بازاریابی رسانه

روش‌های جدید بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰

تعرفه:بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ با بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ یکی شده است. دلیل این امر نیز حضور اکثر کسب‌وکارها در رسانه‌های اجتماعی است. بسیاری از روش‌های بازاریابی  مغفول مانده است و اکثر سازمان‌ها، تنها به حضور در رسانه‌های اجتماعی و فعالیت در آنها فکر می‌کنند.

بازاریابی رسانه

 

در ادامه به شما می‌گوییم که روند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ را چگونه ارزیابی می‌کنیم.

روند بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ به چه صورت است؟

حتی عادات دیرینه افراد نیز تغییر می‌کند، چطور انتظار دارید که بدون اعمال تغییرات در روش‌های بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰، شاهد موفقیت برندتان باشید؟

رسانه های اجتماعی تکامل پیدا می‌کنند، سیستم عامل‌های جدید معرفی می‌شوند و هر روز بر تعداد و قابلیت‌ رسانه‌ها افزوده می‌شود.

تمامی این تغییرات، در نحوه استفاده و واکنش مخاطبان به رسانه‌های اجتماعی و همچنین چگونگی دسترسی بازاریابان به مخاطبان در این رسانه‌ها، تأثیر می‌گذارد.

بازاریابان امروزی باید بتوانند از این رسانه‌ها به خوبی بهره ببرند زیرا هرآنچه که برای بازاریابی لازم است، در این رسانه‌ها وجود دارد.
با توجه به این موضوع، ما نگاهی به روندهایی که معتقدیم در سال ۲۰۲۰ مهم خواهد بود انداخته‌ایم:

۱- سم زدایی دیجیتال

هم اکنون در سراسر جهان حدود ۳.۴۸۴ میلیارد کاربر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۹٪ افزایش داشته است. این میزان، معادل ۴۵ درصد جمعیت جهان است.

همچنین این بدان معناست که برندها با استفاده از این رسانه‌ها به تعداد بسیاری از مخاطبان و مصرف‌کنندگان دسترسی خواهند داشت.

از سوی دیگر گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد در حال‌حاضر، افراد بیشتری به فکر خارج شدن از این رسانه‌ها و به اصطلاح سم‌زدایی می‌باشند. این افراد برنامه‌ها و پروفایل‌های خود را حذف می‌کنند تا بتوانند لحظاتی از این فضا فاصله بگیرند. همین امر ممکن است تغییراتی را در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ بوجود آورد. دلایل این امر هنوز به‌طور کامل مشخص نیست اما حدس می‌زنیم که موارد زیر در آن دخیل باشند:

الف) فشار و آسیب‌های روانی

اکنون از هر سه بزرگسال در انگلستان، یک نفر در حال کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. این یعنی افراد فشار و آسیب رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روانی خود را بیش از مزایای این رسانه‌ها احساس می‌کنند.

ب) بی اعتمادی به محتوای رسانه‌ های اجتماعی

عده‌ای به محتوای این رسانه‌ها اعتماد ندارند و اخبار و مطالب منتشر شده در این رسانه‌ها را جعلی می‌پندارند.

ج) حس عدم امنیت و تلاش برای حفظ حریم خصوصی

موضوع دیگر، بحث حفظ حریم خصوصی و اطلاعات است که افراد را نسبت به این رسانه‌ها بدبین کرده است.

در نهایت می‌توان گفت که ممکن است تغییراتی را در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ مشاهده کنیم.

به احتمال زیاد امسال شاهد تغییر بیشتری در نحوه‌ی عملکرد کاربران رسانه‌های اجتماعی خواهیم بود. حدس می‌زنیم که امسال، سم‌زدایی دیجیتال با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و افراد بیشتری از این رسانه‌ها بصورت دائم و یا موقت خداحافظی می‌کنند.

مطمئناً این موارد در بازاریابی نیز تأثیر زیادی خواهد داشت و برندها و بازاریابان باید در این مسیر نو گام بردارند و براساس آن عمل کنند.

نمی‌خواهیم بگوییم که رسانه های اجتماعی رو به افول‌اند بلکه قصد این است که به شما اطلاع دهیم در حال حاضر کاربرانی آگاه‌تر و مخاطبانی هوشیارتر در مقابل شما ایستاده‌اند که به سختی می‌توان نظر آن‌ها را جلب کرد و اعتمادشان را به دست آورد.

درنهایت، می‌خواهیم بگوییم که بهتر است تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید و تنها بر روی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری نکنید. زیرا معلوم نیست که چه آینده‌ای در انتظار این رسانه‌ها است.

۲- اینفلوئنسرها و بازاریابی دهان به دهان

اینفلوئنسرها جزء جداناشدنی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌باشند و توانسته‌اند جایگاه خودشان را در این رسانه‌ها بدست بیاورند.

با این حال، بسیاری از انواع اینفلوئنسرها، دیگر مورد اعتماد مخاطبان نیستند. اینفلوئنسرهای معروف که مورد اعتمادند نیز تنها با برندهای مطرح کار می‌کنند.

با این حساب انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ ، اعتماد به اینفلوئنسرها کم‌تر شود و این افراد نیز روز به روز محبوبیت خود را از دست بدهند.

از سوی دیگر اینفلوئنسرهایی نیز وجود دارند که منافع مخاطبان را به منافع خود ترجیح می‌دهند و به تبلیغ هر کالا یا خدمت بی‌کیفیتی تن نمی‌دهند. انتظار می‌رود که این افراد محبوبیت بیشتری پیدا کنند و از آنجایی که جامعه آن‌ها نیز کوچک‌تر از اینفلوئنسرهای دیگر است، حرف‌شان بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

این افراد روابط نزدیکی با فالوورهای خود دارند و با آنها مثل غریبه‌ها برخورد نمی‌کنند. همین امر باعث می‌شود که بتوانند اعتماد افراد را جلب کنند.

این همان بازاریابی دهان به دهان، اما به شیوه‌‌ی امروزی است.

این نوع بازاریابی باعث ایجاد احساسات مثبت از برند می‌شود. همچنین باعث می‌شود که افراد در مورد برند شما صحبت کنند و شما بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

۳- ظهور رسانه‌های جایگزین

فیس‌بوک(Face Book)، توئیتر (Twitter) و اینستاگرام (Instagram) به عنوان سیستم عامل اصلی مورد استفاده برندهایی با روش بازاریابی B2C (تجارت با مصرف‌کننده) قرار دارند و لینکدین (LinkedIn) برای شرکت های B2B (تجارت با تجارت) نیز بسیار مهم است.

با این حال، بسیاری از کاربران از کار با این رسانه‌ها خسته شده‌اند و بدشان نمی‌آید که رسانه‌ای جدید را جایگزین کنند تا تنوع ایجاد شود.

در حالی که توئیتر (Twitter) امسال شاهد رشد بوده است، اما تعداد کاربران فعال آن نسبت به گذشته کاهش داشته است.

به همین ترتیب، فیس‌بوک (Face Book) طی دو سال گذشته، شاهد افت شدید تعداد کاربران، خصوصاً کاربران جوان‌تر بوده است.

تیک تاک رقیب سرسخت اینستاگرام

مدتی است که تیک تاک (TikTok) به سرعت رشد کرده است و رقیبی سرسخت برای اینستاگرام بحساب می‌آید.

در حالی که بعید است تیک تاک (TikTok) بهترین گزینه برای برندهایی با روش بازاریابی B2B باشد، اما این رسانه برای شرکت‌های B2C با مخاطب هدف جوان (۴۱٪ کاربران تیک تاک (TikTok) بین ۱۶ تا ۲۴ سال سن دارند) می‌تواند یک بستر عالی برای تعامل با کاربران و تبدیل مخاطب بالقوه به مخاطب بالفعل باشد.

بازاریابان و صاحبان مشاغل که مخاطب هدف آن‌ها، نوجوانان و جوانان می‌باشند، نباید این پلتفرم را نادیده بگیرند.

همچنین تیک تاک (TikTok) رسانه‌ای جذاب برای افرادی است که قصد دارند شناخته شوند زیرا ساخت فیلم و کسب شهرت در این رسانه، بسیار ساده و سرگرم کننده است.

همچنین پینترست (Pinterest) توانسته بار دیگر به صحنه بازگردد و طرفداران زیادی پیدا کند. پینترست (Pinterest) متوجه شده است که به خوبی در فضای تجارت الکترونیک جا دارد و مخاطبانی دارد که با هدف خرید محصولاتی که در این رسانه وجود دارد، وارد پینترست (Pinterest) می‌شوند.

پینترست مقصد بعدی کسب‌وکارهای اینستاگرامی و خرده‌فروش‌ها

پیش‌بینی می‌شود که کسب‌وکارهای اینستاگرامی و خرده‌فروش‌ها در سال جدید به پینترست (Pinterest) کوچ کنند. زیرا این رسانه تبلیغات مزاحم ندارد، موتور جستجوی کاربرپسند ارائه می‌دهد و اینفلوئنسرهای جعلی نیز در آن وجود ندارند.

به همین سبب می‌تواند اعتماد افراد بیشتری را کسب کند. به مراتب برندها هم به دنبال رسانه‌ای می‌گردند که مخاطبان زیادی داشته باشد و جالب است بدانید که ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیون نفر از پینترست (Pinterest) استفاده می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید در دنیای تجارت آنلاین موفق ظاهر شوید، بهتر است همسو با جریان حرکت کنید و از تغییرات استقبال کنید. اینکه سالیان سال از یک یا دو رسانه استفاده کنید، باعث می‌شود نتوانید با مخاطبان دیگر رسانه‌ها ارتباط برقرار کنید.

حتی اگر هیچ‌کدام از این پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیاید، برای شناخت مخاطبان بیشتر و تعامل با آنها، سعی کنید از دیگر رسانه‌ها نیز استفاده کنید. رسانه‌های جدید به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ با تغییراتی روبرو می‌شود که بهتر است زودتر از آنکه با آن مواجه شوید، از آن‌ها آگاه باشید.

 

 

می‌توانید در سایت شبکه پذیرش آگهی، در قسمت تعرفه مجلات و نشریات تخصصی با اطلاع از تعرفه‌ آگهی‌های صفحات مختلف روزنامه‌ نسل فردا، سفارش آگهی خود را جهت انتشار در این روزنامه  ثبت کنید. کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و درباره چگونگی ارائه اطلاعات و مدارک، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *