تکنیک های استفاده از اینستاگرام در کسب و کار

آیا با تکنیک های استفاده از اینستاگرام در کسب و کار آشنا هستید و می دانید چگونه می توانید یک استفاده کارآمد از این پلتفرم داشته باشید؟ در راستای این هدف در این نوشتار با ۱۵ تکنیک کارآمد آشنا خواهید شد. امیدواریم این تکنیک ها در استفاده بهینه از این ابزار به شما کمک کند.

تکنیک های استفاده از اینستاگرام در کسب و کار

  1. حداکثر بهره را از پروفایل و بیوگرافی ببرید.

اینستاگرام بر مبنای رابط کاربری آسان طی یک فرآیند ساده پروفایل شما را برپا می کند. اما اگر می خواهید کسب و کار خود را وارد این پلتفرم کنید بهتر است چند نکته را به یاد داشته باشید. از یک عکس ثابت برای پروفایل خود استفاده کنید تا مشتریان را به سادگی شناسایی و پیدا کنند. ترجیحا از همان نام کاربری خود در سایر پلتفرم ‏ها نظیر فیس بوک و توییتر استفاده کنید- این امر نه تنها موجب شناسایی ساده شما می شود بلکه فرآیند به اشتراک ‏گذاری پست ها در سایر پلتفرم ها (نظیر توییتر) و برچسب گذاری و مورد اشاره واقع شدن را ساده می سازد. بیوگرافی خود را جذاب، سرگرم‏ کننده و در راستای معرفی برند خود ارائه دهید.

  1. آدرس URL وب‏سایت خود را در بیوگرافی قرار دهید.

تنها قسمتی در اینستاگرام که امکان درج یک لینک فعال وجود دارد بیوگرافی شما می باشد. پس در انتخاب URL مدنظر دقت به خرج دهید. اگر می خواهید مخاطبانتان مستفیم وارد بلاگ، صفحه معرفی شما، خدمات و یا صفحه محصولات شما شوند، لینک همان صفحه را در بیوگرافی قرار دهید. اگر یک چالش برگزار کرده ‏اید و یا یک صفحه مشتری راغب، جهت پیگیری و ردیابی مشتریان راغب راه ‏اندازی کرده ‏اید حتما لینک مستقیم آن صفحه را درج کنید. می توانید به هر تعدادی که تمایل داشتید این لینک را عوض کنید پس بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

  1. حساب کاربری خود را عمومی کنید.

اگر استفاده شما از اینستاگرام شخصی است خصوصی سازی حساب کاربری کاری منطفی است. ولی اگر استفاده شما از اینستاگرام برای ترویج کسب و کارتان می باشد می بایستی حساب کاربری شما عمومی باشد. مخاطبان در صورتی که نتوانند فعالیت ها و پست های شما را مشاهده کنند و احساس کنند که می بایستی برای این کار از شما اجازه بگیرند به احتمال کمتری شما را دنبال خواهند کرد.

  1. از #هشتگ استفاده کنید.

هشتگ ها یک راه بسیار کارآمد برای فزونی نمایش پست های شما و دسترسی به مخاطبان جدید می ‏باشد. بین ۵ تا ۷ هشتگ مرتبط را که معرف تصویر و کسب و کار شما می باشد انتخاب کنید. به دزدی از هشتگ های صرف محبوب نپردازید – چراکه این روش به ندرت بازدهی دارد.

  1. محتوای نمایشی خود را تنوع بخشید.

ست مانند هر رسانه احتماعی دیگری تمرکز صرف برای روی خود و محصولاتتان حرفه ای نخواهد بود. شما می توانید اینگونه پست ها را با زرق و برق و فخر فروشی دنبال کنید اما حتما پست های پشت صحنه‏ای را فراموش نکنید. همچنین استفاده از پست‏هایی برای نمایش فعالیت های اجتماعی شما، به تصویر کشیدن مشتریانتان و حتی ایجاد سرگرمی از طریق برند می تواند مفید واقع شوند.

  1. از تصاویر و ویدیوها استفاده کنید.

با وجود آن که ویدیوها تنها ۴% از کل پست های منتشر شده را تشکیل می دهند اما همچنان یک راه ایده آل برای جلب مشارکت مخاطبان می باشند. برخی اوقات عکس های نیز مشارکت بالاتری در حالت عادی به خود جلب می کنند. ارائه طرح مزدوجی از به اشتراک گذاری ویدیو و عکس می تواند تضمین کننده دریافت نرخ مشارکت در هر دو زمینه باشد.

  1. از فیلترهای اینستاگرام به خوبی استفاده کنید.

اینستاگرام ابزارهای فیلتر عکس و ویدیو جذابی برای استفاده دارد. از این ابزارها برای افزایش متوسط کیفیت پست های خود چه تصویری و چه ویدیویی بهره برداری کنید.

  1. همه پست های خود را در فیس بوک و توییتر به طور همزمان به اشتراک نگذارید.

می توان گهگاهی پست های خود را در سایر پلتفرم ‏ها نظیر فیس بوک و توییتر نیز به اشتراک گذاشت (حتی می توانید از سایر پلتفرم‏ها به عنوان یک ابزار برای نمایش جزیی و تیزر مانند استفاده کنید) ولی به هیچ عنوان همه پست های خود را در سایر پلتفرم‏ها نیز به اشتراک نگذارید. چرا که با این کار مشتریانتان دلیل کافی برای دنبال کردن همزمان حساب کاربری فیس بوک و اینستاگرام را نخواهند داشت.

  1. بین پست هایتان یک فاصله زمانی مناسب بگذارید

صفحه مخاطبانتان را با پست های پی در پی شلوغ نکنید. با رعایت یک بازه زمانی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ای (ویا حتی بیشتر) ضمن کسب مشارکت بیش تر در هر پست با خطر آزرده خاطرگی مخاطبان مواجه نشوید.

  1. کامنت ها را پاسخگو باشید.

با پرسیدن سوالات و یا پاسخ های مناسب مخاطبان را به شرکت در بحث ها و کامنت گذاری زیر پست هایتان دعوت کنید. وقتی مخاطبان شما برای کامنت گذاری زیر پست هایتان وقت می گذارند این اقدام باید دوجانبه باشد. مشارکت در اینستاگرام از نرخ بالایی برخوردار است و مخاطبان علاقه مندند با شما در ارتباط باشند. بحث ها را ادامه دهید و از @نام فرد مورد نظر برای جلب توجه و تضمین پاسخگویی خود در قبال آنها استفاده کنید. مخاطبان شما با این کار به سرعت رشد خواهند کرد.

  1. حساب کاربری خود را به طور مداوم تجزیه و تحلیل کنید.

اینستاگرام هیچ‏گونه پلتفرم تجزیه و تحلیل حساب کاربری ارائه نمی دهد. اما می توان از رابط های فرعی برای این کار استفاده کرد. از جمله این رابط ها می توان به Statigram و نیز sproutsocial نام برد؛ همچنین می توان از خدمات شرکت های دیگر به صورت پکیج نظیر INBOUNDMARKETINGTEAM بهره برد که این کار را به صورت تمام و کمال برای شما انجام می دهند.

  1. از عکس های اصیل و منسوب به خود استفاده کنید.

اینستاگرام محل نمایش مطالب جالبی که در گوگل جستجو کرده اید نیست. سعی کنید عکس ها و ویدیوهای منسوب به خود و کسب و کارتان را خلق کنید.

  1. مخاطبان خود را به طور طبیعی گسترش دهید.

دنباله‏روها را خریداری نکنید و یا سعی نکنید با دنبال کردن دیگران درخواست متقابل داده و پس از کسب توجه، آن ها را ترک کنید – این کار خلاف اخلاق کاری است! در طی زمان سعی کنید به شناخت از دیگر کاربران برسید و مخاطبان را برای دنبال کردن شما ترغیب کنید. اینستاگرام و کسب مخاطب یک نمونه بارز از ضرب المثل گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی می باشد.

  1. فعالیت رقبای خود را زیر نظر داشته باشید.

واقف بودن بر فعالیت سایر رقبا در صنعت شما می تواند برای تضمین موفقیت بسیار مفید باشد. سعی کنید از تجربه آن ها استفاده کنید و بفهمید چه چیزی برای آن ها مفید و چه چیزی غیرمفید بوده است.

  1. خودتان باشید.

اینستاگرام یک مکان مجازی برای ایجاد سرگرمی و جلب توجه می باشد. سعی نکنید جلوه گر چیزی باشید که نیستید! پیام برند خود را درک کنید و سعی کنید آن را به به طور خلاق و قابل درک ارائه دهید و پست هایتان موجب درخشش شما در این رسانه شود.

منبع: مدیران ایران

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *