اصول بازاریابی موفق چیست؟

تعرفه: زمانی که صحبت از کسب و کار و موفقیت در آن می شود، بی درنگ گزینه بازاریابی و فروش به ذهن می رسد. همانطور که شما هم می دانید، هیچ کسب و کاری بدون فروش نمی تواند دوام داشته باشد و بدون جذب مشتری و داشتن مشتریان وفادار، رقابت در دنیای کسب و کار، مشکل است.

در این مطلب تصمیم داریم به سراغ برخی از اصول مهم و اساسی در بازاریابی برویم تا دید بهتری نسبت به بازاریابی داشته باشیم.

بازاریابی B2B و B2C

از رایج ترن تعاریف در بازاریابی و فروش، تعریف دو مدل بازاریابی است. B2B به ارتباط بین دو کسب و کار گفته می شود، زمانی که یک شرکت تولید کننده ماشین آلات صنعتی با یک پتروشیمی وارد مذاکره می شود و میخواهد دستگاه ها و ماشین آلاتش را بفروشد، یک فروش B2B رخ داده است.  در این سبک قدرت مذاکره می تواند برای موفقیت بسیار موثر باشد.
اما زمانی که یک شرکت محصولش را به مصرف کننده نهایی می دهد، مانند یک رستوران، این کسب و کارها از مدل B2C هستند و بسیاری از تکنیک ها و اصول فروش و وفادارسازی مشتریان در این کسب و کارها بیشتر کارایی دارد.

 

شناخت انواع مشتری و روند فروش

موضوع بعدی که در بازاریابی و فروش مهم است، شناخت انواع مشتریان است. معمولاً از مشتری وفادار زیاد صحبت می شود و سازمان ها باید تلاش کنند تا مشتری وفادار داشته باشند. در این میان دانستن نردبام مشتری مداری و وفادارسازی مهم است.

مدیریت ارتباط با مشتریان

از مهمترین مولفه های کسب و کار های موفق در مشتری مداری وفروش، توجه آنها به مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM  است. مدیران کسب و کارها برای اینکه بتوانند در رقابت موفق تر باشند باید توجه ویژه ای به مقوله ارتباط با مشتریان داشته باشند.

آمیخته بازاریابی ۴P

کسب و کارها باید نسبت به آمیخته بازاریابی آشنایی داشته باشند و از آن در فرآیند رونق کسب و کار استفاده کنند. آمیخته بازاریابی به ۴ موضوع مهم توجه دارد ، محصول، مکان، قیمت و ترویج.

هرکدام از موارد آمیخته بازاریابی شامل توضیحات و نکات مرتبط با خودش است که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد.

پیشنهاد منحصر به فرد فروش

از موضوعات مهم در بازاریابی داشتن پیشنهاد منحصربفرد فروش است. پیشنهادی که وقتی به مشتری می دهی، نمی تواند آن را کنار بزند. بعنوان مثال معروف و شناخته شده پیشنهاد منحصربفرد فروش، شعار پیتزا دومینو است که می گوید: کمتر از ۳۰ دقیقه پیتزا را تحویل بگیرید، در غیراینصورت رایگان خواهد بود.
لازم است هر کسب و کاری با توجه جامعه هدف مشتریان خودش، بدنبال یک پیشنهاد منحصر بفرد فروش باشد.

هدف گذاری

کسب و کارهایی که در فرایند بازاریابی اقدام به هدف گذاری می کنند معمولاً یک قدم از رقبایی که هدف ندارند، جلو خواهند بود. برای کسب و کارتان هدف تعیین کنید، هدف هایی مانند جایگاه بازار، میزان فروش، تعداد مشتریان جذب شده و …

تبلیغات

یکی از مولفه های آمیخته بازاریابی ترویج است و یکی از زیرمجموعه های ترویج، تبلیغات است. کسب و کارها باید با اصول صحیح تبلیغات آشنا باشند و بتوانند از تبلیغات به بهترین نحو ممکن در راستای دستیابی به اهداف سازمان استفاده کنند.

راه اندازی کمپین تبلیغات بصورت کاملاً صحیح که شامل هدف، بودجه، پیام تبلیغات، رسانه و اندازه گیری باشد، یکی از ضروریات کسب وکارهای امروزی است.

مسلماً مولفه های مختلفی برای موفقیت در کسب و کار و بازاریابی وجود دارد که با چندین و چند مطلب هم نمی توان آنها را بصورت کامل ارائه کرد.

انتهای پیام/

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *