بازاریابی در روسیه

روسیه کشوری بزرگ با بازارهای مختلف است که در ۱۱ منطقه زمانی گسترش پیدا کرده است. بازاریابی در هر کشوری بر اساس قواعد و قوانین خاص همان کشور انجام می شود. روسیه بازاری بزرگ دارد که تاجران کشورهای زیادی تمایل به حضور در آن دارند. یکی از مهمترین نکات در موفقیت در این زمینه آشنایی با زبان محلی بازار روسیه است.

 

به گزارش تعرفه، تحقیق در بازار برای شناسایی فرصت ها و شرکای تجاری بالقوه روسیه ضروری است.
سازگاری راهکارهای فروش و بازاریابی با شرایط آب و هوایی روسیه یکی از عوامل کلیدی است که تعیین می کند آیا محصولات و خدمات به خوبی ارائه و دریافت می شوند. تحقیق در بازار برای شناسایی فرصت ها و شرکای تجاری بالقوه روسیه ضروری و مهم است. انتخاب شریک یکی از کلیدی ترین موارد است که با توجه به اعتبار آنها باید انجام شود. برخی از سرویس های تجاری خدمات سفارشی را ارا‌‌ئه می دهند که شامل بررسی بازار، رویدادهای تبلیغاتی، شناسایی شریک و خریدار و خدمات دیگر می باشد.

قبل از هر تصمیمی، توصیه می شود به کشور روسیه سفر کنید تا روابط با شرکای تجاری حفظ شود و درک خوبی از واقعیت های موجود بازار کسب و کار در روسیه بدست آید. برای چنین سفری نیاز به اطلاع از انواع ویزاهای این کشور خواهید داشت. بازاریابی در روسیه نیازمند صبر است و باید برنامه ای دراز مدت در نظر داشت و منتظر نتایج سریع نبود.

هر محصول خارجی برای حضور در بازار نیازمند توصیفی است که شامل اطلاعاتی در مورد محتویات آن، توضیحات استفاده، تولید کننده و وارد کننده و دیگر اطلاعات مربوطه در زمینه خدمات مورد نظر است.
برنامه ریزی تجاری باید شامل تبلیغات و ارتقاء بازار باشد. هنگام استخدام پرسنل یا شناسایی شرکای تجاری، استعداد محلی به ویژه برای روابط دولتی باید مورد توجه قرار باشد که برای صنایع خاص موضوعی مهم است. بهتر است با همکاران تجاری و مشتریان خود به طور منظم ارتباط داشته باشید تا به انتظارات مشترکی برسید. شریکان می توانند در زمینه صدور گواهینامه های مورد نیاز، خدمات پس از فروش، ترخیص کالا از گمرک، انبارداری و آموزش زبان روسی کمک کنند.

هر محصول خارجی برای حضور در بازار نیازمند توصیفی است که شامل اطلاعاتی در مورد محتویات آن، توضیحات استفاده، تولید کننده و وارد کننده و دیگر اطلاعات مربوطه در زمینه خدمات مورد نظر است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به قانون روسیه در مورد حقوق مشتریان مراجعه کنید.

خریداران روسیه ممکن است به قیمت حساس باشند اما اغلب حاضر به پرداخت هزینه برای کیفیت هستند مخصوصا برای مارک هایی که معتبر و قابل تشخیص و اعتماد باشند.

برای کسانی که حاضر به ریسک نیستند پیشنهاد می شود تا از روش مکاتبه از راه دور استفاده کنند.
روشهای متفاوتی برای تجارت در بازار روسیه وجود دارد، برای کسانی که حاضر به ریسک نیستند پیشنهاد می شود تا از روش مکاتبه از راه دور استفاده کنند. این روش در کنار ریسک کمی که دارد مطمئنا مزایای کمتری هم خواهد داشت اما به هیچ شخص و یا شرکتی وابسته نبوده و استقلال خواهید داشت. حتی در صورت وجود کارمند اداری روس زبان یکی دیگر از شرایط مهم همانطور که ذکر شد مسلط بودن به فرهنگ تجاری و محلی روسیه است. در ارتباط از راه دور امکان فریب دادن بیشتر می شود و همینطور امکان دارد دیر به شما پاسخ دهند. در نظر داشته باشید مکالمه به زبان انگلیسی موثر نخواهد بود.

برای افرادی که بازار روسیه برایشان اهمیت دارد می توانند از تجارت با حضور واسطه استفاده کنند.
برای افرادی که بازار روسیه برایشان اهمیت دارد می توانند از تجارت با حضور واسطه استفاده کنند. ریسک و مزایای این روش متوسط است. در این روش می توان از امکانات، تجربه و ارتباطات واسطه استفاده کنند و از واقعیت های بازار روسیه شناخت و ارزیابی نزدیک و نسبتا دقیق داشت. همچنین امکان دسترسی به مشتریان به صورت محلی فراهم است و می توان با زبان و فرهنگ تجاری خودشان با آنها مذاکره کرد. همچنین به دلیل اینکه نماینده شما در روسیه حضور دارد و در دسترس و پاسخگو است، باعث جلب اعتماد مشتریان می شود. نکته مهم در این روش انتخاب واسطه قابل اعتماد است که فرآیند ساده ای نخواهد بود.

افرادی که از حضور در بازار روسیه مطمئن هستند می توانند به طور مستقیم حضور داشته باشند.
اما افرادی که از حضور در بازار روسیه مطمئن هستند می توانند به طور مستقیم حضور داشته باشند. برای حضور مستقیم در روسیه باید از فرآیند گرفتن ویزا در روسیه مطلع باشید. هرچند ریسک این روش بسیار زیاد است اما مزایای آن هم در صورت موفقیت قابل توجه خواهد بود. خودتان خواهید توانست از بازار و مشتریان اطلاعات لازم را بدست آورید و همه چیز تحت کنترل خودتان خواهد بود. اما در عین حال باید زمان و فرصت زیادی را برای انجام کارها صرف کنید با وجود اینکه احتمال موفقیت شما مشخص نیست. همینطور شما خودتان باید به زبان روسی مسلط باشید و یا اینکه مترجم خوب پیدا کنید.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *