حقوق همشهری

نگاهی به نشریه حقوق همشهری / حقوق شهروندی از نگاه همشهری

سایت تعرفه: حقوق همشهری یکی از ضمایم هفتگی روزنامه همشهری است که هر دوشنبه به همراه روزنامه چاپ می‌شود و به یکی از مهمترین رسالت‌های شهرداری که آموزش، تحقق و گسترش «حقوق شهروندی» است، بپردازد.

حقوق‌همشهری در راستای توجه به «حقوق شهروندی» و اصل «حاکمیت قانون» در ۱۶ صفحه به موضوعات متعددی می‌پردازد تا هم نخبگان و مسئولان جامعه ـ اعم از حقوقدانان، سیاسیون، دولتمردان، نمایندگان مردم، استادان و دانشجویان ـ و هم شهروندان عادی بتوانند از مطالب آن بهره ببرند و در مسایل روزانه زندگی شخصی و کاری خود از اصول و قواعد قانونی در کنار اخلاق و تسامح اجتماعی استفاده کنند.

در این میان حقوق همشهری سعی کرده بر قواعد عامی که شهروندان تهرانی با آن بیش از دیگران درگیر هستند تمرکز بیشتری داشته باشد.

به همین دلیل دو صفحه کامل هر شماره از حقوق همشهری به «حقوق شهری» می‌پردازد و تمامی قوانین و مقررات عمومی ناظر به شهر (شهر تهران) و شهروندان را تحلیل و به زبان ساده بیان می‌کند.

البته تنها در این دو صفحه به مسایل حقوق شهری و شهرداری پرداخته نمی‌شود و در صفحات دیگر به فراخور موضوع نیز در قالب گزارش و خبر حقوقی تحلیلی به موضوع شهر پرداخته می‌شود.

از صفحات پرمخاطب حقوق همشهری که برای تحریریه این ضمیمه نیز هم پرکار و هم بسیار خوشایند است صفحات سوالیه – صفحات ۱۴ و ۱۵- است.

در این صفحات به سوالات شهروندان در خصوص مشکلات و دعاوی حقوقی‌شان پاسخ داده شده و به راهنمایی شهروندان برای داشتن یک زندگی مبتنی بر قانون پرداخته می‌شود. علاوه بر این دو صفحه، سر صفحه حقوق همشهری (بالای تمامی صفحات غیر از صفحه ۱۶) حاوی نکات ساده حقوقی، «آیا می‌دانید که…» حقوقی ـ قضایی و اخبار حقوقی است.

حقوق همشهری در راستای توجه به حقوق شهروندی و تحقق اصل حاکمیت قانون در ۱۶صفحه به موضوعات متعدد حقوقی می‌پردازد تا هم نخبگان و مسئولان جامعه – اعم از حقوقدانان، سیاسیون؛‌ دولتمردان، نمایندگان مردم، استادان و دانشجویان – و هم عامه شهروندان بتوانند از مطالب آن بهره ببرند و در مسایل روزانه زندگی شخصی و کاری خود از اصول و قواعد قانونی در کنار ارزشهای اخلاقی و ضوابط تعاون اجتماعی استفاده کنند.

در این میان حقوق همشهری سعی کرده بر قواعد و مقررات عمومی که شهروندان تهرانی با آن بیش از دیگران درگیر هستند تمرکز بیشتری داشته باشد.

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه‌های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌ همشهری، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه  ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *