لایو کامرس: یک ایده خاص برای ایام ویژه مثل بلکفرایدی و شب یلدا
تعرفه: لایو کامرس چیست؟
لایو کامرس یا تجارت زنده، یک شیوه جدید از فروش محصولات یا خدمات در اینترنت محسوب می شود که در آن فروشنده یا کارشناس فروش، به معرفی محصول به صورت ویدئویی و زنده از یکی از پلتفرمهای استریمینگ مثل اینستاگرام، تیکتاک، یوتیوب، تلگرام و … می پردازد و مشتریان میتوانند در همان زمان تجربه محصول را ببینند، سوالات خود را بپرسند و خرید خود را انجام دهند.
شرح ایده پیشنهادی:
- یک تخفیف یا آفر ویژه برای یک مجموعه از محصولات خود در یک بازه زمانی مشخص و مناسب (بسته به نوع محصول و ساعتی که فکر میکنید برای دنبالکنندگان شما مناسب است) تعیین کنید.
- بخشهای جذاب مثل موسیقی زنده و دعوت از مهمونهای مختلف، کارهای سرگرمکننده، قرعهکشی و … را فراموش نکنید!
- زمان و جزییات برنامه لایو رو از قبل اطلاعرسانی کنید.
- در زمان مشخص شده لایو رو شروع کنید و تجربه محصول و مزیتهاش رو به صورت لایو به مشتریانتون نشون بدید، به سوالات اونها پاسخ بدید و حتی بعضی از خریداران قبل رو روی لایو بیارید تا تجربه خودشون رو با مخاطبین به اشتراک بگذارند.
-
مزیتها:
لایو کامرس مزایایی مانند افزایش اعتماد مشتریان، ارائه تجربه خرید جذاب و هیجانانگیز، افزایش نرخ تبدیل و فروش و کاهش هزینههای بازاریابی را در پی دارد.
این سبک فروش علیالخصوص در مورد محصولاتی که قیمت نسبتا بالا و مشخصات متنوع و پیچیده دارند بسیار مناسب است!
یادتان باشد: در شیوههای بازاریابی خود متفاوت، مبتکر و خلاق باشید. در دنیای پر هیاهوی امروز، موفقیت مستلزم جلب توجه مخاطب است!
علیرضا قنادان /آکادمی بازاریابی
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!