مقالات

تعامل روابط عمومی و رسانه ها

تعرفه: امروز به سبب پیچیده شدن نوع روابط و پیشرفت و گستردگی جوامع در ابعاد گوناگون مسایل و موضوعات که ریشه در ماهیت علوم انسانی دارند متأثر از مسایل مختلف می شوند. برای آن که بتوان مسئله ای را درون مجموعه ای حل و فصل کرد در درجه اول باید همه عوامل و زمینه هایی […]

روابط عمومی مدرن چیست؟

تعرفه: روابط عمومی به عنوان یک فن و هنر نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دوسویه مدیران سازمان‌ها و آحاد مردم دارد، به طوری که امروزه کمتر سازمانی را می‌توان یافت که خود را بی‌نیاز از روابط عمومی بداند، و با توجه به توسعه روزافزون فعالیت‌ها در داخل و خارج از کشور و لزوم […]

روابط عمومی چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟

تعرفه: روابط عمومی، در واقع به مفهوم متقاعد کردن آدم‌هاست. برای اینکه ایده یا محصول خود را بفروشید یا از حُسن اعمال و اقدامات شرکت‌تان به دیگران بگویید، باید مخاطب را متقاعد و توجیه کنید. جامعه‌ی روابط عمومی امریکا (PRSA) روابط عمومی را این‌طور تعریف می‌کند: «روابط عمومی، فرایند ارتباطات راهبردی است که میان جامعه […]

ابزارهای اصلی روابط عمومی کدامند؟

تعرفه: روابط عمومی (Public Relations)، سومین ابزار ارتباطات یکپارچه بازاریابی می‌باشد. روابط عمومی ابزاری است که توسط آن تصویر ذهنی بلند مدتی برای شرکت خلق می‌گردد. در حالی که هیچ یک از ابزارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی، به اندازه روابط عمومی در این زمینه توانا نمی‌باشند. روابط عمومی چه کاربردهایی دارد؟ روابط عمومی، دارای کارکردهای مختلفی است. […]

تصورات رایج اما غلط درمورد بازاریابی محتوایی

تعرفه: بازاریابی محتوایی در ایران هنوز هم جوان است. و اگر بخواهیم خوش‌بین باشیم، همین جوانی باعث شده که حتی کارشناسان محتوا هم تصورات غلطی راجع به آن داشته باشند. در این یادداشت، ۳ مورد از این تصورات رایج اما غلط را بررسی خواهم کرد: ۱- محتوا تعریف مشخصی ندارد اگر واژه‌ی بازاریابی محتوایی را […]

روابط عمومی چه نقشی در سازمان‌ها دارد؟

تعرفه: بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی و حتی اشخاص، یک یا چند نفر را به عنوان مسئول روابط عمومی منصوب می‌کنند. اما هنوز هم بسیاری از مدیران و حتی فعالان این حوزه، تعریف روشن و کاملی از این مسئولیت ارائه نمی‌دهند. در ادامه به تعریف روابط عمومی و بیان وظایف آن خواهیم پرداخت. در […]

بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing) چیست؟

شبکه پذیرش آگهی: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین است که در بستر شبکه های اجتماعی انجام می شود. بازاریابی در شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارد که با توجه به اهداف شرکت تدوین می شود. اهداف اصلی بازاریابی در رسانه های اجتماعی، تولید محتوای جذاب برای مخاطبان هدف، افزایش ترافیک وب سایت […]

“مزایده و مناقصه” چیست؟

به طور کلی شیوه‌های انعقاد پیمان‌های اداری را می‌توان به دو گروه کلی تقسیم کرد: گروه اول: پیمان‌های مبتنی بر رقابت؛ گروه دوم: پیمان‌های مبتنی بر توافق؛ ۱) روش مناقصه: مناقصه روشی است که در آن سازمان‌های عمومی، خرید کالا یا خدمت مورد نیاز خود را به رقابت و مسابقه می‌گذارند و با اشخاص حقوقی […]

رمز موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

شبکه پذیرش آگهی: این روزها تقریبا همه‌ی ما حداقل در یکی از شبکه‌های مجازی عضو هستیم و روزانه بخشی از زمان‌مان را به آن اختصاص می‌دهیم. رونق شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسان نظیر اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توئیتر و …در زندگی شخصی همه‌ی ما به نوعی اثر گذاشته است. اما امروز می‌خواهیم از تاثیر آنها روی کسب […]

بررسی رفتار مشتری در شهرستان ها

تعرفه: مخاطب شناسی در بازاریابی بسیار حایز اهمیت است و اهمیت آن زمانی بیشتر می شود که قرار است محصولی را در کل کشور بفروشیم. آن موقع است می گوییم مطالعه فرهنگ مخاطب در استان های مختلف دارای اهمیت بیشتری است. بی گمان تبلیغی که در تهران جواب می دهد قرار نیست در کرمان هم […]

شبکه پذیرش آگهی