آشنایی با متن های کوتاه قابل استفاده درآگهی ها(فصل اول)

گذشته از پیام های کوتاهی که با ایات قرانی،احادیث نبوی،سخنان رهبران جهان،                گفته های بزرگان علم و ادبو فرهنگ عامه درآمیخته اندودر زندگی رومره مردم به کار میروند،

برخی از متن ها یا پیام های کوتاه با پیش بینی قبلی و با سازوکارویژه ای آفریده میشوند

ودرموقعیتهای گوناگونی بکارمی روند.اخبارکوتاه،شعارها، متن های کوتاه خصوصی و متن های

کوتاه رسمی از آن جمله اند.

تبلیغات

۱- اخبارکوتاه:

بارزترین نمونه پیام کوتاه در خبر،تیتر و لید است.

  • تیتر عبارت یا جمله ای است که در موجزترین شکل ممکن پیامی مرتبط با متن را به مخاطب انتقال می دهد .
  • لید ،منطبق ترین تعریف برای خبرکوتاه است که جامع ترین،کامل ترین و کوتاهترین بخش خبر را تشکیل می دهد. نخستین عبارت یا پاراگراف آغازین خبر که درضمن آن کوشش می شود تا- به ویژه در سبک هرم وارونه- اصل مطلب بازگو شود،لید نامیده شود. لید ممکن است خواننده را به خواندن متن خبرهدایت کند یا اورا از خواندن بازدارد.

۲- شعار:

شعارها گروه دیگری از پیام های کوتاه را تشکیل می دهند که در فعالیت های تجاری ،سیاسی،فرهنگی و اجتماعی کاربردفروانی دارند.

عرصه تبلیغات شاخه های گوناگونی را دربرمیگیردکه هرکدام کاربردها و اهداف مشخصی را دنبال می کنداما دریک دسته بندی کلی تبلیغات را به سه شاخه زیر تقسیم میشوند:

  • تبلیغات بازرگانی
  • تبلیغات خدمات عمومی
  • تبلیغات سیاسی

شعار در هرسه شاخه یاد شده از مهمترین اجزای تبلیغ دانسته میشود.

متخصصان تبلیغات برای موفقیت و دستیابی به هدف در برنامه هماهنگ تبلیغات،شعارهای مناسبی تولید می کنند و با توجه به هدف و ویژگی های برنامه بکار میبرند.

شیوه تولید،انتخاب و استفاده از شعارنیازمند تخصص و تجربه بسیار است و در حیطه دانش تبلیغات می گنجد.                                            ادامه دارد………………….

 

جهت سفارش اگهی در کلیه روزنامه های کثیرالانتشار با همکاران ما در فضای مجازی در ارتباط باشید:۰۹۳۶۲۹۲۲۱۴۵

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۲

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *