تولید فرهنگ در سال رونق تولید

تولید فرهنگ در سال رونق تولید

دانستنی آنلاین: جمشیدی – تولید فرهنگ در سال رونق تولید به این معنی است که تولید تنها به صنعت و تولیدات اقتصادی منتهی نمی شود و در مباحث فرهنگی و هنری که بیشتر نگاه خدماتی دارد، باید نمود پیدا کند.

تولید فرهنگ رسالت رسانه ها

رونق تولید شعار سال

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، مقام معظم رهبری امسال را با نام «رونق تولید » نامگذاری کرده اند که نشان از در اولویت بودن نگاه به تولید و توان داخلی و دوری از نگاه به بیرون مرزهای کشور دارد. این نگاه چند سالی است که در شعارهایی که توسط رهبر انقلاب اسلامی بیان می شود ٬ به چشم می خورد.

هر چند شعار رونق تولید در ظاهر و نگاه سطحی مسائل مالی و اقتصادی را در ذهن متبادر می کند اما تولید تنها به صنعت و تولیدات اقتصادی منتهی نمی شود و در مباحث فرهنگی و هنری که بیشتر نگاه خدماتی دارد هم نمود پیدا می کند.

در حقیقت هر آنچه را که از ذهن بیرون بیاید و ایده خلاق و اجرایی در هر بخش اعم از اقتصادی٬ فرهنگی ٬ هنری٬ اجتماعی و … باشد می توان در زمره شکوفایی تولید در نظر گرفت. چراکه هر موسسه و بنگاه اقتصادی علاوه بر تولید و فعالیت اقتصادی٬ تبعات اجتماعی و فرهنگی نیز بر جامعه خواهد داشت.

اینکه یک مجموعه اعم از اقتصادی، فرهنگی ٬ اجتماعی ٬ آموزشی یا ورزشی فعالیت می کند این فعالیت دو هدف عمده دارد که هدف اول فعالیت٬ خود و زیر مجموعه ها را در نظر می گیرد و هدف دوم به توسعه و پیشرفت کشور می انجامند.

تولید فرهنگ رسالت رسانه ها

در یک رسانه هم وضع به همین صورت است. تولید محتوا و تهیه خبر باید در راستای توسعه و پیشرفت جامعه باشد و این محتوا باید در نهایت به توسعه داخلی و کشور منجر شود. بر همین اساس رسانه و بخش تولیدی-خدماتی باید همسو حرکت کنند تا ایده های خلاق و طرح های اجرایی صنعتی و خدماتی که قابلیت سرمایه گذاری از سوی واحدهای تولیدی و خدماتی را دارد ٬ با شناسایی فرصت مناسب٬ در رسانه معرفی شود.

اگر در نظر بگیریم که رسانه ها می توانند در موضوع رونق تولید موثر واقع شوند در مرحله نخست باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسامی،
بیماری ترجیح کالای خارجی در جامعه درمان پیدا کند و الگوی مصرف به نفع کالای داخلی تغییر پیدا کند که این مهم به فرهنگسازی و فرهنگ افزایی عمومی نیاز دارد و نقش اصحاب رسانه و رسانه ها در تولید محتوای مرتبط با این موضوع بسیار پررنگ است که البته باید با دیده تکلیفی انجام شود.

تولید محتوای همسو با نظرات مردم

از سوی دیگر سوق دادن نگاه تولیدکنندگان به انتظارات مردم و آشنایی آنان با توجهات مخاطبان موضوع دیگری است که رسانه ها می توانند با تولید محتوای مناسب به آن کمک کنند. در حقیقت رسانه ها با تولید محتوایی که در آن نظرات مردمی منعکس شده باشد به تولید کنندگان کمک می کنند که متناسب با تقاضا تولید کنند تا بدین صورت عرضه و تقاضا از نظر ایده با هم همخوانی داشته باشد.

نکته پایانی اینکه رسانه خود یک مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه ای که درآن نفس می کشد دارد. این مسئولیت اجتماعی در سال رونق تولید با توجه به تکلیف مشخص شده باید دو طرف تولیدکننده و مصرف کننده را در حوزه های مختلف تولیدی و خدماتی به هم برساند. به این صورت که با تولید محتوای مناسب و موثر تولید کننده را ترغیب به توجه به نیاز مصرف کننده و مصرف کننده را ترغیب به استفاده و گرایش به تولید داخلی کند.

نگاه تخصصی در تولید محتوا در رسانه مانند ایده های رونق تولید که رهبری به آن تاکید کردند حلقه مفقوده رسانه های ماست که باید توجه ویژه ای به آن شود تا بهترین نتیجه ممکن در این سال حاصل آید. به این ترتیب رونق تولید ٬ فرهنگ رسانه ای جامعه شده و خود رسانه همان شعار رونق تولید را در بخش فرهنگی و تولید محتوا به بهترین نحو انجام می دهد.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *