انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی

انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی

تعرفه: هدف ازطراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب مخاطب و افزایش فروش می باشد، این تبلیغات می تواند توسط پیامک، بنرهای اینترنتی، تراکت ووبسایت خود شما مورد استفاده قرارگیرد.

هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش می باشد، این تبلیغات می تواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت خود شما مورد استفاده قرار گیرد و نکته مهم و مشترک میان همه آنها اهمیت انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی می باشد. در این مقاله قصد داریم مهم ترین نکات در انتخاب تیتر مناسب برای یک آگهی تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم.

انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی

تیتر اصلی مهم ترین عنصر یک آگهی تبلیغاتی به شمار می‌رود و مانند اسم رمز ، مجوز ورود خواننده به فضای تبلیغ است. به طور معمول، تعداد کسانی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را می خوانند پنج برابر بیشتر از آنهایی است که بدنه‌ی آگهی را هم می خوانند. وقتی تیتر را نوشتید تقریبا ۸۰ درصد کار را انجام داده‌اید و اگر همین تیتر نتواند در خواننده ایجاد انگیزه کند ، ۸۰ درصد پول سرمایه گذاری را از دست داده اید ، یکی از بزرگ ترین اشتباهات این است که یک آگهی تبلیغاتی را بدون تیتر ارائه دهید که متاسفانه این مورد در برخی از آگهی ها دیده می شود . گاهی اوقات تنها با تغییر تیتر آگهی میتوان تاثیرش را تا ۱۰ برابر افزایش داد.

 

نکات ارائه شده در انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی برگرفته از کتاب “اعتراف های یک تبلیغاتچی” نوشته “دیوید اگیلوی” و به ترجمه “رویا گذشتی” می باشد. اگیلوی را بعنوان نیروی خلاق تبلیغات مدرن می شناسند و مطالعه این کتاب برای همه افرادی که دستاوردی برای ارئه و یا هدفی در سر دارند مفید خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی

۱- تیتر ها دروازه های ورود هستند که باید طوری بیان شوند که ببینده را جذب خود کنند و نگذارند آن ها بی تفاو ت از کنار آگهی تبلیغاتی عبور کنند. بهتر است نام گروه مخاطب آگهی در تیتر گنجانده شود . برا ی مثال ، اگر محصول برای کودکان است در تیتر آگهی باید مادران را مخاطب قرار داد. البته مانور دادن افراطی بر روی یک گروه خاص باعث می‌شود که حتی یک نفر از خریداران احتمالی از خواندن اگهی صرفنظر کنند .

 

۲- تیتر باید در خواننده ایجاد انگیزه کند ، وقتی هدف و نتیجه خوشایندی را برای خریدار به دنبال داشته باشد. البته باید توجه داشت که این اهداف نباید دور از انتظار یا اغراق آمیز باشند.

بکاربردن کلمات قدرتمند در تیتر

۳- کاری کنید که نوشته شما بوی تازگی بدهد، زیرا مشتریان همواره به دنبال محصول جدید، و راه های استفاده از یک محصول شناخته شده یا شکل به روز درآمده‌ی یک محصول قدیمی و خوب هستند. استفاده از کلمات قدرتمند تیتر آگهی تبلیغاتی شما را جذاب‌تر می‌کند؛ کلماتی مانند «هیجان انگیز» و «جدید». می‌توانید به خواننده بگویید از چه چیزهایی در امان است و با جدید ، او را برانگیزید که یک بار امتحان کند. ممکن است تصور کنیم که تصویر بکار گرفته شده جذابیت اصلی مطلب موردنظر است ولی تیتر آگهی تبلیغاتی درک تصویر را برای افراد راحت تر کرده و شما را تشویق به بازدید از این باغ وحش میکند.

 

۴- کلمه‌های دیگری که اعجاز می‌کنند، عبارتند از:

چگونه می‌توان… چیزی که به دنبالش بودید… با معرفی … به تازگی در جمع … حیرت انگیز … معجزه‌وار … دلخواه همه … سریع و آسان … تحول … در آینده‌ای نه چندان دور … تغییر دائمی … تضمین …

 

هرگز به این کلمه‌ها که زیاد به گوشتان خورده‌اند، پشت نکنید. کارایی‌شان حتمی است و از قضا دلیل این که زیاد آن‌ها را دیده و شنیده‌ایم، همین است که معجزه می‌کنند .

 

۵- همان طور که گفتیم، تعداد افرادی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را می‌خوانند حدود پنج برابر آن‌هایی است که وقت می‌گذارند و تمام آگهی را می خوانند. بنابراین الزامیست که در تیتر نام تجاری و همچنین محصول تبلیغی درج شود.

 

۶- در تیتر آگهی تبلیغاتی به هدفی که به محقق شدن آن ایمان دارید اشاره کنید . نگران طولانی شدن تیتر نباشید ، خواننده وقتی شروع به خواندن می کند به طور حتم آن را نیمه کاره رها نمی‌کند.

 

۷- وقتی تیتر به طور کامل بتواند افراد را جذب کنند ، این انگیزه را در آنها به وجود می آورد که به خواندن کل آگهی ترغیب شود.

تیتر باید بسیار روشن بیان شود

۸- بعضی از تیتر نویسان کلک می زنند و با استفاده از روش خطای دید و یا به کار بردن کلمات چند وجهی سعی در گمراه کردن خواننده دارند، که این کار فریبنده و غیر حرفه‌ایست. تحقیقاتی که در این راستا انجام شده نشان می‌دهد، سرعت عبور چشم از تیتر آگهی تبلیغاتی بسیار زیاد است طوری که فرد قادر به تحلیل و تفسیر واژه‌های قدیمی نیست. بنابراین تیتر باید بسیار روشن بیان شود تا بتواند بیانگر منظور شما باشد. باید این نکته را بدانید که فرصت این دست و آن دست کردن ندارید!

 

۹- به هیچ وجه از کلمات و افعال منفی استفاده نکنید ، سعی کنید افعال مثبت را جایگزین افعال منفی کنید. برای مثال ننویسید « این مایه ظرفشویی برای پوست شما مضر نیست» ، زیرا احتمال دارد به علت خطای دید طور دیگری خوانده شود. هر کلمه دارای بار معنایی مثبت یا منفی می باشد و شما باید در انتخاب آنها دقت کافی را داشته باشید، بهتر است که تیتر آگهی تبلیغاتی خود را چندین بار بازخوانی کرده و با استفاده از کلمات هم معنی نسخه های گوناگونی از آن تهیه کنید.

 

به عنوان مثال عبارت “هیچ وقت خسته نمیشوید” در کل معنای مثبتی را ارائه میکند ولی ترکیبی از سه کلمه با بار معنایی منفی می باشد، هرکدام از این این کلمات به تنهایی نوعی محدودیت را در ذهن افراد تصویر میکنند، حال آنکه میتوان تیتر آگهی تبلیغاتی را اینگونه بازنویسی نمود “همیشه سرحال هستید”. این عبارت همان معنی و مفهوم رو با استفاده از کلمات مثبت به خواننده منتقل خواهد کرد.

 

۱۰- تیترها را رمز گونه ننویسید زیرا افراد برای اینکه منظور شما را بفهمند مجبور نیستند تمام آگهی تبلیغاتی شما را بخوانند، پس متن آگهی را ساده و روان بنویسید.

خلاقیت درتیتر آگهی تبلیغاتی

 

آگهی تبلیغاتی تهوع آور، احمقانه، خسته کننده و فاقد نکته های ظریف، د درازمدت برای صنعیت تبلیغات زیان آور است. به دلیل وجود همین آگهی های بی مغز و فاقد عناصر زیبایی شناسی است که علاقه مردم به دیدن آگهی تبلیغاتی هر روز کمتر میشود. انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی نیازمند صرف زمان و استفاده از خلاقیت بالا می باشد و سخت ترین بخش کار نیز حفظ سادگی و خوانایی متن می باشد.

 

نورمان بری، کارگردان هنر و خلاق یکی از شرکت های بزرگ تبلیغاتی می گوید:

اینکه بعضی ها تاثیر تبلیغات را به طور مستقیم با فروش اندازه میگیرند باعث وحشت من میشود. البته که آگهی تبلیغاتی باید میزان فروش محصول را افزایش دهد، در غیر اینصورت هرچقدر هم که آن را توجیه کنیم از نظر من آگهی بدی است. اما اگر یک آگهی تبلیغاتی، بی سلیقه و بی فکر ارائه شودو روح بیننده را مورد خطاب قرار ندهد، هرچقدر هم که در افزایش فروش موثر باشد، باز از دید من کافی نیست.

منبع: وبسیما

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *