول مطلوبی ارائه دهند، تمرکز دارد.

در ۲۰۰۴، داو Dove، کمپین زیبایی واقعی داو را با تمرکز بر زیبایی طبیعی زنان به جای تبلیغ کردن محصولاتشان به راه انداخت. این کمپین باعث شد فروش‌شان تا بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یابد و منجر به این شد که داو، برندش را حول این استراتژی بازآفرینی کند. هرچند این کمپین موفقیت‌آمیز بود، اما به بحث و جدل‌های بسیاری منجر شد زیرا آن‌چه مردم به عنوان یک تبلیغات می دیدند با پیام آن در تناقض بود.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *