ویژگی های فروشندگان موفق دنیا

ویژگی های فروشندگان موفق دنیا

نظرات مختلف و متفاوتی در رابطه با ویژگی های فروشندگان موفق دنیا توسط صاحب نظران حوزه کسب و کار و بازاریابی ابراز شده است. اما به عقیده نگارنده این مطالب، یک فروشنده اگر چهار ویژگی زیر را داشته باشد شرایط موفقیت گام به گام در کسب و کار را داراست:

ویژگی های فروشندگان موفق دنیا

۱- از محصولی که می فروشد اطلاع کامل داشته باشد.

۲- در پیگیری از مشتریان،  نظم و اخلاق داشته باشد.

۳- صداقت داشته باشد.

۴-خود به محصولی که می فروشد باور داشته باشد.

اما علاوه بر  این ویژگی های فروشندگان ، یک ویژگی دیگری وجود دارد که سرعت موفقیت فروشنده را چندین برابر می کند.

آخرین فوت کوزه گری در دنیای فروش این است که بدانیم با هر مشتری باید براساس طرز تفکر و ویژگی های رفتاری اش مذاکره کنیم،  نه این که در گفت وگو با همه مشتریان از عبارات یکسانی استفاده کنیم. فروشنده ای که این گونه عمل می کند،  فرقی با یک روبات یا پیام ضبط شده تلفنی ندارد.

اما رسیدن به این درجه از مهارت و فوت، کار دشواری است و به سه عامل زیر نیاز دارد:

۱- تجربه می خواهد

آن هم نه تجربه های تکراری،  بلکه تجربه های متفاوت که با کنار گذاشتن ترس از ورود به فضاهای جدید به دست آمده باشد.

۲-مطالعه می خواهد

آن  هم مطالعه ای که در کار استفاده شده باشد و شما هم بتوانید استفاده کنید. مطالعه در مورد ویژگی های رفتاری،  بهترین گزینه است.

۳- ابزار مناسب می خواهد

آن  هم ابزاری که همیشه و همه جا در اختیار شما باشد تا نیازی نداشته باشید که پرونده مشتریان را در ذهن یا جاهای پراکنده جمع کنید.

منبع: روزنامه ی فرصت امروز

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *