افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک

افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک

افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک امروزی میسر شده است. یکی از چالش های بزرگی که فروشگاه های اینترنتی با آن مواجه هستند نبود رابطه ی مستقیم با مشتری هاست. خوشبختانه با وجود ایمیل مارکتینگ تجارت التکرونیک این مشکل حل شده و صاحبان کسب و کارها می توانند با مشتری های خود بصورت مرتب ارتباط سازنده داشته باشند.

 

اما ارسال ایمیل به مشتری ها بدون برنامه قبلی کار اشتباهی است و ممکن است میزان فروش و اعتبار شرکت را کاهش دهد.

بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک یکی از زیرشاخه های استراتژی تجارت الکترونیک است که نیاز به زمان، برنامه ریزی و توجه دارد تا با موفقیت انجام شود. در این مطلب هم می خواهیم راهنمایی هایی را برای موفقیت در افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک بیان کنیم.

راه های افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ

هیچ کسب و کاری بدون مشتری های وفادار زنده نخواهد ماند. به همین دلیل است که باید همیشه رابطه ی خود را با مشتری های وفادار خود حفظ کنید و کاری کنید که به فروشگاه شما برگردند.

برای اینکار می توانید یک برنامه وفاداری بسازید و از مخاطبان خود که قبلا از طریق ایمیل با شما ارتباط داشته اند نیز برای شرکت در آن دعوت کنید. سعی کنید با این کار ارتباط آن ها با وب سایت خود را بیشتر کنید، در نهایت باید کاری کرد که مخاطبان به فروشگاه اینترنتی شما برگردند و پیشنهاد های ویژه ای نیز برای آن ها در نطر بگیرید. برای مثال ایمیل زیر را مشاهده کنید، در متن نوشته شده مخاطب به ازای هر ۱ دلاری که خرج می کند از طرف سایت امتیازی دریافت می کند که بعدا برایش مفید خواهد بود. این مورد یکی از پر استفاده ترین شیوه افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک است.

۲.کمپین های ایمیلی خود را شخصی سازی کنید

بسیاری از افراد تا اسم شخصی سازی ایمیل ها را می شوند به فکر استفاده از اسم و فامیل مخاطب درابتدای ایمیل می افتند. در این باره بهتر است اینگونه شخصی سازی ها را کمتر استفاده کنید.

شخصی سازی ایمیل ها را باید یک قدم به جلوتر ببرید. محتوایی که برای مخاطب می فرستید باید برای نیاز های او بهینه سازی شده باشد و تماما برای او باشد. این استراتژی ایمیل مارکتینگ حتما مخاطبان شما را راضی نگه داشته و شاهد افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود خواهید بود.

اما چطور می توانید این کار را در بازاریابی ایمیلی فروشگاه اینترنتی انجام دهید؟

دسته بندی مخاطبان با ویژگی های مشترک

برای افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ کار خود را با دسته بندی مخاطبان با ویژگی ها یا نیازی های مشابه و مشترک شروع کنید، برای مثال:

* جنسیت: اگر مخاطب شما مرد باشد علاقه ی چندانی به تخفیف های ویژه کیف و کفش زنانه وب سایت شما نخواهد داشت و یا بالعکس. دسته بندی مخاطبان بر اساس جنسیت آن ها می تواند شروع خوبی برای اصلاح استراتژِی ایمیل مارکتینگ باشد. اما می توانید در مناسب های مختلف مانند روز پدر یا مادر دقیقا برعکس عمل کنید، ممکن است مخاطب خانم شما به دنبال هدیه ی مناسبی برای همسر یا پدر خود باشد و به پیشنهاد های شما نیاز داشته باشد.

*جذب شدگی به ایمیل های قبلی: همانطور که در مورد اول هم گفتیم ممکن است برای کسانی که قبلا ایمیل های شما را باز کرده اند و با شما ارتباط داشته اند پیشنهاد های متفاوت تری داشته باشید.

*خرید های قبلی: با استفاده از خرید های قبلی که برخی از مشتری ها انجام می دهند می توان به خوبی فهمید که به چه دسته از کالا ها علاقه ی بیشتری دارند. از این ویژگی می توانید ایمیل های مرتبط تری برای مخاطبان خود ارسال کنید.

۳.عنوان ایمیل و متن پیش نمایش شده را بهینه سازی کنید

عنوان ایمیل و متن پیش نمایش شده اولین تاثیر را روی مخاطبان شما می گذارد. به این دو مورد به عنوان لباسی که برای اولین مصاحبه شغلی پوشیده اید فکر کنید، می خواهید زیباترین ها را بپوشید تا بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشید. برای این کار به موارد زیر دقت کنید:

توجه مخاطب را جلب کنید

اگر می خواهید میزان باز شدن ایمیل ها بالا برود، عنوان ایمیل اولین و بهترین چیزی است که می توانید روی آن کار کنید.

بهترین عنوان ایمیل برای ایمیل مارکیتنگ در عین حال که به خوبی توجه مخاطب را جلب می کند، نباید شبیه یک اسپم به نظر برسد. عنوان ایمیل خوب باید با استفاده از بیان کردن محتویات ایمیل و موضوع آن توجه مخاطب را به خود جلب کند.

مخاطبانتان را متقاعد کنید که ایمیل شما را باز کنند

زمانی که عنوان ایمیل خوبی نوشتید که توجه مخاطب را به ایمیل شما جلب می کند، باید متن پیش نمایش خوبی بنویسید که او را متقاعد کند ایمیل را باز کند. اگر با متن پیش نمایش آشنا نیستید، متن پیش نمایش اولین کلمات ایمیل است که برای مخاطب در اینباکس بدون باز کردن ایمیل قابل مشاهده است. بسیاری از کسانی که در بازاریابی ایمیلی مشغول به فعالیت هستند این نکته را فراموش می کنند که خوب بودن این متن در موفقیت آمیز بودن ایمیل مارکتینگ آن ها تاثیر مستقیم و زیادی دارد.

۴.از مناسبات خاص به نحو احسن استفاده کنید

مهمترین چیزی که هر بازاریاب باید برای افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ خود بیاموزد استفاده از مناسبات خاص و وِیژه برای افزایش فروش است. کمپین های ایمیلی مناسبتی می توانند مشتری های زیادی را در ایام خاص به وب سایت شما جلب کند. یکی از موارد جالبی که به آن برخوردم این بود که وب سایتی که کاملا مسیحی بود ماه رمضان را به من تبریک گفته بود و تخفیفی را نیز به این مناسب در نظر گرفته بود.

برای برخی از فروشگاه های اینترنتی فروش هایی که در ایام نوروز انجام می دهند یک چهارم کل فروش سالانه ی آن ها را تشکیل می دهد. قسمت قابل توجهی از این فروش ها هم از طریق بازاریابی ایمیلی جلب می شود.

پس حتما از این فرصت هایی که در هر فصل موجود هستند، استفاده کنید. بسیاری از ابزار ایمیل مارکتینگ قالب های آماده برای مناسبت ها در طول سال را بصورت پیش فرض و رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

۵.طراحی و برند سازی را در ایمیل های تراکنشی فراموش نکنید

ایمیل های تراکنشی نسبت به سایر ایمیل ها به میزان بیشتر مخاطبان را به خود جلب می کنند. درست است که فرستادن ایمیل های پیش فرض از سرویس دهنده ی تجارت الکترونیک کار خیلی آسانی است، اما با انجام این کار یکی از بهترین فرصت های برند سازی را از دست می دهید.

بجای اینکه کمترین اطلاعات ممکن را در این ایمیل ها قرار دهید باید میزان باز شدن ایمیل های خرید ها و وضعیت ارسال بسته های پستی خود را تحت تاثیر قرار داده و بهتر کنید تا به اهداف افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ خود دست پیدا کنید.

برای وارد کردن ایمیل های تراکنشی به استراتژی ایمیل مارکتینگ تجارت الکترونیک، از طرح های زیر استفاده کنید:

– از برند مشابه وب سایت و سایر ایمیل های خود در ایمیل های تراکنشی استفاده کنید تا به مخاطبان خود تجربه ی یکپارچه ای ارائه کنید.

– پیشنهاد های ویژه از فروشگاه اینترنتی خودتان را نیز به این ایمیل ها اضافه کنید تا فروش بیشتری انجام دهید (برای مثال: در خرید بعدی خود ۱۵% تخفیف بگیرید! تنها ۱۰ روز برای استفاده از این فرصت طلایی فرصت دارید…).

– پیشنهاد دادن و معرفی کردن کالاهای مشابه یا کالا های تکمیلی (مثلا پس از خرید موبایل محصولات جانبی آن را نیز پیشنهاد دهید).

۶.به کاربران خود بدلیل پیشنهاد دادن کسب و کارتان به دوستانشان پاداش دهید

بهترین ابزاری که می توانید از طریق آن بازاریابی انجام دهید مشتری هایی هستند که از خدمات یا کالا های شما استفاده کرده اند. وقتی کسی از شما خرید می کند و دلیل خرید او دوست یا آشنایی است که وب سایت شما را پیشنهاد کرده است اعتماد زیادی به وب سایت شما پیدا خواهد کرد، او حتی به چند نفر دیگر هم خواهد گفت که وب سایت شما جای خوبی برای خرید است.

پس باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا مشتری های شما این کار را برای شما انجام دهند. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید ارائه تخفیف به مشتری هایی است که این کار را انجام می دهند. اگر به یاد داشته باشید اسنپ همین کار را انجام داد. کاربر ها لینک های مخصوص خود را داشتند و هرکس که از طریق لینک آن ها نرم افزار را نصب می کرد هم برای خودش ۱۲۰۰۰ تومان شارژ رایگان داخل نرم افزار دریافت می کرد و هم صاحب لینک، یک سفر رایگان تا سقف ۱۵۰۰۰ تومان دریافت می کرد. شاید فکر کنید که این کار به ضرر اسنپ تمام شد، اما اسنپ با این کار توانست به سرعت و در عرض چند هفته تعداد کاربر های خود را چندین برابر کند، کاربرانی که حالا با اسنپ آشنا شده بودند و از آن استفاده می کردند.

۷.به مشتری های خود درباره ی اجناسی که تمام شده اطلاع رسانی کنید

روش دیگر افزایش فروش با ایمیل مارکتینگ این است که اگر یکی از محصولات پرفروش و پر طرفدار سایتتان تمام شد و می دانید که بار جدید از آن به زودی به دستتان خواهد رسید، سریعا آن را از وب سایت حذف نکنید. امکانی را برای مشتری ها ایجاد کنید که در صورت تمایل به خرید، ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند و به محض موجود شدن کالا از طریق ایمیل به آن ها اطلاع رسانی کنید.

این کار رضایت مشتری ها را بالا می برد. این موقعیت فرصت بسیاری مناسبی نیز هست که آن ها را وارد چرخه ایمیل مارکتینگ خود کنید.

۸.تا جایی که می توانید به مخاطبان خود فرصت عضو شدن در لیست ایمیلی خود را بدهیدی

برای اینکه نیازی به خرید نداشته باشید باید از روش های درست استفاده کنید. از فرم های مختلف ثبت نام در لیست ایمیلی در قسمت های مختلف سایت مانند فوتر، نوار بالایی و در سمت چپ و راست استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که این فرم ها نباید مزاحم خواننده مطالب باشد.

اما جاهای دیگری هم هست که می توانید لیست ایمیل مارکتینگ خود را بزرگتر کنید.

به هنگام نهایی کردن خرید کالا

زمانی که مخاطبان شما تصمیم به خرید کالایی می گیرند دقیقا زمانی است که برای کسب و کار شما ارزش قائل شده اند و به شما اطمینان دارند. می توانید از این فرصت استفاده کنید تا لیست ایمیل مارکتینگ خود را بزرگتر کنید.

ایمیل های تراکنشی را فراموش نکنید

در قسمت ایمیل های تراکنشی گفتیم که فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف بازاریابی هستند. گرفتن مخاطبان جدید برای ایمیل‌مارکتینگ هم از همین دسته اهداف است.

از اتوماسیون ایمیلی تجارت الکترونیکی برای پیگیری فروش ها استفاده کنید

موفقیت در بازاریابی آنلاین به داشتن ارتباط با مخاطب بصورت مداوم است، برای رسیدن به این هدف هم بهترین روش اتوماسیون ایمیلی است.

استفاده از اتوماسیون ایمیلی تجارت الکترونیکی به شما کمک می کند ارتباط بهتری با مخاطبان و مشتری های خود داشته باشید. اتوماسیون کمک می کند مرتبط ترین ایمیل ها را در بهترین زمان برای مخاطبان خود ارسال کنید. برخی از ایمیل هایی که در اینباره می توانید ارسال کنید:

* ایمیل های هشدار برای سبد های خرید رها شده (مشتری کالایی را انتخاب کرده اما نهایی نکرده است).

* اطلاع دادن درباره ی کالاهایی که مشتری در سبد خرید خود دارد که در حال تمام شدن است.

* ارسال ایمیل برای مخاطبانی که کمتر ایمیل های شما باز می کنند، از آن ها بپرسید که می خواهند هنوز هم از طرف شما ایمیل دریافت کنند یا خیر؟!؟

این موارد تنها تعدادی مثال برای ایمیل های اتوماسیونی بود، شما می توانید با خلاقیت خود اتوماسیون های مختلفی تشکیل دهید.

شما برای افزایش فروش تجارت الکترونیک از طریق ایمیل‌مارکتینگ چه ایده هایی دارید؟ ایده های خود در بخش نظرات بیان کنید.

منبع: کپی فای

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *