تولید محتوا در محیط تلگرام و اینستاگرام

چرا تولید محتوا در محیط تلگرام و اینستاگرام مناسب نیست؟

تولید محتوا در محیط تلگرام و اینستاگرام برای فعالیت ها و کسب و کارها مناسب نیست

در دهه های ۸۰ میلادی ، آنچه بیش از همه برای تولید محتوا مورد استفاده قرار می گرفت ، وبلاگ ها بودند. تقریباً می توان گفت از اواخر دهه ۸۰ به بعد استفاده از وبلاگ برای تولید محتوا کم کم سیر نزولی به خود گرفته است. علت این سیر نزولی را می توانیم قدرت گیری شبکه های اجتماعی بدانیم. از زمانی که شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط راحت تر و با سرعت بیشتر در دسترس همگان قرار گرفت ، دیگر استفاده از وبلاگ ها چندان جذاب نبود. بویژه در چند سال اخیر در ایران ، برخی از این شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام توانسته اند جای بسیاری از شبکه ها و کانالهای ارتباطی را بگیرند و کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

آمارها نشان می دهد روزانه میلیونها پیام در این دو شبکه اجتماعی انتقال داده می شود و این عدد بسیار بزرگ و تعجب آوری است. با اینکه این دو شبکه اجتماعی تا این حدی گسترش پیدا کرده اند و توانسته اند کاربران زیادی داشته باشند ولی به شما توصیه می شود که برای فعالیتها و کسب و کارهای خودتان از این دو شبکه برای تولید محتوا استفاده نکنید. بهتر است از این دو شبکه فقط برای تبادل نظر و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید ولی بنا به دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم تولید محتوا در محیط تلگرام و اینستاگرام مناسب نیست.

یک) تولید محتوا در محیط تلگرام و اینستاگرام به عنوان کاربری تعریف نشده است

برای هر شبکه یا کانال ارتباطی که به وجود می آید یک کاربری خاصی هم تعریف می شود. آنچه که برای تلگرام و اینستاگرام تعریف شده است این است که این دو شبکه به عنوان کانالهای ارتباطی و اشتراک گذاری بین افراد باشد. به همین دلیل اگر شما برای تولید محتوا از آنها استفاده کنید ، فقط هزینه و زمان خود را از دست داده اید ؛ زیرا این دو شبکه برای تولید محتوا طراحی نشده است و ابزارهای لازم برای تولید محتوا را ندارند.

دو) موتورهای جستجو یا سئو به آن دسترسی ندارند

یکی از ابزارهایی که می توانید تعداد رویت مطالب خود را بالا ببرید این است که موتورهای جستجوگر یا سئو را بهینه سازی کنید. یعنی با انتخاب بهترین کلمات بتوانید میزان بازدید از سایت و مطالب خود را بالا ببرید. این امکان فقط در سایتها وجود دارد و شما نمی توانید با مطالبی که در تلگرام یا اینستاگرام منتشر می کنید میزان سئوی خود را افزایش دهید. زیرا موتورهای جستجوگر به آنها دسترسی ندارند. پس هر چقدر هم این دو شبکه موفق باشند ولی برای تولید محتوا نمی توانید به آنها تکیه کنید.

بنابراین ، حتی اگر شما هزینه و وقت زیادی هم صرف تولید محتوا کنید و صدها نفر برای این کار داشته باشید که بهترین محتوا را تولید کنید ، باز هم نمی توانید اثری را که مد نظر شماست، ایجاد کنید و فقط چند ساعت مطالب شما می تواند در آن مورد بازدید قرار بگیرد. درحالی که در سایتها و با بهینه سازی سئو شما می توانید تا هر زمانی ، میزان بازدید خود را بالا نگه دارید.

سه) خطر مسدود شدن این شبکه ها

از نظر مشاوره بازاریابی یکی از خطراتی که شبکه های اجتماعی را تهدید می کند ، خطر مسدود شدن آنهاست. در صورتی که شما از این شبکه های اجتماعی برای تولید محتوا استفاده کنید هر زمان که مسدود شوند حجم زیادی از مخاطبان و اطلاعات و محتواهای خود را از دست می دهید. در واقع تمامی زحمات و فعالیتهای شما به یکباره از بین خواهد رفت.

در حالی که محتوای تولید شده شما در وب سایتها به هیچ عنوان از بین نخواهند رفت و با سرچ کردن آن در گوگل یا از طریق آدرس و لینک سایتتان به راحتی می توان به محتوای تولید شده دست پیدا کرد. یعنی مطالب و اطلاعات شما در وب سایتها نه تنها امنیت بیشتری دارند  بلکه هر زمان که اراده کنید می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

منبع: پارک بازاریابی ایران

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *