تندیس چشم طلا در دستان دختر ایرانی

تندیس چشم طلا در دستان دختر ایرانی

تندیس چشم طلا جایزه نفرات برگزیده ورلدپرس فوتو است که از سال ۱۹۵۵ میلادی (۱۳۳۴ شمسی) این مسابقات جهانی را برگزار می‌کند.

نتیجه نهایی مسابقه ورلدپرس فوتو در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که در بخش مجموعه عکس ورزشی، فروغ علایی توانست رتبه نخست را کسب کند. طی مراسمی در آمستردام با حضور شاهزاده هلند، نفرات اول تا سوم بخش‌های مختلف معرفی و از آنها تقدیر شد. به برندگان این رقابت بین‌المللی، تندیس چشم طلا و دیپلم افتخاری اعطا شد.

فروغ علایی اولین زن ایرانی است که موفق به کسب جایگاه نخست در مسابقات ورلدپرس فوتو شده است. پیش از این سه عکاس مرد ایرانی با نام‌های منوچهر دقتی، در سال ۱۹۸۴ در بخش اخبار؛ آلفرد یعقوب‌زاده، در سال ۱۹۸۶ در بخش اخبار؛ ابراهیم نوروزی، در سال ۲۰۱۳ در بخش پرتره‌های مستند؛ چنین مقامی را کسب کرده بودند.

فروغ علایی عکاس روزنامه «دنیای اقتصاد» در یک مجموعه ۱۰ عکسی به ماجرای ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال پرداخته و توانسته جایگاه نخست بخش ورزشی را به خود اختصاص دهد.

ورلدپرس فوتو از سال ۱۹۵۵ میلادی (۱۳۳۴ شمسی) این مسابقات جهانی را برگزار می‌کند. عکس‌های برتر این مسابقه هر ساله در نمایشگاه ورلدپرس فوتو در ۴۵ کشور مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین، این عکس‌ها در کتاب سال این موسسه چاپ شده و ۳۰ هزار نسخه آن در سراسر دنیا و به زبان‌های مختلف توزیع می‌شود.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *