آموزش نویسندگی – قسمت اول

آموزش نویسندگی – قسمت اول

قبل از اقدام به شروع نویسندگی، مهمترین مرحله نوشتن است که انتخاب و پختن ایده است. مطمئن باشید که سخت ترین مرحله همینجاست یعنی نخستین واژگان و جملات نوشتار. برای انتخاب موضوع معمولا دو مورد تاثیر گذار است: یکی اتفاق یا حداثه ای مهم برایتان که دستمایه نوشتن است و دیگری تصویر یا قاب دهن!

ما در این بخش به دومی می پردازیم یعنی نوشتن داستان از قاب ذهنی.

در یک روز خوب و آرام با موسیقی آرام و مورد علاقه خود قلم و کاغذ خود را آماده نمایید. تمام خاطرات تلخ و شیرین زندگی خود را به مدت ده دقیقه به یاد آورید و از هر کدام یک عبارت یا کلمه ای بنویسید. پس از پایان زمان ده دقیقه، همه را بر روی کاغذ مرور کنید و مورد علاقه ها و مهم ها را جدا کنید و مدتی استراحت کنید. پس از بازگشت با نگاه به خاطرات برگزیده خود، سعی نمایید یک قاب از آن در ذهن خود بسازید و سعی کنید جزییات آن را بنویسید یا بکشید.

منظور از قاب، تصویری ثابت مانند تابلوی نقاشی در ذهن است.

پس از اتمام، سعی کنید موسیقی گوش کنید و در محل خود یا بیرون قدم بزنید. پس از چند ساعت متوجه خواهید شد که یکی از قابها بیشتر از بقیه در ذهن شما ماندگار است. اگر این امر اتفاق نیفتاد ساعات بیشتر و حتی روزهایی را به خود مهلت دهید. مطمئن باشید که یکی از قابها از بقیه مهمتر در ذهنتان خود را نشان می دهد. حالا قاب ذهنی شما آماده است. تا اینجا ما به شما یاد داده ایم که چگونه ذخیره عاطفی خود را از اعماق درون به نمایش بگذارید.

ادامه دارد …

منبع: کامینارت

گردآوری‌شده توسط شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *