راهنمای اجرای کمپین رسانهای در زمستان برای شب عید
ابتدای زمستان فرصتی برای برنامهریزی اجرای کمپین رسانهای در زمستان برای شب عید و اجرای زودهنگام کمپینهای رسانهای و روابط عمومی آنلاین میتواند زیرساختی برای تبلیغات آنلاین و آفلاین برندها در زمان اجرای کمپین باشد. با این کار اذهان مخاطبان خود را برای اجرای کمپینهای آیندهتان آماده میکنید.
اجرای کمپین رسانهای در زمستان
۱- تحقیق کنید که مخاطب در شب عید چه چیزی میخواهد:
یادتان باشد بازاریابی محتوای خوب شامل محتوای با ارزش و مرتبط با خواسته مخاطب است که در زمان مناسب در معرض دید مخاطب قرار بگیرد و به بازاریابی محصولات و خدمات شما کمک کند. بیش از ۸۰ درصد مردم قبل از تصمیم به خرید یک کالا یا محصول به غیر از محصولات تند مصرف، آن را در اینترنت جستجو میکنند. برای اینکه ببینید مردم در زمان نزدیک به عید، محصولات و خدمات شما را چگونه جستجو میکنند از گوگل ترند استفاده کنید و ببینید در ۵ سال گذشته و در فوریه و مارس (بهمن و اسفند) چه کلماتی را در حوزه کار شما جستجو میکنند.
بازاریابی محتوای خوب
بازاریابی محتوای خوب شامل محتوای با ارزش و مرتبط با خواسته مخاطب است که در زمان مناسب در معرض دید مخاطب قرار بگیرد و به بازاریابی محصولات و خدمات شما کمک کند.
مثلا در لیست زیر میتوانید ببینید که مردم در اواخر ژانویه و فوریه (بهمن هر سال)، در مورد خرید فرش ماشینی جستجو میکنند.
جستجوی تور برای نوروز در بهمن و اسفند هر سال:
جستجو برای مبلمان و دکوراسیون و کلمات وابسته (بلافاصله بعد از نوروز هر سال شاهد افت هستیم)
۲- برنامهریزی برای استفاده از ترندهای مخاطبان در شب عید
برای اینکه از این ترندها استفاده کنید و برند خود را در صدر نگه دارید در زمینه محتوا از ابتدای زمستان باید دست به کار شوید تا این سه کار مهم را انجام دهید:
الف – افزایش آگاهی از برند شما:
مخاطبان جدیدی برای برندتان پیدا کنید و میزان آگاهی (Brand Awareness) از محصولات و خدماتتان را بالا ببرید. کمپینهای رسانهای این کار را برایتان به خوبی انجام میدهند و هزینه آن هم تبدیل به سرمایه برندتان در فضای آنلاین میشود، زیرا محتوا دائمی است و همیشه در سایتها (در اکثر مواقع) باقی میماند.
ب – سهم بیشتر در نتیجه جستجو:
در نتیجه جستجوهای رسانهای به غیر از سایتتان، از فضای سایر سایتهای معتبر هم استفاده کنید. در واقع محتوای شما میتواند در خبرگزاریها و سایتهای برتر هم باشد و مخاطب با جستجو به آنها برسد. در واقع داشتن تعدادی زیادی مطلب از شرکت شما در رسانههای مختلف به بازاریابی شما از طریق موتورهای جستجو (SEM) کمک میکند.
پ – لینک سازی بیشتر به سایت شما:
لینکهای بیشتری به سایتتان از طریق محتواهایتان بسازید. اگرچه هدف اصلی کمپین رسانهای سئو یا افزایش شدید ترافیک نیست، ولی در بلندمدت میتواند به بهینهسازی سایتتان از طریق لینکهای follow و nofollow کمک میکند.برای انتخاب ایدههای اجرای کمپین رسانهای زمستان و شب عید نیازی ندارید از ابتدای زمستان ایدههای تخفیف یا پروموشن شب عید را آماده داشته باشید.
۳- تهیه لیست محتوای کمپینها:
برای انتخاب ایدههای اجرای کمپین رسانهای زمستان و شب عید نیازی ندارید از ابتدای زمستان ایدههای تخفیف یا پروموشن شب عید را آماده داشته باشید. این ایدهها مستقل از نوع کمپین شما هستند و زیرساخت مناسب برای کمپینهای تبلیغاتی یا حراج یا پروموشن را برای شما در آینده فراهم میکنند.
برای اینکار ابتدا لیستی از مقالات و مطالبی که مرتبط با سوژه محصولات و خدمات شما هستند تهیه کنید و برای خرید آنها راهنما درست کنید مثلا:
نمونه های کمپین ها
- راهنمای خرید مبلمان و دکوراسیون برای سال نو (صنعت دکوراسیون)
- راهنمای انتخاب بهترین هدیههای سال نو (کسب و کارهای با محصولات قابل هدیه دادن)
- راهنمای خرید فرش ماشینی برای سال نو (برندهای فرش و مراکز خرید)
- راهنمای انتخاب تور مسافرتی برای نوروز (آژانسهای مسافرتی و سایتهای خرید بلیت)
- تورهای تفریحی داخلی و ایرانگردی مناسب برای عید امسال (آژانسهای مسافرتی، هتلها، خرید بلیت)
- چگونه برای نظافت منزل در شب عید آماده شویم؟ (شرکتهای خدماتی و سفارش خدمات)
- چطور تبلیغات آنلاین کمپینهای شب عید خود را برنامهریزی کنیم؟ (شرکتهای تبلیغاتی)
- راهنمای انتخاب یک هتل خوب برای سفر به مشهد در نوروز (هتل در مشهد)
- جاذبههای گردشگری ارمنستان برای سفر نوروز (آژانس مسافرتی)
- انتخاب و خرید تجهیزات سفر برای نوروز امسال (فروشگاه آنلاین)
به این ایدهها هر چیز دیگری که مرتبط با خواسته مخاطب در زمان انتخاب خرید است اضافه کنید.
کمپین های مناسبتی
برای کمپینهای مناسبتی همچون نوروز تا حد امکان از محتوای سبز یا Green Content استفاده کنید که محتوایتان با گذشت زمان ارزش محتوایی خود را از دست ندهد. در واقع قرار است از این محتوایی که در رسانههای مختلف منتشر میکنید در آینده و حتی سالهای بعد هم استفاده کنید. همین امر هزینه کمپین رسانهایتان را به سرمایهگذاری بلندمدت تبدیل میکند.
اگر فروشگاه آنلاین هستید یا لیست محصولاتتان متنوع هست، علاوه بر ایدههای زیر، مقاله راهنمای بازاریابی محتوا برای فروشگاههای اینترنتی هم میتواند به کارتان بیاید.
۵- لینکدهی مناسب:
از داخل مطالبی که برای کمپین رسانهایتان آماده میکنید، به یک صفحه مشابه در سایت یا وبلاگتان لینک دهید. در واقع مخاطب پس از خواندن مطلب شما در سایتها و خبرگزاریهای مختلف، باید به سمت یک مطلب آموزشی مشابه در سایت شما برود و نه به سایت اصلی شما.
نتیجه:
بسیاری از برندهایی که با مخاطب نهایی ارتباط دارند و میخواهند از فرصت خرید انتهای سال استفاده کنند، باید از ابتدای زمستان برای آماده سازی مخاطب و جلب توجه مخاطبان به محصولات و خدماتشان آماده شوند. اجرای کمپین رسانهای به روش فوق، هم میتواند سرنخهای جدیدی جذب کند و هم باعث لینک سازی مناسبی به سایت کسب و کار در نتیجه جستجوهای مرتبط با راهنمای خرید است که در اواخر سال برای خیلی از محصولات رشد زیادی میکند. اخبار رسمی میتواند برای پخش و انتشار این محتواها به صورت سریع و مطمئن ابزار مناسبی باشد تا از یک درگاه با هزاران رسانه مختلف بتوان ارتباط داشت.
منبع: اخبار رسمی
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!