داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی

داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی +دانلود مقاله

رویکرد مبتنی بر داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی ، عنوان مقاله ای است در رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری که توسط هادی ویسی عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران و عرفانه غروی دانشجوی دکترای دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران نگارش یافته است.

در ابتدای مقاله و چکیده آن می خوانیم: حضور در بازار پر تلاطم رقابت، سازمان ها را به استفاده از رویکردهای نوین جهت نگهداشت مشتریان جاری، شناسایی و جذب مشتریان جدید سوق داده است.

روش های داده کاوی که قابلیت کشف دانش از انبوه داده ها را فراهم می کنند، در این موضوع به کمک سازمان ها آمده و آن ها را در راستای رسیدن به اهداف بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتری شامل شناسایی، جذب و نگهداشت ارتقای مشتری یاری می رسانند.

در این مقاله پس از معرفی مدیریت ارتباط با مشتری، روش های داده کاوی به عنوان ابزاری جهت کشف دانش جهت پاسخ‌گویی به نیازهای کسب و کار و استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری مورد بررسی قرار گرفته است. به علاوه مروری بر کاربردهای مختلف داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری در صنایع مختلف شامل خرده فروشی، بانکداری و مخابرات صورت گرفته است.

روش های داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی

پس از آن از روش های داده کاوی برای سه کاربرد مختلف به عنوان مطالعات موردی استفاده شده است که شامل موارد زیر است:

۱ – بررسی تاثیر عنوان تجاری در سبد خرید مشتری در مطالعه داده های فروشگاه شهروند

۲ – پیش بینی سرویس مورد تقاضای آینده مشتری در استفاده از اینترنت

۳ – بررسی روی گردانی مشتری از اینترنت هوشمند با استفاده از ارزش طول عمر مشتری

در مطالعات صورت گرفته روش های مختلف داده کاوی مانند Apriori ،شبکه عصبی مصنوعی و درخت تصمیم، استفاده شده است که نتایج حاصل، بیانگر کشف قواعد حاکم بر حجم انبوه داده ها در این کاربردها بوده است. نتایج بیانگر توانایی بالای این روش‌ها در کشف دانش درونی داده های مطالعه شده در سه مطالعه موردی بوده و در بهترین حالت به دقت ۹۲% در پیش‌بینی صحیح تقاضای آینده مشترک دست یافته است.

این مقاله شامل مقدمه،بحث مدیریت ارتباط با مشتری، مبحث داده کاوی، کاربردهای داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری، مطالعات موردی و نتیجه گیری می باشد. همچنین درباره درخت تصمیم و شبکه عصبی نیز توضیح داده شده است.

مطالعه مقاله رویکرد مبتنی بر داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بازاریابی را به صاحبان کسب و کار و بازاریابان توصیه و برای دسترسی علاقه مندان، فایل PDF این مقاله را در این نوشتار ارائه می کنیم.

برای دریافت فایل PDF مقاله رویکرد مبتنی بر داده کاوی در مدیریت ارتباط بامشتری و بازاریابی بر اینجا کلیک کنید.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *