اکانت جیمیل

اکانت جیمیل یا گوگل هک شده‌تان را پس بگیرید

این روزها هک کردن ایمیل افراد دیگر یکی از رایج‌ترین جرائم اینترنتی و مجازی است. به این ترتیب فرد کلاهبردار نام کاربری و رمز ورود به اکانت جیمیل یا گوگل کاربر را به‌دست می‌آورد و در ادامه پیام‌هایی جعلی با متونی دروغین برای دوستان و آشنایان قربانی ارسال می‌شود و از این طریق فرد هدف را مورد سوءاستفاده و اخاذی قرار می‌دهد.

اکانت جیمیل

در سال‌های اخیر شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ایمیل روش‌های مختلفی را برای افزایش امنیت حریم خصوصی افراد و اطلاعات آنها ایجاد کرده‌اند. یکی از این سرویس‌ها جی‌میل است که تخمین زده می‌شود تعداد کاربران فعال ماهانه آن به بیش از یک میلیارد نفر رسیده باشد.

البته هر اندازه هم که گوگل یا شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ایمیل در جهت ارائه راهکارهای امنیتی در جهت جلوگیری از هک شدن اطلاعات کاربران گام بردارند، با این حال همیشه افراد یا سرویس‌هایی در جهت تقابل با این گونه راهکارها فعالیت می‌کنند.

اقدامات لازم برای جلوگیری از هک شدن اکانت جیمیل

برای جلوگیری از هک شدن اکانت جیمیل خود در ابتدا بهتر است که احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید. اضافه کردن یک شماره تلفن همراه به حسابتان، یکی از آسان‌ترین و قابل اعتمادترین روش‌ها برای حفظ ایمنی حساب شما است. برای مثال، در صورتی که فردی تلاش کند، وارد حساب شما شود، شرکت گوگل می‌تواند با استفاده از این شماره تلفن کار را برای این افراد سخت‌تر کند و در صورتی که قابلیت دسترسی به حسابتان را از دست بدهید، برای شما رمز تأییدی ارسال کند تا بتوانید وارد حسابتان شوید.

وارد کردن شماره تلفن بازیابی در اکانت گوگل باعث نمی‌شود که این شماره تلفن در فهرست‌های بازاریابی قرار بگیرد یا از بازاریابان تلفنی تماسی دریافت کنید. اگر تأیید صحت دو مرحله‌ای را روشن کرده باشید، وقتی شخصی سعی کند از رایانه ناشناخته‌ای وارد حسابتان شود، گوگل گذرواژه‌ای را به تلفن همراهتان ارسال می‌کند؛ یعنی اگر شخصی گذرواژه شما را سرقت کند یا آن را حدس بزند، مهاجم احتمالی نمی‌تواند به حساب شما وارد شود زیرا تلفن شما را در اختیار ندارد.

علاوه‌بر این همیشه یک ایمیل اکانت پشتیبان برای بازیابی رمز عبور ثبت کنید؛ چراکه ممکن است در بعضی مواقع کد احراز هویت به شماره تلفن همراه ارسال نشود. ثبت اطلاعات تلفن همراه یا ایمیل پشتیبان فواید دیگری نیز دارد؛ چراکه اگر اکانتتان هک شود، با استفاده از همین دو کار می‌توانید رمز عبور را ریست کنید. ریست کردن پسورد جی‌میل و بازیابی اکانت جیمیل هک شده فرآیند چندان پیچیده‎ای را شامل نمی‌شود.

ریست کردن رمز عبور

شما برای ریست کردن رمز عبورتان نیازمند این هستید که هویت خود را به گوگل تایید کنید. برای این کار باید به اطلاعات خاصی که گوگل ارائه کرده دسترسی داشته باشید. شاید به‌کارگیری روش‌های فوق بتواند تا حد زیادی از لو رفتن اطلاعات اکانت جلوگیری کند، با این حال ممکن است افرادی موارد امنیتی مربوط به امنیت ایمیل را رعایت نکنند و ایمیل آنان هک شود پس در صورت وقوع چنین پیامدهایی بهتر است.

در وهله اول آرامش خود را حفظ کرده و سپس از طریق روشی که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد، کنترل حساب هک شده و اکانت گوگل یا جی‌میل هک شده‌تان را پس بگیرید.

در چه شرایطی میتوان اکانت جیمیل یا گوگل هک شده‌ را پس گرفت

روش زیر زمانی کارآیی دارد که فرد هکر تمامی روش‌های بازیابی یا ریست کردن پسورد، مانند شماره همراه یا ایمیل پشتیبان را تغییر داده است. همچنین توجه داشته باشید که هرچند استفاده از روش مورد بحث بسیار ساده بوده، با این حال اگر موارد زیر را در اختیار نداشتید، بهتر است قید اکانت و اطلاعات آن را به کلی بزنید.

آخرین پسوردی که از آن برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کرده‌اید.(ضروری)

آخرین باری که توانستید وارد حساب کاربری شوید؛ شامل سال، ماه و روز می‌شود. (ضروری)

تاریخ ایجاد حساب کاربری (ضروری)

در اختیار داشتن پاسخ صحیح سؤال امنیتی تعیین شده به منظور ریست کردن پسورد.

در اختیار داشتن حداقل ۵ ایمیل آدرسی که بیشترین مکاتبه را با آنها داشته‌اید.

نام ۴ برچسبی که در اکانت گوگل از آنها استفاده می‌کردید.

ایمیل آدرس یا شماره تلفنی که پیش‌تر به منظور بازیابی رمز ورود تعیین شده است.

مشخصات ۴ گجتی که پیش‌تر از طریق آنها به اکانت جیمیل تان وارد شده‌اید.

اطلاعاتی کلی در رابطه با دلیل از دست رفتن کنترل حساب.

مراحل بازپس‌گیری اکانت جیمیل هک شده

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می خواهید اکانت گوگل یا جی‌میل هک شده‌تان را پس بگیرید حتماً نیاز نیست معجزه کنید یا آن که از هکر دیگری درخواست هک کردن مجدد اکانت کنید؛ برای این منظور تنها کافی است به گوگل اثبات کنید که اکانت مورد بحث تا پیش از این در اختیار شما بوده است.

۱- برای این کار در اولین قدم در صفحه ورود به حساب کاربری، روی عبارت Need help در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.

۲- در صفحه جدید باز شده یا همان صفحه Google Account Recovery، گزینه‌ای با عنوان «I don’t know my password» را پیدا کرده و انتخاب کنید. اگر تا اینجای کار مراحل فوق را درست پیش رفته باشید، باید منتظر باز شدن باکسی در پایین صفحه باشید که باید آدرس جی‌میل هک شده را در آن وارد کرده سپس گزینه “Continue” را انتخاب کنید.

۳- در مرحله بعد عبارت امنیتی نمایش داده شده را در فیلد مربوطه وارد کنید سپس در صفحه جدید باز شده آخرین رمز عبوری را که با آن موفق شده‌اید به حسابتان وارد شوید، وارد کنید. در این قسمت گزینه‌هایی برای شرایطی که اکانت هک نشده باشد وجود دارد، اما از آنجا که اکانت شما هک شده و اطلاعات آن به کلی تغییر کرده در پایین صفحه روی Verify Your Identity کلیک کنید.

شانس باز پس‌گیری اکانت

۴- در این صفحه باید به فهرستی از سؤالات نمایش داده شده پاسخ دهید. سؤالات مذکور همان‌هایی هستند که در هنگام ساخت اکانت توسط ایجادکننده تعیین شده‌اند یا مواردی هستند که در ابتدا آنها را برای بازپس‌گیری ضروری دانستیم. پاسخ دادن به تمامی سؤالات اختیاری است، با این حال به هر میزان از آنها که به‌طور صحیح پاسخ دهید، شانس باز پس‌گیری اکانت هم افزایش پیدا می‌کند. البته اگر پاسخ آنها را فراموش کرده‌اید بهتر است با انتخاب گزینه skip، از آنها گذر کنید.

 

۵- درنهایت اگر به میزانی از سؤالات فوق پاسخ داده باشید که گوگل تشخیص دهد صاحب اصلی اکانت شما هستید، در انتهای صفحه فیلدهای تعیین رمز ورود جدید نمایش داده خواهد شد؛ اما اگر غیر این باشد در انتها با پیامی مبتنی‌بر عدم احراز هویت شما به‌عنوان ایجادکننده اصلی اکانت نمایش داده خواهد شد، پس تا امکان دارد در پاسخ به موارد فوق دقت به خرج دهید.

منبع: دنیای اقتصاد

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *