درس هایی عبرت آموز از زندگی بیل گیتس

درس هایی عبرت آموز از زندگی بیل گیتس

درس هایی عبرت آموز از زندگی بیل گیتس در این نوشته گردآوری شده است که می تواند راهنمای افرادی باشد که می خواهند همانند وی به موفقیت برسند.

بیل گیتس؛ کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، ولی در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از وی پیشی گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.

درس هایی عبرت آموز از زندگی بیل گیتس

درس هایی عبرت آموز از زندگی بیل گیتس

با ما همراه باشید تا درس هایی عبرت آموز از زندگی بیل گیتس را مرور کنیم:

نکته اول: مسیر اشتباه را تشخیص داده، تغییر دهید.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۳ وارد دانشگاه هاروارد شد با وجود این که رشته اولیه او برای تحصیل در این دانشگاه حقوق بود بعد از گذشت مدت کوتاهی رشته خود را تغییر داد و رشته علوم ریاضی و کامپیوتر را انتخاب کرد.

نکته دوم: اعتماد به نفس داشته باشید و جسارت به خرج دهید.

بیل گیتس دو سال بعد از ورود به هاروارد ترک تحصیل می‌کند تا مایکروسافت را به همراه پل آلن تاسیس کند. از آنجایی که او هیچگاه موفق نشد تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند، دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۷ دکترای افتخاری را به بیل گیتس اهدا کرد.

نکته سوم: اصول موفقیت را فقط در مدرسه نمی آموزند.

بیل گیتس  طی سخنرانی در یکی از دبیرستان های آمریکا خطاب به دانش‌آموزان گفت که در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی آموززند. او از هفت اصل برای موفقیت نام می برد که اولین و مهمترین شان  این نکته است که در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیاییم.

نکته چهارم: رک باشید اما بی ادب نه!

بیل گیتس زمانی که در مایکروسافت کار می کرد، به سبب زبان نیشدار و پر از طعنه اش شهرت داشت و لحن کلام او در جلسات و ایمیل هایش معمولا همین گونه بود؛ اما مخاطب مستقیم او افراد نبودند. یکی از اشخاصی که با بیل گیتس کار می کرد می گوید: گیتس شاید عصبانی به نظر می رسید اما هیچگاه ندیدم که با فردی بد صحبت کند.

نکته پنجم: از خود یک چهره تأثیر گذار اجتماعی بسازید.

بیل گیتس در طول زندگی خود حدود ۱۰۰ میلیارد دلار را در امور خیریه به طور مستقیم یا غیر مستقیم هزینه کرده است. کمک های بنیاد بیل گیتس به بهداشت جهانی بیشتر از کمک های سازمان بهداشت جهانی (who) در این زمینه است.

نکته ششم: تک بعدی نباشید!

اکنون دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمدی گیتس نیست. سال های متمادی است که او در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر است.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *