ستون های اصلی و پایهای کارآفرینی + اینفوگرافی
در این اینفوگرافی، با ستون های اصلی و پایهای کارآفرینی آشنا خواهیم شد. مطالعه این اینفوگرافی به کسانی که به دنبال راهاندازی یک استارت آپ و یا هر نوع دیگر از کارآفرینی هستند به شدت توصیه میشود. اگر نتوانستید این اینفوگرافی را بارگذاری یا دانلود کنید، میتوانید متن آن را در پایین اینفوگرافی بخوانید.
ستون های اصلی و پایهای کارآفرینی
۱) که هستید و کجا خواهید رفت..؟!
- نقاط قوت و ضعفتان چیست؟ آنها را پیدا کنید.
- رویا و هدفتان چیست؟ دنبال ایدههایی باشید که فکر کردن به آنها هم تکانتان دهد!
- به چه مهارتها و دانشهایی برای جنگیدن با خطرات راهتان نیاز دارید؟ آنها را شناسایی کنید.
۲) کسب و کار درست و مناسبی را انتخاب کنید!
- وقت و انرژی و منابعتان را بر روی کاری بگذارید که بازگشت سرمایهای بالایی دارد.
- از هر منبعی که میتوانید برای تحقیق استفاده کنید؛ کتاب، اینترنت، دوست و آشنا و به خصوص حرفهایها
- رقبایتان چه کسانی هستند؟ اندازه بازارتان چقدر است؟ شما میخواهید چه سهمی را از این بازار داشته باشید؟
۳) شما همان اندازه موفق هستید که اطرافیانتان موفق هستند
- برای محقق شدن ایدهای که دارید، چه کسانی را و با چه مهارتهایی لازم است تا گرد هم آورید و کار را شروع کنید؟
- با آن دسته از شریکهای خود که برای موفقیت شما و مشتریان، سرمایهگذاران، تامینکنندگان، مشاوران و… شما حیاتی میباشند در ارتباط باشید.
- افراد، گروهها و سازمانهایی را که به پیشبرد اهداف و فعالیتهای ترویجی کسب و کارتان کمک میکنند، پیدا کنید.
۴) روح موفقیت را در شرکت خود بدمید!
- فرهنگ سازمانی شرکتتان را صمیمی و خودمانی کنید و این صمیمیت را روز به روز تقویت کنید.
- جوّ و برنامههای شرکت را طوری ایجاد کنید که همواره برای موفقیتهایی هرچند کوچک، بتوانید جشن بگیرید و به خودتان و تیمتان امید ببخشید!
- این را به خاطر داشته باشید که تغییر فرهنگ و رفتار، نیازمند تلاش پیوسته و نظارت و بررسی مداوم است.
۵) مهم ترین اِلِمان کلیدی را بشناسید
- انرژی و منابعتان باید در مسیری صحیح و با هدف افزایش شانس موفقیتتان، جهتدهی شوند.
- یک معیار اصلی و کلیدی را برای ارزیابی کلی فعالیتهای شرکت شرکت داشته باشید.
- در آینده و با بزرگتر شدن سازمانتان، با چه معیارهایی میخواهید میزان موفقیتتان را بسنجید و تحت نظر داشته باشید؟
۶) ارزیابی صحیح سرمایه مورد نیاز
- سرمایه لازم را به طور جداگانه برای داشتن بهترین، بد و بدترین عملکرد، تخمین بزنید.
- حوزه فعالیتتان را بشناسید. ریسکهایی را که ممکن است برای سرمایهگذارتان وجود داشته باشد، شناسایی کنید. او باید از این ریسکها مطلع بشود.
- اگر سرمایه اولیه خود را با قرض تامین کردهاید، درباره ریسک و موقعیتهای تهدیدکنندهای که منابع مالیتان را تهدید میکند، با صاحبان سرمایه و همچنین خودتان رو راست باشید!
۷) از انگیزه بخشهای مناسب بهره ببرید
- در میزان انگیزه دادن به کارکنانتان، تعادل را رعایت کنید. نه خیلی لوسشان کنید و نه…..!
- انگیزه دادن میتواند همانقدر که تاثیر مثبت به جای میگذارد، خطرناک و مخرب نیز باشد!
- بپذیرید که ممکن است یک سری اتفاقات غیر قابل پیش بینی، اهدافتان را تهدید کند. محکم باشید و برای این اتفاقات، خودتان را آماده کنید!
۸) یکدل و با احساس باشید!
- با افرادی که مفید هستند و کمکتان میکنند، یکدل شوید و اجازه دهید ارتباط صمیمی مناسبی بینتان شکل بگیرد.
- دنیا را همانطور که هست بپذیرید، نه آنطور که میخواهید باشد.
- به مردم گوش دهید، مشتریان خود را درک کنید و خود را به جای آنها بگذارید.
۹) از تجربه کردن نترسید!
- آزمایش کنید: سعی کنید خودتان را نسبت به رقیبانتان متفاوت و متمایز کنید.
- بیاموزید: فرضیهها و نظریات مرتبط با اهداف و کسب و کارتان را بررسی کنید.
- تنظیم کنید: اهدافتان را با آموختهها و تجربیاتتان تطبیق دهید.
- ارزشگذاری کنید: به درد بخورها را رشد دهید و به درد نخورها را حذف کنید!
۱۰) دیگر چه کار کنیم؟
- مطمئن شوید که همواره و در طی مسیر بلند مدت موفقیتتان ، تصمیمهای درست و به جا میگیرید.
- بنویسید: درباره اهداف و دورنماهایی که داشتید و دارید؛ مشکلاتی که برایتان در مسیر پیش آمد و روشی که برای غلبه بر آنها به کار گرفتید، بنویسید.
- همواره پایان قصه را تصور کنید: شرکت را میفروشید؟ به نسل بعد منتقل میکنید؟ یا به یک غول اقتصادی؟
منبع: modir.tv
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!