فرق بازاریابی با تبلیغات چیست؟
تعرفه: مشخص است که هم فروش و هم تبلیغات، زیرمجموعههای بازاریابی هستند اما تبلیغات، بیشتر با بازاریابی اشتباه گرفته میشود تا اینکه با فروش اشتباه گرفته شود. از این رو، برای روشن کردن سردرگمی درمورد تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات، دلایلی را تحلیل میکنیم.
ابتدا باید درک کنیم چرا بازاریابی و تبلیغات وجود دارد:
چرا بازاریابی استفاده میشود؟
هنگامیکه یک کسب و کار رشد میکند، آنها میخواهند مشتریان بیشتری را جذب کنند و همچنین مشتریان فعلی را حفظ کنند. در چنین زمانی، آنها به بخش بازاریابی نزدیک میشوند. بخش بازاریابی در امر تجزیه و تحلیل مشتریان و سپس تجزیه و تحلیل کسب و کار فعلی و تحلیل رقبا است و برای رسیدن به این هدف، بازاریابی در بسیاری از بعدهای مختلف کار میکند:
- نمای اول معمولا تحقیقات بازار است، که در آن بازاریابی تلاش میکند مشتری داخل و خارج را درک کند. تلاش میکند بازار وهمچنین نقاط قوت و ضعف آن را درک کند.
- نمای دوم تبلیغات است که در آن بازاریابی، شرکت خود را تبلیغ میکند و اینکه چگونه شرکت از رقبا جدا میشود. نکته اینجا این است که برند را از سایرین و دستیابی به اهداف تبلیغاتی مختلف متفاوت میسازد.
- نمای سوم، فروش بیشتر محصولات در بازار است. درنتیجه، فعالیتهای فروش نیز بخشی از بازاریابی هستند. این به دلیل فروشهای بیش از یک مقطع فشار است و بر نتایج بسیار کوتاه مدت تمرکز دارد و به همین دلیل است که بیشتر شرکتها فعالیتهای فروش و بازاریابی جداگانه دارند. با این حال، مدیر تبلیغات و بازاریابی بطور کلی یک نفر خواهد بود.
- نمای چهارم و یک نمای بسیارطولانی، برندسازی برای شرکت، برای مدیریت مشتریان و همچنین برای انجام فعالیتهای مستمر است که بر بهبود شرکت از زمانی به زمان دیگر واقع میشود. بازاریابی بهطور طبیعی همه جانبه است و این مربوط به هم مشتریان درحال ورود و همچنین مشتریان درحال خروج است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!