تکنیک بازاریابی پا لای در (foot in the door )
تکنیک بازاریابی پا لای در (foot in the door ) یک تکنیک همراه سازی و متقاعد سازی است که در آن قبل از آنکه در خواست اصلی مطرح شود، ابتدا یک درخواست کوچک و بی اهمیت را مطرح میکند و بعد از گرفتن جواب مثبت درخواست بعدی و اصلی را مطرح می کند.
آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که با درخواست کوچک فردی موافقت کنید و کمی بعد درحالی به خود بیایید که خواسته بزرگتر از طرف همان فرد را هم قبول کرده اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است شما یک قربانی رسمی تکنیک « پا لای در » شده اید.
این سناریو را تجسم کنید که یک فروشنده درب منزل شما را می زند و از شما می پرسد: اشکالی ندارد که یک سؤال کوچک از شما بپرسم؟ این یک درخواست کوچک از طرف اوست که ضرورت چندانی هم برای شما ندارد. پس شما در را باز میکنید تا به حرف هایش کامل گوش دهید. اما کمی بعد خود را در یک موقعیت متفاوت می بینید.. اکنون او درخواست بزرگ خود را مطرح کرده است. حالا فقط یک مخلوط کن می خواهید یا حاضرید برای تندرستی خود یک آب میوه گیری خوب و مقاوم خرید کنید.
تکنیک بازاریابی پا لای در چیست ؟
تکنیک بازاریابی پا لای در (foot in the door ) یک تکنیک همراه سازی و متقاعد سازی است که در آن قبل از آنکه در خواست اصلی مطرح شود، ابتدا یک درخواست کوچک و بی اهمیت را مطرح میکند و بعد از گرفتن جواب مثبت درخواست بعدی و اصلی را مطرح می کند.
نام این تکنیک از این مفهوم گرفته شده است که وقتی شما پای خود را لای در بگذارید خواسته کوچک اول احتمال این که در بسته نشود و برای گامهای بعدی باز شود که همان خواسته بزرگ اصلی است، بیشتر خواهد شد. همراه سازی و گرفتن جواب مثبت از دیگران یکی از مهم ترین تکنیک های موفقیت در زندگی شخصی و سازمانی است.
کاربردهای تکنیک پا لای در
مثلا برای این که بخواهید دیگران را متقاعد کنید روی پروژه پیشنهادی شما سرمایه گذاری کنند یا محصول شما را بخرند یا شما را استخدام کنند یا با شما ازدواج کنند میتوانید از اول ایده اصلی خود را مطرح کنید و سپس اصرار کنید.
اما تکنیک پا لای در باعث میشود که فشار بسیار کمی از طرف شما برای طرف مقابل وارد شود. یعنی فقط یک درخواست کوچک از او می کنید و راه را برای پذیرش آسان ترین درخواست های بعدی فراهم می کنید. پس فراموش نکنید با یک درخواست کوچک و کمهزینه رابطه خود را شروع کنید و از این ابزار اخلاقی استفاده کنید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!