معرفی کتاب اصول فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران

معرفی کتاب اصول فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران

کتاب اصول فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران ؛ نوشته مشترک محمدحسین غوثی و پرویز درگی است. این کتاب در ویرایش دوم خود حاوی پیشگفتاری از پروفسور مسعود حیدری پدر اصول، فنون و هنر مذاکره است.  انتشارات بازاریابی این کتاب را در ۲۰۰ صفحه و قطع وزیری منتشر کرده است.

یکی از تعاریفی که در مورد انسان به‌کرات گفته می‌شود، این است که انسان مخلوقی است ناطق و اجتماعی. لازمه زندگی اجتماعی، برقراری و حفظ ارتباط با دیگران این است که تمام نیازهای انسان، اعم از مادی و معنوی، برای ادامه حیات و بقای نسل، امنیت، تأمین معاش، آسایش زندگی، رفاه اقتصادی، افزایش آگاهی، رفاه اجتماعی، بالا بردن سطح زندگی و برخورداری از دستاوردهای ناشی از کار، تخصص و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی دیگران، به‌وسیله اشخاص دیگر، اعم از اشخاص طبیعی و حقوقی تأمین و برطرف می‌شود.

ویژگی بارز کتاب اصول فنون و هنر مذاکره

این کتاب بسیار کاربردی است زیرا در محتوای آن قرار نیست خواننده درباره تئوری های مذاکره بداند. هدف این کتاب آموزش خواننده برای مذاکذات برد – برد در مذاکرات تجاری است.

در این کتاب توصیه مذاکره کننده بر توجه به منافع طرفین مذاکره است نه منفعت یک طرفه. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که رعایت این نکته مذاکرات را به ناکامی و بی سرانجامی نمی کشاند.

گرچه امروزه کتاب های بسیاری در رابطه با اصول فنون و هنر مذاکره ترجمه شده و به چاپ رسیده و در دسترس عموم قرار گرفته است، اما ویژگی اصلی و اساسی این کتاب ایجاد ارتباط بیشتر با خوانندگان است چنان که خواننده این کتاب با مؤلفین آن به راحتی انس پیدا می کنند.

مطالعه این کتاب به صاحبان کار و کسب و مدیران حوزه تجارت توصیه شده است.

شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *