آشنایی با متن های کوتاه قابل استفاده درآگهی ها(فصل اول)
گذشته از پیام های کوتاهی که با ایات قرانی،احادیث نبوی،سخنان رهبران جهان، گفته های بزرگان علم و ادبو فرهنگ عامه درآمیخته اندودر زندگی رومره مردم به کار میروند،
برخی از متن ها یا پیام های کوتاه با پیش بینی قبلی و با سازوکارویژه ای آفریده میشوند
ودرموقعیتهای گوناگونی بکارمی روند.اخبارکوتاه،شعارها، متن های کوتاه خصوصی و متن های
کوتاه رسمی از آن جمله اند.
۱- اخبارکوتاه:
بارزترین نمونه پیام کوتاه در خبر،تیتر و لید است.
- تیتر عبارت یا جمله ای است که در موجزترین شکل ممکن پیامی مرتبط با متن را به مخاطب انتقال می دهد .
- لید ،منطبق ترین تعریف برای خبرکوتاه است که جامع ترین،کامل ترین و کوتاهترین بخش خبر را تشکیل می دهد. نخستین عبارت یا پاراگراف آغازین خبر که درضمن آن کوشش می شود تا- به ویژه در سبک هرم وارونه- اصل مطلب بازگو شود،لید نامیده شود. لید ممکن است خواننده را به خواندن متن خبرهدایت کند یا اورا از خواندن بازدارد.
۲- شعار:
شعارها گروه دیگری از پیام های کوتاه را تشکیل می دهند که در فعالیت های تجاری ،سیاسی،فرهنگی و اجتماعی کاربردفروانی دارند.
عرصه تبلیغات شاخه های گوناگونی را دربرمیگیردکه هرکدام کاربردها و اهداف مشخصی را دنبال می کنداما دریک دسته بندی کلی تبلیغات را به سه شاخه زیر تقسیم میشوند:
- تبلیغات بازرگانی
- تبلیغات خدمات عمومی
- تبلیغات سیاسی
شعار در هرسه شاخه یاد شده از مهمترین اجزای تبلیغ دانسته میشود.
متخصصان تبلیغات برای موفقیت و دستیابی به هدف در برنامه هماهنگ تبلیغات،شعارهای مناسبی تولید می کنند و با توجه به هدف و ویژگی های برنامه بکار میبرند.
شیوه تولید،انتخاب و استفاده از شعارنیازمند تخصص و تجربه بسیار است و در حیطه دانش تبلیغات می گنجد. ادامه دارد………………….
جهت سفارش اگهی در کلیه روزنامه های کثیرالانتشار با همکاران ما در فضای مجازی در ارتباط باشید:۰۹۳۶۲۹۲۲۱۴۵
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?در گفتگو ها شرکت کنید!