آگهی مزایده چیست ؟

تعرفه: آگهی مزایده به معنی آگهی فروش و یا حراج کالا و یا خدمات به بالاترین قیمت پیشنهادی می باشد.

سازمان ها وشرکت ها وارگان ها، موسسات دولتی و خصوصی، بانک ها،موسسات اعتباری دولتی، بیمه ها، کارخانجات، کارگاه ها یا حتی افراد عادی و سرمایه داران زمانی که قصد فروش محصولات و اموال و دارایی های خود به بالاترین قیمت را دارند می توانند با درج آگهی‌ مزایده در روزنامه ها نسبت به فروش محصول و یا اموال خود اقدام نمایند.

مزایده ها شامل فروش قطعات مازاد، قطعات برگشت از تولید، قطعات مستعمل، ماشین آلات اداری، خودرو های مستعمل و یا مازاد، مزایده فروش املاک و مستغلات، مزایده فروش اموال مصادره شده بدهکاران بانکی، مزایده فروش اموال گمرکی، مزایده فروش روزنامه باطله و یا حتی مزایده فروش مجوز و یا پروانه فعالیت خاص و موارد دیگری از این دست است.

بسیاری از افراد با پیگیری آگهی های مزایده در روزنامه های کثیر الانتشار نسبت به شرکت در مزایده ها اقدام می کنند. روزنامه های معتبر و کثیرالانتشار سراسری و استانی مرجع مناسب و قابل اعتمادی برای افراد و متقاضیان پیگیر شرکت در آگهی های مزایده هستند.

مزایای آگهی مزایده:

مهمترین مزایای چاپ آگهی‌مزایده، فروش کالا و یا خدمات به بالاترین و بهترین قیمت است. چرا که با توجه به شرکت تعداد زیادی از افراد در مزایده جهت خرید و رقابت آنها با یکدیگر، قدرت انتخاب فروشنده را بالا برده و کالا یا خدمات مورد نظر با کمیت بیشتری به فروش می رسد.

چرا باید آگهی مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ شود ؟

شرکت ها، سازمان ها، واحدهای اقتصادی و افراد بسیاری هستندکه در تلاشند نیاز های مربوط به حرفه و شغل خود را به بهترین قیمت تهیه کنند که یکی از راه های تهیه ملزومات و نیازهای فوق الذکر خریداری آنها از طریق شرکت در مزایده های موجود در کشور است که عموما از طریق آگهی منتشر شده در روزنامه های کثیرالانتشار سراسری و استانی اطلاع رسانی می شود.

از آنجایی که که امکان خرید اجناس و ملزومات و حتی املاک و مستغلات با قیمتی پایین تر از قیمت بازار از طریق شرکت در مزایده ها و برنده شدن در آن امکان پذیر است. خرید موارد مورد نیاز  از طریق مزایده برای شرکت کنندگانی که در نهایت برنده مزایده می شوند، صرفه اقتصادی نیز دارد.

دلیل دیگر چاپ آگهی های مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار الزام قانونی آن یعنی ماده ۳۶ قانون تجارت است؛ چرا که پس از ثبت شرکت عموما در اساسنامه هر سازمان یا شرکتی روزنامه کثیرالانتشاری به عنوان روزنامه رسمی آن شرکت مشخص و معرفی می گردد که می بایست کلیه آگهی های قانونی آن شرکت و یا سازمان از جمله آگهی‌مزایده از طریق آن روزنامه به اطلاع عمومی رسانده شود تا احتمال هرگونه سوءاستفاده  احتمالی ذینفعان درموضوع مزایده سلب شود.

آگهی مزایده را در چه روزنامه هایی می توان چاپ کرد ؟

آگهی مزایده عموما  می بایست در روزنامه ای که در اساسنامه هر شرکت به عنوان روزنامه رسمی آن شرکت انتخاب شده است  چاپ و منتشر شود. اما بهتر است  جهت دستیابی به نتیجه بهتر و استقبال بیشتر از آگهی, علاوه بر روزنامه رسمی آگهی مزایده ها در روزنامه های پر مخاطب دیگر نیز منتشر شود.

بسیاری از شرکت ها و سازمان ها و ارگان ها  علاوه بر روزنامه کثیر الانتشار مصوب شده در اساسنامه خود، آگهی های مزایده را در سایر روزنامه های کثیرالانتشار پرمخاطب چاپ و منتشر می کنند. با توجه به اینکه معمولا معیار اصلی انتخاب روزنامه کثیرالانتشار شرکت ها هزینه درج آگهی در آن روزنامه است ،

این گونه روزنامه ها تعرفه آگهی ارزان داشته ولی معمولا از تیراژ مناسبی برخوردار نیستند و صرفا جهت آگهی های مجامع و آگهی های تغییرات مناسب هستند و برای سایر آگهی ها از جمله آگهی مزایده بهتر است از روزنامه های کثیرالانتشار دیگر که دارای تیراژ بالایی هستند استفاده کرد.

برای چاپ آگهی مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار چه کار باید کرد ؟

ابتدا باید آگهی مزایده مورد نظر را با مشخص کردن مزایده گذار، مورد مزایده، زمان دریافت اسناد مزایده و سایر شرایط در سربرگ شرکت و با مهر و امضاء مقام مسئول  آماده کرده، همراه دستور چاپ آگهی ( نامه ای که در آن نام روزنامه مورد نظر، تاریخ چاپ و ابعاد آگهی درخواست شده مشخص شده باشد ) به روزنامه مورد نظر سفارش داده و تا مرحله چاپ آگهی پیگیری شود. کارگزاران رسمی ای وجود دارند که کل ثبت سفارش و پیگیری چاپ آگهی را تا مرحله نهایی انجام می دهند.

در این راستا شبکه پذیرش آگهی اقدام به راه اندازی سایت پذیرش آگهی نموده که به راحتی و در حداقل زمان می توانید آگهی خود را از طریق این سایت ارسال کنید تا کارشناسان سایت شبکه پذیرش آگهی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند شما ضمن دریافت مشاوره مناسب آگهی‌مزایده خود را در روزنامه های کثیرالانتشار سراسری و استانی به چاپ می رسانید.

هزینه درج آگهی مزایده در روزنامه های کثیرالانتشار چقدر است ؟

روزنامه هایی که به عنوان روزنامه رسمی هر شرکت و سازمان در اساسنامه آن شرکت انتخاب و معرفی می شوند با توجه به تیراژ و نوع کاغذ و رتبه ارشادی تعرفه جداگانه ای دارند که کلیه تعرفه های روزنامه ها ی سراسری و استانی و نشریات کشور  به صورت دسته بنده شده در سایت تعرفه tarefeh جمع آوری و دراختیار سفارش دهندگان آگهی قرار دارد که به راحتی با چند کلیک می توان به تعرفه مورد نظر دست یافت.

کارشناسان این سایت هم به صورت آنلاین در زمینه انتخاب روزنامه مورد نظر جهت درج آگهی مزایده به متقاضیان مشاوره رایگان می دهند. همچنین با استفاده از خدمات این سایت می توان با سایر روزنامه های کثیرالانتشاار کشور و شرایط درج آگهی در آنروزنامه ها آشنا شد.

شایان ذکر است، عموما هزینه درج آگهی برعهده برنده مزایده می باشد که این نکته در متن آگهی ذکر می شود.

آگهی های مرتبط

شبکه پذیرش آگهی