منشور اخلاقی بین المللی روابط عمومی

منشور اخلاقی بین المللی روابط عمومی

منشور اخلاقی بین المللی روابط عمومی در سیزده بند تنظیم شده است.
در این منشور به ایجاد شرایط فرهنگی و اخلاقی، ایجاد الگو و کانال ارتباطی و دیگر مباحث اخلاقی اشاره شده است.

در منشور اخلاقی بین المللی روابط عمومی آمده است:

تلاش می کنیم:

۱- برای ایجاد شرابط فرهنگی و اخلاقی که در آن شأن و مقام والای انسان حفظ گردیده ، بتوانند در چنین شرایطی از حقوق غیرقابل انکار انسانی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر بهره مند شوند.

۲- ایجاد الگو و کانال ارتباطی که در آن همه افراد به راحتی به اطلاعات مهم دسترسی داشته
و هر یک از اعضای گروه احساس کنند که در جریان امور قرار می گیرند
و فرد نیز به وظیفه و مسئولیت و همبستگی خویش با سایر اعضاء آگاهی می یابد.

۳- همیشه و در همه حال به گونه ای شایسته رفتار کنند تا باعث جلب اعتماد دیگران به خود شوند.

۴- به خود بقبولانند که به دلیل وجود رابطه میان حرفه او و مردم، رفتار آنها، حتی دور از چشم انظار ،
به گونه ای که حرفه شان مورد ارزشیابی قرار گیرد ، تاثیر خواهد گذاشت.

متعهد می شوند:

۵- در انجام وظایف تخصصی خود به اصول اخلاقی و قوانین مطرح در بیانیه جهانی حقوق بشر پایبند باشند.

۶- به مقام و شان انسان احترام بگذارند و به آن پایبند باشند و در مقام قضاوت ، حقوق فردی را به رسمیت بشناسند.

۷- به معنی واقعی کلمه شرایط اخلاقی، روان شناختی و ذهنی گفتگوی متقابل را فراهم کرده،
حقوق طرف مقابل را در راستای ابراز دیدگاه و عقیده خود به رسمیت بشناسند.

۸- در همه حال به گونه ای رفتار کنند که حاکی از احترام به منافع طرف مقابل و در عین حال منافع سازمان مربوطه خود و عموم جامعه باشند.

۹- اقدامات و تعهدات خود را به گونه ای انجام دهند که از هر گونه برداشت غلط به دور بوده
و در هر شرایطی حاکی از صداقت و وفاداری و ایجاد حس اعتماد به نفس در ارباب رجوع و کارفرمایان خود چه در گذشته و چه در حال و تمامی افراد متاثر جامعه از این عملکرد باشد.

اجتناب می کنند :

۱۰- از کم اهمیت دادن به واقعیت نسبت به نیازها و مسایل دیگر.

۱۱- توزیع اطلاعاتی که مبتنی بر واقعیت نبوده و قابل اطمینان نیستند.

۱۲- مشارکت در هر اقدام یا تعهدی که غیراخلاقی و ریاکارانه بوده و یا شأن و صداقت انسانی را خدشه دار سازد.

۱۳- به کارگیری هر نوع روش یا تکنیک فریب کارانه به منظور ایجاد انگیزه های ناخــودآگـــاهانه ای که فرد را از کنترل آزادانه امیال باز می دارد،
به طوری که دیگر نمی توان او را مسوول اقدامی که توسط وی انجام شده است، دانست.

منبع: شارا

شبکه پذیرش آگهی

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *