روزنامه اطلاعات ؛ 93 سال انتشار بی وقفه

روزنامه اطلاعات ؛ ۹۳ سال انتشار بی وقفه

مراسم نودوسومین سالروز تولد روزنامه اطلاعات دیروز در تحریریه اطلاعات با حضور مدیرمسئول، سردبیر، اعضای تحریریه و جمعی از مدیران مؤسسه اطلاعات و شرکت ایرانچاپ برگزار شد.

روزنامه اطلاعات قدیمی‎ترین روزنامه درحال انتشار کشور

روزنامه اطلاعات قدیمیترین روزنامه درحال انتشار کشور

اطلاعات به عنوان قدیمی‎ترین روزنامه درحال انتشار کشور، ۹۳ ساله شد. نخستین شماره این روزنامه، ۱۹ تیر ۱۳۰۵ در تهران منتشر شد. عباس مسعودی نخستین بار در اتاقی در خیابان علاءالدوله یا فردوسی امروز، این روزنامه را تاسیس کرد.

اطلاعات در آغاز در ۲ صفحه و با ۵۰۰ نسخه تیراژ منتشر شد و تا زمان انقلاب به دست خانواده مسعودی اداره شد. اما بعد با تغییر کلی در نظام کشور، سید محمود دعایی با حکم بنیانگذار انقلاب به سمت مدیرمسئولی این رسانه مکتوب انتخاب شد که این مسئولیت تا کنون ادامه دارد.

مشی اطلاعات میانه‌روی و پرهیز از غوغاسالاری

مشی روزنامه اطلاعات به عنوان باسابقه‎ترین نشریه در مطبوعات ایران، میانه‌روی، پرهیز از غوغاسالاری، اتهام‎زنی و دوری از رانت‎های اقتصادی برخی رسانه‎هاست. این موضوع موجب شده این رسانه، برای مخاطبان و صاحبان بنگاه‌ها محترم و قابل اتکاء شمرده شود.

در جشن کوچکی که دیروز در تحریریه اطلاعات برگزار شد، سیدمحمود دعایی نماینده ولی‌فقیه و سرپرست مؤسسه اطلاعات طی سخنان کوتاهی، با گرامیداشت یاد بنیانگذار مؤسسه اطلاعات از همه کسانی که در به ثمر نشستن این درخت تناور سهیم و شریک بودند، تقدیر کرد.

دعایی گفت: امیدواریم در آینده مجدداً فضای رونق به مطبوعات کشور بازگردد. امسال به دلیل مضایق مالی هزینه‌ای برای سالگرد روزنامه نکردیم ودر واقع کیک ۹۳ سالگی اطلاعات که توسط دوستان بانک سامان به مؤسسه تقدیم شد انگیزه‌ای ایجاد کرد که جشن کوچکی برگزار کنیم و از بانک سامان نیز ـ به دلیل این ابتکار عمل سپاسگزاریم.

سرپرست مؤسسه اطلاعات در پایان برای بنیانگذاران و تأثیرگذاران در بالندگی مؤسسه اطلاعات و همه درگذشتگانی که منشأ خدمت و شکوفائی فرهنگی بوده‌اند از جمله مرحوم دکتر حسن صدر حاج سیدجوادی که اخیراً به رحمت ایزدی پیوست، طلب مغفرت کرد.

سپس شمع ۹۳ سالگی اطلاعات توسط آقای ایرج جاوید مدیرمؤسسه و آقای جلال رفیع پیشکسوت فرهنگی به نمایندگی از نسل روزنامه‌نگاران پس از انقلاب مؤسسه اطلاعات افروخته شد و کیک تولد ۹۳ سالگی اطلاعات توسط سردبیر تقسیم شد.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *