اهمیت تبلیغات در کسب و کار

تعرفه: به نظر شما تبلیغات چه اهمیتی دارد؟ چرا صاحبان کسب و کار باید آن را جدی بگیرند؟ با توجه به هزینه هنگفتی که شرکت های بزرگ صرف تبیلغات می کنند می توان آن را یکی از مهم ترین تدابیر بازاریابی و بقای کسب و کار در نظر گرفت. تبلیغات یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت ها در دنیای امروز محسوب می شود و نوع کسب و کار، نوع محصولات و خدمات و نحوه خرید را به مشتری نشان می دهد. با سرمایه گذاری روی تبلیغات می توان مسیر موفقیت شرکت را هموار کرد و در عین حال مشتری زیادی جذب نمود.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات ابزاری برای ارتباطات بازاریابی است که یک فرد، سازمان یا نهاد تجاری برای تبلیغ یا فروش ایده، محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می‌دهد که می تواند به شکل بصری یا صوتی باشد. این تبلیغات برای جلب توجه گروه خاصی از مردم یا جامعه انجام می شود و فقط هم محدود به حوزه کسب و کار نیست و اغلب توسط سازمان های غیر دولتی، سازمان های دولتی، احزاب سیاسی، سازمان های مذهبی و غیره نیز استفاده می شود. تبلیغات فقط با هدف ارائه یک محصول یا خدمات مصرفی صورت نمی گیرد، چراکه تبلیغاتی نیز داریم که اصلاً برای تبلیغات نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند (نظیر تبلیغاتی که موسسات خیریه و گروه های سیاسی و مذهبی انجام می دهند و با هدف جمع کردن پول و کمک از مردم است). علاوه بر این، نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که تبلیغات شرکتی است و به جای ارائه محصولات یا خدمات شرکت، روی معرفی و دستاورهای خود شرکت تمرکز دارد.

امروزه شرکت ها از انواع مختلف تبلیغات و انواع رسانه‌های تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف شان استفاده می کنند. به عبارتی، تبلیغات امروزی از طریق رسانه های متعددی مانند مجلات، روزنامه ها، رادیو، تلویزیون، بیلبوردها، تبلیغات در وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و غیره انجام می شود. طبیعتاً اهمیت بسیار زیاد تبلیغات باعث شده است اکثر شرکت ها و کسب و کارها هر سال هزینه های زیادی را صرف این مسئله کنند.

اهمیت تبلیغات در چیست؟

۱-تبلیغات به معرفی کسب و کار جدید، خدمات یا محصولات نو کمک می کند.

وقتی کسب و کاری تازه کار خود را شروع کرده یا خدمات و محصولات جدیدی را راه اندازی نموده است، سریع ترین و کارآمد ترین راه برای معرفی آن به جامعه و مردم از طریق تبلیغات است. تبلیغات خوب و با کیفیت عالی می تواند کسب و کار یک شرکت را در بازه زمانی کوتاهی به مردم معرفی کند و به همین دلیل یکی از عوامل اصلی در بقای یک کسب و کار جدید به شمار می رود.

۲- تبلیغات باعث موفقیت در کسب و کار می شود.

یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت سریع و چشمگیر کسب و کارها را می توان تبلیغات دانست چرا که بسیاری از شرکت ها از طریق همین تبلیغات توانسته اند در طول سال ها پله های ترقی را طی کنند. هر دو نوع تبلیغات کمی و کیفی می توانند کمک شایانی به کسب و کارهای جدید و قدیمی داشته باشند.

۳-تبلیغات باعث آگاه سازی جامعه نسبت به کسب و کار یا محصول می شود.

تبلیغات یکی از راه های اطلاع رسانی به جامعه در مورد محصولات یا خدمات است. از آنجا که تبلیغات در یک بازه زمانی خاص پخش می شود می تواند به طور مستمر مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولاتش مطلع کند.

۴-تبیلغات، تمایز محصولات را به مشتری نشان می دهد.

شرکت ها و کسب و کارها با استفاده از تبلیغات سعی می کنند تفاوت های بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات لزوماً برای مقایسه کالاها تهیه نمی شود اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت می کند.

۵-تبلیغات به شرکت ها کمک می کنند خود، خدمات یا محصولات شان را به مشتری معرفی کنند.

هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از پیشنهادات و خدمات یک شرکت می شود. علاوه بر این با کمک تبلیغات می توان میزان فروش را نیز افزایش داد.

۶-تبلیغات باعث جذب مشتری می شود.

هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، تمایل بیشتری برای حمایت از آن دارند. مطمئنا یک تبلیغ خوب به حدی تاثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می کند و در عین حال باعث می شود مشتری به استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتری قطعاً از امتیازات برجسته تبلیغات به حساب می آید که شرکت های زیادی به دنبال آن هستند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *