۵ ترفند کلیدی برای افزایش نرخ کلیک در تبلیغات کلیکی
تعرفه:نرخ کلیک (CTR) یکی از مهمترین معیارهای موفقیت تبلیغات کلیکی است.
شاخص CTR بیانگر آن است که چند درصد از افرادی که تبلیغ شما را میبینند، روی آن کلیک میکنند.
بنابراین هرچه CTR بالاتر باشد، به معنای آن خواهد بود که تبلیغ شما جذابتر و مرتبطتر بوده است.
در اینجا ۵ روش برای افزایش نرخ کلیک در تبلیغات کلیکی آورده شده است:
۱. انتخاب کلمات کلیدی مناسب
کلمات کلیدی مناسب، کلماتی هستند که کاربران هدف شما برای جستجوی محصولات یا خدمات شما استفاده میکنند. برای اینکار مناسبترین راه این است که خودتان را به جای آنها بگذارید یا از چند نفر از آنها پرسش کنید که برای جستجوی خدمات شما چه کلمات کلیدی را ترجیح میدهند.
۲. عنوان و توضیحات جذاب
عنوان و توضیحات تبلیغ شما، اولین چیزی است که کاربران میبینند و اگر خودمانی بگوییم کار طعمه سر قلاب برای ماهیگیری را دارند. بنابراین، باید جذاب و گیرا و مخاطب پسندباشند تا توجه کاربران را به خود جلب کنند.
ضمنا از استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات نیز غافل نشوید.
۳. استفاده از تصاویر و ویدیو
تصاویر و ویدیو میتوانند به جذابتر شدن تبلیغ شما کمک کنند. بسیاری از شبکههای تبلیغات کلیکی حتی آنها که در ایران رایجتر هستند (مثل مدیا.اد یا یکتانت)، از گزینه تصویر، انیمیشن یا ویدیو پشتیبانی میکنند.
۴. هدفگذاری مخاطبان
طبیعی است که از بین تمام گروههای مخاطبان، خدمت یا محصول شما برای برخی گرکهها جذابتر و مناسبتر باشد. این گروهها با ید مخاطب هدف شما باشند. هدفگذاری مخاطبان، به شما کمک میکند تا تبلیغ خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که به احتمال زیاد به آن علاقهمند هستند و از آن خرید میکنند. با استفاده از ابزارهای هدفگذاری که شبکههای انتشار تبلیغات کلیکی فراهم میکنند، میتوانید تبلیغ خود را بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و علایق کاربران هدفگذاری کنید.
۵. تست A/B
تست A/B راهی است برای آنکه نسخههای مختلف تبلیغ خود را آزمایش کنید و ببینید که کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. با استفاده از تست A/B، میتوانید عنوان، توضیحات، تصاویر و سایر عناصر تبلیغ خود را آزمایش کنید. برخی شبکههای انتشار تبلیغات کلیکی این امکان را به شما میدهند که تست A/B را به صورت اتوماتیک بر روی یک گروه اولیه مخاطبان انجام داده و سپس بهترین گزینه را به سایرین نشان دهید.
گذشته از تمام نکات بالا، ابزارهای ردیابی و تجزیه و تحلیل، به شما کمک میکنند تا عملکرد تبلیغات خود را ردیابی کنید. با استفاده از این ابزارها، میتوانید ببینید که کدام تبلیغات عملکرد بهتری دارند و در صورت لزوم، تغییراتی در تبلیغات خود ایجاد کنید.
یادتان باشد مهمترین مزیت بازاریابی دیجیتال امکان اندازهگیری و بهینهسازی مداوم است تا تجربیات شخصی خودتان را بسازید و به نکات عمومی بالا اضافه کنید./منبع آکادمی بازاریابی
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!