ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ و جایگاه رپورتاژ آگهی در بین آنها
ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ که توسط دیجیتال مارکترها به منظور تحقق اهداف شان استفاده میشوند، متنوعند. این ابزارها در قالب وفرمتهای متنوعی وجود دارند که با توجه به استراتژیهای خرد و کلان کسبوکار مورد استفاده قرار میگیرند. حال با توجه به آنچه در مورد رپورتاژ اگهی و دیجیتال مارکتینگ در بخش های قبلی بررسی شد، قصد داریم جایگاه رپورتاژ آگهی در بین ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.
به دلیل عدم آشنایی برخی افراد با ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ، ابتدا این ابزارها را معرفی خواهیم کرد.
متداولترین ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ
- Case study: نوعی ابزار پژوهش است که شخص، گروه یا شرایط خاصی را به صورت جداگانه بررسی میکند.
- White papers: گزارشی رسمی و معتبر است که موضوعی خاص را به خوانندگان گزارش میدهد.
- E-book: کتاب الکترونیکی از انواع کتاب است که با توجه به ابزار دیجیتالی منتشر میشود.
- Press release: نوعی خبر رسمی است که به روزنامهها و پایگاههای خبری در مورد رویدادی اطلاعات میدهد.
- E-newsletter: محتوایی خبری است که عموماً توسط کسبوکارها، سازمانها، سازمانهای خیریه و گروهها به صورت آنلاین منتشر میشود.
- Blogging: وبلاگ نویسی روشی نسبتاً جدید است و به منظور آموزش مطالب در بستر اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد است.
- Webinar: وبینار به سمیناری گفته میشود که به صورت آنلاین در بستر اینترنت منتشر میشود.
- Social content: محتوای مخصوص شبکههای اجتماعی به محتوایی گفته میشود که با توجه به ویژگیهای شبکه اجتماعی هدف، اختصاصی شده است.
- In-person event: به رویدادهایی گفته میشود که توسط یک فرد و با نام خود فرد برگذار میشود.
- Online article: مقالات آنلاین به مقالاتی گفته میشود که در بستر اینترنت منتشر میشوند.
- Slideware: به محتوایی گفته میشود که توسط نرمافزارهای ارائه نظیر پاورپوینت و … تولید میشود.
- Product demo: دموی محصول به نمایشی از محصول اصلی گفته میشود که به روشهای متنوعی انجام میشود.
- Infographic: به محتوایی گفته میشود که با استفاده از محتوای متنی و گرافیکی مفهومی را منقل میکند.
- Polling: به معنی رأیگیری است و به روشّهای متنوعی در بستر اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد.
- Virtual /Online event: به رویدادهایی گفته میشود که به صورت آنلاین و مجازی بر بستر اینترنت انجام میشوند.
- Community Management: مدیریت ارتباطات نوعی وظیفه است که برای حمایت برند در اذهان عمومی و در بستر شبکههای اجتماعی انجام میشود.
- Advertorial: رپورتاژ آگهی نوعی محتوای حمایت شدهاست که به منظور انجام تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد.
پرکاربردترین ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ
در تصویر بالا ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به تفکیک میزان استفاده نمایش داده شدهاند. این اطلاعات از ۳۰۰۰۰ کاربر آشنا با دیجیتال مارکتینگ در شبکه اجتماعی لینکدین جمعآوری شده است. در این تصویر چند نکته قابل تأمل است:
- همان طور که مشخص است، مطالعه موردی، کتاب الکترونیکی، گزارش رسمی و خبر رسمی در صدر قرار دارند. به نظر شما دلیل آن چیست؟
- در حدود نیمی از دیجیتال مارکترها از محتوای ویدئویی استفاده میکنند. علت چیست؟
- رپورتاژ آگهی و خبر رسمی از نظر بستر انتشار نزدیک به هم هستند ولی میزان استفاده از آنها بسیار متفاوت است. به نظر شما علت این تفاوت در چیست؟
پاسخ پرسش اول: با دقت در جنس محتوای موجود در این ابزار، یک مورد در تمامی این ابزار مشترک است. این ۴ فرمت محتوایی اطلاعات دقیقی را به مخاطب ارائه میدهند. این روزها افراد به دنبال محتوایی با رفرنس دقیق هستند و از محتوای بی اساس بیزارند.
پاسخ پرسش دوم: با توجه به تغییر ذائقهی کاربران از محتوای متنی به محتوای ویدئویی، دیجیتال مارکترها نیز سعی دارند تا بخش قابل توجهی از تولید محتوای خود را به محتوای ویدئویی اختصاص دهند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که تولید محتوای ویدئویی نیازمند وجود زیرساختهایی است.
پاسخ پرسش سوم: خبر رسمی و رپورتاژ آگهی از یک لحاظ به هم شباهت دارند. هردوی آنها در رسانهها منتشر میشوند. محتوای تبلیغاتی رپورتاژ آگهی به راحتی توسط کاربران شناسایی میشود. به همین دلیل بسیاری از آنها توسط کاربران مشاهده نمیشوند. اما خبر رسمی همانطور که پیشتر معرفی شد، خبری از کسبوکار را به مخاطبان مخابره میکند. اما نکتهی جالب توجه این است که رپورتاژ همچنان جزو ابزارهای مورد استفاده قرار دارد.
ادامه دارد ….
منبع: اخباررسمی
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!