تبلیغات سفید، سیاه، خاکستری چیست؟
یک دسته بندی دیگر از تبلیغاتبراساس صحت و سقم موضوع تبلیغ می باشد که در این مطلب به آن می پردازیم.
- تبلیغات چیست؟
به گزارش تعرفه، تبلیغات ( تبلیغ ) یک تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایدهها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار میگیرد.
تبلیغات ، از واژه لاتین ” Advertere ” گرفته شدهاست که به معنای ” چرخاندن ذهن … نسبت به … ” است . آگهی تا حد زیادی مکمل فروش محصولات، خدمات و ایدهها است. جالبترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان انگیز همراه میکند. از این رو، بدون یک تبلیغ مناسب ، هیچ تجارتی نمیتواند موفق باشد .
در ادامه به انواع تبلیغاتبراساس صحت و سقم موضوع میپردازیم.
- تبلیغات سفید
تبلیغات سفید شامل آندسته از تبلیغات می باشد که در صحت و سقم آن شکی نیست و اساس و پایه آن درست و واقعی می باشد.
- تبلیغاتخاکستری
تبلیغاتخاکستری شامل تبلیغاتی می شود که بخشی از آن حقیقت است و بخشی دیگر از آن غیر واقعی، غلو و پوچ می باشد و صرفا برای گمراه کردن و جلب بیشتر نظر مخاطب و در پاره ای موارد برای جوسازی هرچه بیشتر در جهت منافع صاحبان آگهی طراحی و اجرا می گردند.
- تبلیغاتسیاه
تمامی اجزای تبلیغاتسیاه اساسا دروغ و باطل است و تنها برای گمراه کردن و گاهی پرت کردن حواس مخاطب ، طراحی و اجرا می شود و از بدترین نوع آگهی ها می باشد و از آنجاییکه بعد از مدتی غیر واقعی بودن آن آشکار می گردد، سبب سلب اعتماد مخاطب می شود./ نویا سیستم
- اهداف تبلیغات:
ایده اساسی در تبلیغات افزایش کسبوکار با فروش کالا / خدمات است. علاوه بر این، اهداف دیگری از تبلیغات وجود دارد که قابلتوجه است .
برای ترویج محصولات تازه وارد شده در میان مشتریان بالقوه.
برای ترویج برنامه فروش شخصی.
برای ایجاد آگاهی در مدتزمان کوتاهی بین حداکثر افراد در مورد کسبوکار خود.
برای ورود به بازار ملی یا حتی بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.
برای بالا بردن حسن نیت و ایجاد اعتبار در میان مشتریان با وعده ارائه کیفیت بهتر محصولات و خدمات.
انتهای پیام///
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!