انواع مزایده

مزایدات از منظرهای مختلف به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند.

 

 

به گزارش تعرفه، مزایدات از منظرهای مختلف به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند.

مزایده سربسته (خصوصی)

در این نوع از مزایده، مشخصات پیشنهاددهندگان در معرض عموم گذاشتن نخواهد شد و سایر پیشنهاددهندگان نمی‌توانند سایر پیشنهاددهندگان و برنده مزایده را شناسایی کنند. این نوع از مزایده معمولاً زمانی برگزار می‌گردد که به لحاظ امنیتی باید نام و مشخصات خریدار مخفی گردد. به‌عنوان‌مثال درفروش عتیقه‌جات یا تابلوهای هنری گران‌قیمت.

چاپ اگهی مناقصه در روزنامه اطلاعات

مزایده سرباز (عمومی)

این نوع مزایده در مقابل نوع سربسته قرار دارد، هر شخصی قادر به شرکت در آن است و مشخصات پیشنهاددهندگان برای عموم قابل دسترسی می‌باشد.

مزایده حضوری
به این نوع از مزایده «حراج» نیز اطلاق می‌گردد که ساده‌تر و با تشریفات کمتر اجرا می‌گردد. باید توجه داشت این روش برای موارد مهم و فوری نیست و نمی‌تواند همیشگی باشد.

مزایده کتبی
این روش با تشریفاتی خاص و کتباً انجام می‌پذیرد و در معاملات مهم، مزایده و نتایج آن، همراه با درج و انتشار آگهی و تشکیل کمیسیون، اعلام می‌گردد.

مزایده مبادله ای
شرکا که شامل تعدادی از خریداران اصلی و حرفه‌ای هستند بر کار مزایده نظارت می‌کنند تا کسی تخلف نکند. چاپ آگهی در روزنامه رسمی

مزایده فروشی
برای اقلام هنری و کالاهایی به کار می‌رود و تنها یک نوع از آن‌ها وجود دارد.

مزایده دلالی
برای اشیاء خاص جهت کلکسیون، ماشین یا ماشین‌آلات به کار می‌رود.

مزایده استاندار یا انگلیسی
این روش همان روش مرسوم امروزی است که قیمت پایه مشخص می‌گردد و پیشنهادها اعلام‌شده تا بالاترین قیمت مطرح گردد و معامله صورت پذیرد.

مزایده هلندی یا چینی
در این روش بالاترین قیمت مطرح می‌شود و به‌تدریج از قیمت کاسته می‌شود تا تائید خریداری اعلام شود. این روش زمانی کاربرد دارد که زمان و سرعت فروش اهمیت دارد.

چاپ اگهی مزایده در روزنامه سراسری 

مزایده چندگانه
در این روش چندین کالا برای فروش مدنظر مزایده گزار است و هر پیشنهاددهنده می‌تواند برای کالای موردنظر خود رقابت کند. این بدان معناست که لزومی نیست تمامی کالاها به یک نفر فروخته شود، لیستی از کالا و لیستی از پیشنهاد ایجاد می‌گردد.

چاپ آگهی مناقصه

مزایده اولین قیمت مخفی
در این شیوه تمامی پیشنهادها در لحظه و بدون اعلام عمومی مطرح می‌شود. درواقع پیشنهاددهندگان از قیمت‌های یکدیگر بی‌اطلاع هستند.

مزایده دومین قیمت مخفی
این شیوه نیز مانند روش قبلی است با این تفاوت که برنده مزایده قیمت پیشنهادی قبل از خود را واریز می‌کند. این روش بدین منظور است که هر پیشنهاددهنده قیمت واقعی خود را بیان کند. علاوه بر موارد ذکرشده انواع دیگری موجود است که به ذکر نام آن‌ها اکتفا می‌کنیم.

مزایده ترکیبی
مزایده در زمان محدود
مزایده با سرویس پیشنهادی استاندارد
مزایده همزمان یا مزایده ژاپنی
مزایده با پیشنهاد قابل‌مشاهده
مزایده با مبلغ واحد
مزایده هنر دیجیتال
مزایده پیشنهاد منحصربه‌فرد
مزایده باقیمت مشخص
مزایده سریع
مزایده معاوضهای
مزایده سوئیسی
مزایده دوطرفه

جهت چاپ اگهی مناقصه و مزایده در روزنامه های همشهری، اطلاعات، دنیای اقتصاد کلیک کنید.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *