اصول روابط عمومی مناسب در دوران کرونا

تعرفه: زمانی که ویروس کرونا در سطح جهانی توسعه پیدا کرد، بسیاری از برندها هنوز نسبت به عمق فاجعه آگاهی نداشتند. قطع ارتباط مستقیم میان برندها و مشتریان برای بیش از پنج ماه حادثه ‎ای عجیب به نظر می ‎رسد. بی ‎تردید بسیاری از برندها انتظار چنین حادثه‎ ای را نداشتند بنابراین واکنش آنها در قبال چنین اتفاقی متفاوت بود. بدون تردید پوشش رسانه ‎ای نسبت به اتفاقات برند در شرایط کرونایی اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه مشتریان انتظار آگاهی از وضعیت برندها در هر شرایطی را دارند بنابراین شما مسئولیت بسیار سنگینی در قبال اطلاع‎ رسانی وضعیت برندتان دارید. این امر از نظر تعامل با مشتریان اهمیت بالایی دارد بنابراین شما باید توجه ویژه ‎ای به آن داشته باشید. ما در ادامه به بررسی برخی از مهمترین نکات روابط عمومی و آگاهی ‎بخشی رسانه ‎ای در دوران کرونا به منظور استفاده هرچه بهتر برندها خواهیم پرداخت:

۱. اولویت مردم در پوشش رسانه‎ ای

پوشش رسانه‎ ای از سوی برندها فقط مربوط به دنیای کسب و کار نیست. بسیاری از کسب و کارها در عمل فقط به دنبال جلب نظر مشتریان به وضعیت کسب و کارشان هستند. مهمترین نکته در این میان تعامل میان برندها با مشتریان ‎شان براساس نیازهای جاری ‎شان است. اگر شما توانایی اطلاع‎ رسانی و توجه به وضعیت مشتریان را نداشته باشید، به سرعت از سوی مشتریان فراموش خواهید شد بنابراین باید استراتژی درستی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در پیش بگیرید.

امروزه توجه به وضعیت مشتریان در تعامل با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها در عمل توانایی جلب نظر مخاطب هدف ‎شان را ندارند. این امر ناشی از عدم تمایل برای آگاهی از وضعیت آنهاست. اگر شما نیز چنین وضعیتی در عرصه کسب و کار دارید، باید به سرعت نسبت به تغییر گرایش برندتان اقدام نمایید. در غیر این صورت در ادامه مسیر کسب و کار با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. اغلب برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به شناخت سلیقه آنها دارند بنابراین شما باید چنین مرحله‎ ای در زمینه روابط عمومی و بازاریابی را جدی تلقی نمایید.

۲. تلاش برای کمک به مشتریان

نقش مشتریان در عرصه روابط عمومی بسیار پررنگ است. کسب و کارها در تمام فرآیند فعالیت ‎شان باید توجه ویژه ‎ای به مشتریان داشته باشند. پوشش رسانه‎ ای کسب و کار بدون توجه به کمک به مشتریان ناقص خواهد بود. شما پس از شناسایی مشکلات مشتریان باید نسبت به ارائه کمک‎ های کاربردی به آنها نیز اقدام نمایید. بدون تردید سطح توانایی هر برند با دیگران متفاوت است. بنابراین شما باید با انتخاب هوشمندانه به مشتریان کمک نمایید.

برخی از برندها در طول دوران کرونا برخی از محصولات‎ شان را به صورت قسطی در اختیار مشتریان قرار داده ‎اند. شاید چنین اقداماتی در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما تاثیر روانی قابل توجهی بر روی مشتریان خواهد داشت. مهمترین نکته در این بخش رعایت صداقت با مشتریان است. شما باید به خوبی وضعیت مشتریان را درک کنید. سپس با بیان وضعیت برندتان به دنبال راهکاری برای کمک به آنها باشید. در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری شما بر روی مخاطب هدف ناقص خواهد ماند.

امروزه مشتریان احساس همدردی قابل توجهی با برندها نشان می‎ دهند بنابراین شما نیاز به ارائه کمک‎ های بیش از اندازه بزرگ برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر مزیت بسیار بزرگی برای برندها محسوب می ‎شود. اگر شما به دنبال جلب نظر مخاطب هدف هستید، باید به طور شفاف نسبت به شرایط نامساعد کسب و کارتان و شیوه ‎های همکاری با مشتریان برای کاهش مشکلات ‎شان صحبت نمایید. در غیر این صورت توانایی تاثیرگذاری چندانی بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت.

۳. اهمیت مطالعه پیرامون شرایط

شرایط ایجاد شده در زمینه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به اطلاعات دست اول دارند. خوشبختانه امروزه کانال‎ های ارتباطی بسیار زیادی میان برندها و مشتریان وجود دارد بنابراین دسترسی به اطلاعات دست اول مشکل چندان مهمی نخواهد بود. مهمترین نکته در این میان استفاده از تکنیک ‎های کاربردی و همچنین اندکی شکیبایی برای دستیابی به نتیجه موردنظر است.

ایراد اصلی برندها در حوزه روابط عمومی عجله ‎شان است. شما با عجله بسیار زیادی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نخواهید داشت بنابراین باید اندکی شکیبایی بیشتر به خرج دهید. هرچه دامنه مطالعه شما بیشتر باشد، امکان اجرای کمپین روابط عمومی بهتری را خواهید داشت.

۴. توجه به محدودیت ‎های زمانی

دوران کرونا برای همیشه پابرجا نخواهد ماند. این بحران نیز مانند بسیاری از بحران‎ های دیگر دیر یا زود رفع خواهد شد. نکته مهم استفاده از بازه زمانی جاری برای نمایش تعهد کسب و کارمان به مشتریان است. امروزه مشتریان انتظارات بسیار زیادی از برندها دارند بنابراین شما باید به خوبی نسبت به انتظارات آنها پاسخ دهید. در غیر این صورت مشتریان به سرعت به سراغ برندهای دیگر خواهند رفت.

طراحی برنامه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف در بازه زمانی کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب اوقات فرآیند روابط عمومی با بازاریابی شباهت بالایی دارد بنابراین شما امکان استفاده از اطلاعات دست اول موردنیاز برای حوزه بازاریابی به منظور ساماندهی استراتژی روابط عمومی را خواهید داشت.

۵. توجه به رسانه ‎های دیجیتال

روابط عمومی از طریق رسانه‎ های سنتی همیشه پاسخ مناسب برای برندها نیست. گاهی اوقات شما باید با رسانه ‎های تازه نیز هماهنگی قابل ملاحظه ‏ای داشته باشید. این امر شامل حضور فعال در فضای شبکه‎ های اجتماعی و تأمل نزدیک با کاربران است. مزیت اصلی این روند امکان بیان ایده‎ های مختلف و مشارکت با مشتریان در حوزه‎ های مختلف خواهد بود.

امروزه مشتریان دیگر به رسانه ‎های سنتی توجه زیادی ندارند بنابراین شما باید هرچه سریع ‎تر نسبت به تغییر شیوه فعالیت در حوزه روابط عمومی اقدام نمایید. بسیاری از برندها به دلیل تاخیر در این فرآیند مشکلات بسیار زیادی را متحمل می شوند.

ویروس کرونا شرایط دشواری برای برندها پدید آورده است. مهمترین مسئله در این میان توجه به بخش روابط عمومی برای نجات کسب و کارمان است. حفظ ارتباط با مخاطب هدف در طول دوران کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما نیز علاقه‎ مند به حفظ ارتباط برندتان با مخاطب هدف هستید، باید از همان ابتدا نسبت به توجه به حوزه روابط عمومی اقدام نمایید. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی در زمینه تعامل با مشتریان خواهید داشت.

منبع : prdaily

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *