7 دلیل برای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

۷ دلیل برای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

شبکه های تبلیغاتی زیادی هستند که امر مهم تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن را هدف کار خود قرار داده اند. اگر هنوز هم ببرای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن مردد هستید، نگران نباشید!

اگر چه بسیاری از استارتاپ ها و تیم های برنامه نویسی در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت های خودجوش خود برای اپلیکیشن سازی شروع کرده اند اما همچنان دغدغه همیشگی بازاریابی و تبلیغات برای این کسب وکار وجود دارد.

اگر تبلیغات ترجیح کسب وکار ها برای رونق باشد، برای این حوزه تبلیغات در بازاریابی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

در حالی که نقش تبلیغات در کسب درآمد با اپلیکیشن غیرقابل چشم پوشی است از آن سو بازاریابان نیز دست به کار شده اند و بیشتر روی حوزه اپلیکیشن و کسب وکار موبایلی تمرکز نموده اند.

بنابراین شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید تا حدودی به این تبلیغات اعتماد کرده و از این راه مخاطبان اصلی خود را بشناسید.

همین لحظه را برای شروع تبلیغات غنیمت بشمارید و شک نکنید با دلایلی که در مطلب امروز می خوانید طرز فکرتان متحول خواهد شد!

۷ دلیل برای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

 

استفاده از راه های تبلیغاتی اما نه به صورت محیطی، بلکه به صورت مجازی با هدف اصلی کسب درآمد از اپلیکیشن صورت می گیرد.

تبلیغات است که بازدید را به دنبال خود دارد و شما برای پذیرش تبلیغات درون اپلیکیشنی و سایر راه های کسب درآمد اعتبار کسب می کنید.

 

به دلایل زیر هرگز برای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن غافل نشوید:

۱-جلب توجه رسانه ها و مطبوعات

چرا برخی از اپلیکیشن ها رسانه ای می شوند؟ به نظر شما چرا هر استارتاپی سروصدا به پا نمی کند و بسیاری از آن ها در سکوت کامل ورشکست می شوند؟

درست است! زمانی بعد از انتشار اپلیکیشن در مارکت ها شهرت کسب می کنید که برند واقعی از خودتان ساخته باشید!

 

۲-تأثیر تبلیغات مطبوعات در دیده شدن اپلیکیشن

منظور از مطبوعات فقط روزنامه ها یا مجلات نیست. هر رسانه ای که بتواند از راه های مجازی اپلیکیشن شما را پیش از انتشار، در زمان انتشار و بعد از انتشار تبلیغ کند یک ابزار با ارزش برای پیشبرد اهداف شما خواهد بود.

تنها کافی است یک رسانه با چند هزار فالوور درباره اپلیکیشن شما ویدیو خبری در رسانه های اجتماعی پخش کند تا تمام نگاه ها به سمت شما متمایل شود!

۳-جستجوی نام تجاری یا برند توسط کاربر

نرخ تعامل با کاربر از رویکرد های بازاریابی اپلیکیشن است . زمانی که برای اولین بار با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن خود را منتشر و از طریق بک لینک ها و نقد رسانه ها که در شبکه های اجتماعی انجام می شود بازدید کسب کنید اولین تعامل و تأثیرگذاری بین شما و کاربر شکل می گیرد.

۴-تاثیر تبلیغات بر برندینگ

مهم ترین تأثیر تبلیغات این است که حداقل نام برند شما در ذهن مخاطب نقش می بندد. اگر زمانی مخاطب شما توصیف برنامه را از طریق تبلیغات صورت گرفته بخواند می تواند با جستجوی نام کمپانی یا استارتاپ شما به سادگی اپلیکیشن را دانلود کند. بنابراین تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن جستجوی نام تجاری یا برند را به دنبال دارد.

۵-افزایش بازدید شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای بازاریابی هستند. مثلاً اینستاگرام نقش زیادی در کارآفرینی ایرانیان داشته و برخی با شروع ساده ای در این کانال ارتباطی و استفاده از ترفند های بازاریابی در اینستاگرام صنعت کوچکی را برای خود دست وپا کرده اند.

اساس بازاریابی در این شبکه ها کمپین های تبلیغاتی هستند که با جذب مخاطب؛ ترافیک و دانلود برنامه را افزایش خواهند داد.

۶-بازدید از برنامه در مارکت های معتبر

بهتر است ابتدا خود را از دام کلیشه های بازاریابی موبایل رها کنید!

هر چه قدر هم که بیرون از مارکت ها برای دیده شدن برنامه خود تلاش کنید باز هم نمی توانید کمبود بازدید روزانه کاربران از ۲.۲ میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی و ۲ میلیون اپ در اپ استور را جبران کنید؛ چرا که ۶۳ درصد از دانلود های اپلیکیشن های محبوب و پربازدید از طریق همین مارکت ها تأمین می شود.

۷-بازاریابی دهان به دهان

تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن تنها به شیوه های مدرن محدود نمی شود. همه انسان ها بخش عمده ساعات شبانه روز را به تعامل و صحبت با یکدیگر می پردازند.

شانس بزرگی است که نام اپلیکیشن شما بتواند بر زبان این افراد جاری شود و به عبارتی بازاریابی دهان به دهان شکل بگیرد و سپس برندتان به دنیای صحبت روزمره انسان ها راه پیدا کند.

 

تاثیر باور نکردنی بازاریابی دهان به دهان

مسلماً شما هم حرف و تجربه دوستان خود را در استفاده از یک برنامه بیشتر قبول دارید تا اخبار و توصیف های اغراق آمیز از یک برنامه در سایت های مختلف!

اگر تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن به موقع و متعادل انجام شود قطعا تأثیر واقعی خود را برای معرفی و بازاریابی دهان به دهان ایفا خواهد کرد.

سخن آخر:

هر کانالی که برای بازاریابی اتخاذ می شود تاثیرهای منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین از هیچ یک از راه های تبلیغاتی ناامید نشوید و مطمئن باشید روزی می رسد که نقش تبلیغات را در بازدید، دانلود و نصب دائمی اپلیکیشن را توسط کاربران مشاهده خواهید کرد.

نظر و ایده شما؟

شنیدن نظرات شما پیرامون علل استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن برای ما خوشحال کننده خواهد بود.

لینک منبع

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *