۶ کاری که کارآفرینان موفق انجام می دهند
تعرفه: کار آفرینی (entrepreneurship)، کلمه ای شیک و بسیار جذاب که امروزه به هرفردی که تازه یک کسب و کار را شروع کرده، اختصاص می دهند اما واقعا در عمق این کلمه چه معنی پنهانی نهفته است و یک فرد کارآفرین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
بنابراعلام سوخت جت، نمونه بارز کارآفرینی را در راه اندازی مشاغل جدید مشاهده می کنیم اما به طور کلی کار آفرینی به توانایی و آمادگی هر فردی برای آمادگی، اداره و توسعه هر کسب و کاری بدون هیچ قطعیتی برای کسب سود می گویند.
یک فرد کارآفرین باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد و همواره از نگرشی خوب و مثبت بهره ببرد چون در طول این مسیر بارها با مشکلات و مسائل مختلفی قرار است رو به رو شود و باید همواره این را در ذهن خود مرور کند که تسلیم شدن جزوی از کار من نیست.
حال در این متن ما به این موضوع می پردازیم که با وجود ایده های پولساز جدیدی که روز به روز به تعداد آن ها اضافه می شود، چگونه به عنوان یک کارآفرین به درستی فکر کنیم تا بهترین نتیجه را به دست آوریم.
· روی یک چیز تمرکز کنید
در کنفرانس توسعه دهندگان سال ۱۹۹۷، استیو جابز یک توصیه بسیار با ارزش به حضار کرد:
مردم فکر میکنند تمرکز به معنای بله گفتن به چیزی است که میخواهند روی آن تمرکز کنند، اما تمرکز اصلا به این معنی نیست. تمرکز یعنی نه گفتن به صدها ایده خوب دیگری که وجود دارند.
طبق توصیه استیو جابز کارآفرینان موفق همیشه روی یک کسب و کار تمرکز می کنند و سعی می کنند در آن به بهترین نتیجه ممکن برسند.
. همیشه سرمایه جمع کنید
اکثر شرکت هایی که برای مشاوره با مشاورین تماس می گیرند شانس ساختن آن را ندارند زیرا آنها سعی کردند آن را راه اندازی کنند، در حال حاضر کمبود پول دارند و وقت بیشتری برای جذب سرمایه ندارند. مشاغل باید رشد کنند و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه شما به طور مداوم برای مرحله بعدی سرمایه جمع کنید.
. یک مشکل بزرگ مشتری را حل کنید.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کارآفرینان مرتکب می شوند این است که آنها به کاری می رسند که می خواهند انجام دهند و مشکل بزرگ مشتری را بهتر از دیگران حل نمی کند. اگر نمی توانید به این موضوع برسید، به جستجوی خود ادامه دهید. این کلید ساخت آن است. ابتدا مشکل را کشف کنید. سپس آن را حل کنید.
. یک استراتژی متفاوت ارائه دهید.
تعداد کمی از شرکت های نوپا این کار را انجام می دهند. اما دیر یا زود باید یک استراتژی منحصر به فرد ارائه دهید که فکر هیچ کس درباره آن نباشد و مشتریان نتوانند در برابر آن مقاومت کنند. هر استارتاپی یا سرانجام آن را رقم می زند یا در طول مسیر شکست می خورد.
· بازار و نیازهای مخاطبین را بشناسید.
اکثر کارآفرینان در انجام کاری تبحر دارند و می خواهند آن را به تجارت تبدیل کنند. متأسفانه، آنها جنبه تجاری کار را نمی دانند. آنها فقط فکر می کنند که اگر این کار را انجام دهند، فروش می کند. متأسفانه، بازارهای رقابتی به این ترتیب کار نمی کنند. شما باید بازار، رقبا و پیشنهاد ارزش منحصر به فرد مشتری خود را درک کنید.
· یک رهبر قدرتمند باشید و تیمی مستحکم بسازید.
اصول مدیریت پروژه و ایجاد انگیزه در کارکنان چیزی است که هر کارآفرینی باید یاد بگیرد تا به بهترین صورت آن را انجام دهد. استارتاپ های بسیار زیادی وجود دارند که با این که بسیار رشد کرده اند و پول زیادی را به دست آورده اند اما هیچ ایده ای در باب مدیریت و پر کردن جاهای خالی کسب و کار خود ندارند.
منبع: ایسنا
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!