جایگاه روابط عمومی در چشم مدیران
جایگاه روابط عمومی در چشم مدیران ؛ گفتاری از دکتر داود زارعیان از مدرسان و صاحب نظران عرصه روابط عمومی کشور است که جهت آشنایی با اهداف، وظایف و مفاهیم پایه و اساسی دانش روابط عمومی، در این نوشتار ارائه می شود.
انواع مدیران از دیدگاه روابط عمومی
جایگاه روابط عمومی در چشم مدیران
نگاه ضعیف مدیران ارشد به روابط عمومی و نگاه ضعیف خود مدیران روابط عمومی باعث شده که روابط عمومیها از جایگاه واقعی خودشان فاصله بگیرند. جملهای معروف میگوید «اگر مدیریت نگاه خوبی به روابط عمومی نداشته باشد و اگر مدیران روابط عمومی هم شناخت کافی از روابط عمومی نداشته باشند، آن روابط عمومی به تدریج میمیرد و از دور خارج میشود.»
به اعتقاد من در بسیاری از سازمانها با این متغیرها مواجهایم. در مجموع عوامل عدم توسعه روابط عمومی در ایران در چهار متغیر خلاصه میشود:
– متغیر سازمانی؛ ساختار نامناسب
– متغیر مدیریتی؛ نگاه ضعیف مدیریتی
– متغیر اقتصادی؛ نداشتن بودجه و امکانات کافی
– متغیر نیروی انسانی؛ نداشتن نیروی متخصص در روابط عمومیها
در پایان به این نکته اشاره میکنم که تلاش سالهای اخیر مدیران، مسوولان، انجمنهای روابط عمومی توانسته تا حدودی این نقصها را برطرف کند، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی را داریم.
منبع: مدرسه همشهری
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!