روزنامه وطن امروز

نگاهی به تاریخچه روزنامه وطن امروز/ روزنامه‌ای با تیترهای جنجالی

سایت تعرفه: روزنامه وطن امروز مجوز انتشار را در بهمن۱۳۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸، رسما وارد جرگه مطبوعات شد.

وطن امروز، روزنامه‌ای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چاپ صبح است که از سال ۱۳۸۷ در سراسر کشور منتشر می‌شود.

مهرداد بذرپاش، مدیرمسوول این روزنامه است در کارنامه وی، مشاور جوان دکتر محمود احمدی‌نژاد، ریاست سازمان ملی جوانان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رییس کارخانه خودروسازی سایپا و… دیده می‌شود.

مهرداد بذرپاش (متولد ۱۳۵۹ در تهران)، سیاستمدار و رئیس هیئت مدیره بنیاد اجتماعی برکت احسان (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) است. او صاحب‌امتیاز روزنامه وطن امروز و نماینده مردم تهران در دوره نهم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، قائم مقام بنیاد تعاون سپاه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو و مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور بوده‌است.

مدیر مسئول روزنامه وطن امروز محمد آخوندی و و سردببر آن سید عابدالدین نورالدینی است.

شکایت عناصر دولتی از روزنامه وطن امروز

در سال‌های اخیر، وطن امروز به‌دلیل تیترهایش بسیار درمعرض توجه بود و این مسأله البته باعث اصطکاک فراوان این رسانه با عناصر دولتی، به‌ویژه در دولت روحانی شد. با‌این‌حال، با وجود شکایت‌های فراوان دولتی از این روزنامه، تقریبا در اکثر موارد این شکایت‌ها به نتیجه نرسید و هیأت‌منصفه دادگاه مطبوعات به برائت این روزنامه رأی می‌داد.

روزنامه وطن امروز

مرداد ماه سال ۹۸ روزنامه «وطن امروز» اعلام کرد به‌دلیل مشکلات مالی دیگر منتشر نخواهد شد. از ابتدای امسال، برخی از روزنامه‌ها برای ادامه حیات، تعداد صفحاتشان را کم کرده بودند که وطن امروز نیز از آن جمله بود که درنهایت، این راهکار نیز نتوانست مانع تعطیلی آن‌ها شود.

سیدعابدین نورالدینی، دبیر سیاسی و جانشین سردبیر وطن امروز در مورد تصمیم به تعطیلی روزنامه گفت: ما از سال ۱۳۹۲ به مشکل تأمین منابع برخوردیم و از شروع به کار دولت آقای روحانی، با کاهش فراوان یارانه مواجه شدیم. فرمولی در معاونت مطبوعاتی وقت استفاده شد که نتیجه‌اش این شد برخی روزنامه‌ها نظیر وطن امروز یارانه‌شان تا ۹۰درصد کاهش پیدا کرد. یارانه‌ای که وزارت ارشاد به ما در طول سال می‌دهد، به‌اندازه حقوق ۱۵ روز خبرنگاران وطن امروز هم نیست.

سعی کردیم که بمانیم

ما به‌جز منابع مالی، ‌درگیر مسائل قضایی نیز بودیم و ده‌ها شکایت به بهانه‌های مختلف از ما شد و باوجوداین سعی کردیم که بمانیم. آن زمان هم تحریریه را کاهش دادیم و با تعداد نیروهای بسیار کم و محدود کارمان را ادامه دادیم. اگر به میزان اثرگذاری و جریان‌سازی روزنامه نگاه کنیم، با نیروهای سازمان هیچ نسبتی نداشت.

اما این روزنامه از شنبه ۱۱ آبان ماه پس از ۳ ماه دوباره منتشر شده و روی کیوسک روزنامه فروشی‌ها قرار گرفت.

وطن امروز در ۸ صفحه رنگی چاپ و در سراسر ایران توزیع می شود.

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه روزنامه‌های سراسری با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌ وطن امروز، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه  ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۱ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *